۳۰ میلیون کاربر آمریکایی کماکان از شبکه‌ 3G استفاده می‌کنند

پنج‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
آمارها نشان می‌دهد هنوز ۳۰ میلیون کاربر آمریکایی از شبکه‌ی اینترنت 3G استفاده می‌کنند. سؤال مهم این است که چرا چنین تعداد کاربری از شبکه‌های نسل جدیدتر استفاده نمی‌کنند؟
تبلیغات

باوجودی که اخبار متعددی در مورد شبکه‌ی اینترنت پرسرعت نسل پنجم منتشر شده است و بسیاری از کاربران علاقه‌مند به اتصال به 5G هستند، کماکان میلیون‌ها کاربر آمریکایی حتی از اینترنت نسل چهارم نیز استفاده نمی‌کنند و هنوز از 3G استفاده می‌کنند. 

مطالعه‌ی جدید OpenSignal نشان می‌دهد که تقریبا از هر ۵ کاربر آمریکایی یکی از آن‌ها از شبکه‌ی 3G استفاده می‌کنند. درواقع حدود ۳۰ میلیون کاربر آمریکایی هنوز به شبکه‌ی 3G وصل می‌شوند. اما چرا این تعداد کاربر از شبکه‌های نسل جدیدتر استفاده نمی‌‌کنند و این موضوع چه معنایی برای آینده‌ی اتصال گوشی‌های هوشمند بازار به شبکه‌ی اینترنت دارد؟

4G

داده‌‌ها چه نشان می‌دهند 

از ابتدای ماه ژوئیه تا ۲۸ سپتامبر (دهم تیرماه تا ششم مهرماه)، OpenSignal داده‌هایی را جمع‌آوری کرد و متوجه شد که به سه دلیل اصلی، ۳۰ میلیون کاربر تنها از شبکه‌ی 3G استفاده می‌کنند. تقریبا ۸۳ درصد از این کاربران طرح‌های اتصال به شبکه‌ی 4G ندارند. ۱۳ درصد آن‌ها دسترسی به شبکه‌ی 4G ندارند و درنهایت، ۴ درصد از این تعداد کاربر، دستگاهی با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 4G ندارند.

OpenSignal تنها شرکتی نیست که اقدام به جمع‌آوری چنین داده‌هایی کرده است. براساس اعلام انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار (GSMA)، اواخر سال گذشته میلادی، تقریبا ۲۰ درصد اتصالات بی‌سیم ایالات متحده هنوز 3G بودند. داده‌های GSMA با تحقیقات و بررسی‌های اخیر OpenSignal کاملا مطابقت دارد.

خوشبختانه، اکثر این کاربران تنها با به‌روزرسانی طرح‌هایی که برای دستگاه خود از اپراتورهای مخابراتی تهیه می‌کنند، به‌راحتی می‌توانند به شبکه‌ی 4G وصل شوند. اما ظاهرا حتی اپراتورهای مخابراتی نیز کاربران خود را ترغیب نمی‌کنند که چنین کاری انجام دهند.

4G

استفاده از شبکه‌ی 3G چه مسائلی را به‌دنبال خواهد داشت؟

یکی از بارزترین تفاوت‌های شبکه‌ی 3G با شبکه‌های اینترنت نسل جدیدتر آن است که شبکه‌ی نسل جدیدتر از سرعت بالاتری نسبت به 3G برخوردار است. براساس اعلام OpenSignal، کاربران شبکه‌ی 3G تنها در ۶۲ درصد مواقع به اینترنت دسترسی دارند. این در حالی است که کاربران شبکه‌ی 4G به‌صورت متوسط حدود ۹۴ درصد زمان به اینترنت دسترسی دارند.

از سوی دیگر، وقتی کاربران 3G به اینترنت وصل می‌شوند، تنها حدود یک ششم سرعت شبکه‌ی 4G را تجربه می‌کنند. متوسط نرخ انتقال شبکه‌ی 3G حداکثر حدود ۳/۵Mbps است؛ درحالی‌که متوسط نرخ انتقال شبکه‌ی 4G برابر ۲۱/۱Mbps است. اپراتورهای مخابراتی آمریکا برای استقرار گسترده‌تر 5G به پهنای باند بیشتری نیاز دارند. این بدان معنا است که شرکت‌ها به‌دنبال انتقال پهنای باند شبکه‌ی 3G موجود به شبکه‌ی 4G و سپس به شبکه‌ی 5G هستند. اما با وجود حدود ۳۰ میلیون کاربر آمریکایی که از شبکه‌ی 3G استفاده می‌کنند، گفتن چنین حرفی ساده‌تر از اجرای عملی آن است. برای آنکه در آینده کلیه‌ی کاربران از شبکه‌ی 5G بهره ببرند، اپراتورهای مخابراتی باید راهی پیدا کنند تا کاربران 3G به سمت استفاده از شبکه‌ی 4G حرکت کنند.

4G

ورایزن یکی از اپراتورهای مخابراتی است که توانسته در این مسیر یعنی انتقال کاربران 3G به شبکه‌ی 4G عملکرد خوبی نشان دهد. ورایزن قصد دارد تا پایان سال آینده، دیگر از شبکه‌ی 3G پشتیبانی نکند. 

به‌نظر می‌رسد AT&T نیز مسیر ورایزن را طی می‌کند و تا فوریه ۲۰۲۰ دیگر از شبکه‌ی 3G‌ پشتیبانی نخواهد کرد. اواخر سال گذشته AT&T اعلام کرد که حدود ۱۱ درصد کاربرانش هنوز از دستگاه‌های 3G استفاده می‌کنند که این تعداد کاربر نیز باید سیستم‌های خود را ارتقا دهند تا AT&T بتواند اهداف خود را محقق سازد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات