با ماشینچی خودرو کارکرده را با خیال آسوده بخرید

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
چندبار تا‌به‌حال برای شما پیش آمده پس از خرید خودرویی کارکرده، دوستان‌ یا آشنایانتان به شما گفته‌اند این ماشین رنگ شده است!
تبلیغات

چندبار پس از خرید خودروی کارکرده متوجه ایرادات فنی مهمی شده‌اید که برای تعمیر آن‌ها باید هزینه بسیار زیادی متحمل شوید؟ در گذشته، خرید خودرو کارکرده آن‌قدر دشوار بود که اکثر خریداران خودشان را به هر آب‌و‌آتشی می‌زدند تا بتوانند خودرو صفر بخرند و نگران تشخیص رنگ و این قبیل مسائل نباشند. این مسئله به‌حدی مشکل‌ساز شده بود که خریداران ترجیح می‌دادند افت قیمت زیاد خودرو صفر را به‌جان بخرند؛ اما سرشان کلاه نرود. خوشبختانه وسایل زیادی برای تشخیص رنگ و سلامت فنی خودرو‌های کارکرده به بازار آمد؛ ولی استفاده از این وسایل به کارشناسان خبره نیاز داشت و بعضا خطای انسانی مشکلات زیادی ایجاد می‌کرد. این رویه تا زمانی ادامه داشت که ماشینچی با تجهیزات تمام‌خودکار خود وارد بازار شد.

از‌بین‌بردن ضریب خطا با کنارگذاشتن کارشناسان انسانی در ماشینچی

چند سالی است که از ورود ابزارهای مختلف تشخیص رنگ خودرو به بازار می‌گذرد و دست بسیاری از کسانی رو شده است که قصد داشتند کلاه‌برداری کنند و خودرو معیوب را بفروشند. بااین‌حال، بازهم برای استفاده از دستگاه‌های تشخیص رنگ، به کارشناس نیاز بود. کارشناسان ممکن است گاهی آزمایش قسمتی را از قلم بیندازند یا تفاوت ضخامت جزئی رنگ را خیلی مدنظر قرار ندهند. حتی در برخی موارد، ممکن است به‌نفع فروشنده رأی صادر کند و بازهم سر خریدار کلاه برود.

بدرهر‌صورت، همیشه بی‌طرف‌ترین قاضی دستگاهی تمام‌خودکار خواهد بود که تصمیم‌گیری‌های انسانی تأثیری روی آن نگذارد. به‌همین‌دلیل، ماشینچی از دستگاهی تمام‌خودکار برای کارشناسی کامل خودرو استفاده می‌کند. دقیقا همانند کارواش خودکار، خودرو از یک طرف وارد این دستگاه می‌شود و از طرف دیگر بیرون می‌آید. پس از خروج، بررسی کامل خودرو جزء‌به‌جزء انجام و اصالت آن تشخیص داده می‌شود؛ اما همیشه مشکل در خرید خودرو کارکرده تشخیص رنگ نیست. با اینکه اصلی‌بودن رنگ خودرو، اصالت آن را نشان می‌دهد، مشکلات فنی دیگر نیز می‌توانند شما را حسابی به دردسر بیندازند.

ماشین چی

تشخیص مشکلات فنی خودرو کارکرده

یکی از مشکلات اساسی خرید خودرو کارکرده در آن است که خریدار اطلاعات فنی کاملی از کارشناسی فنی خودرو ندارد. البته این کاملا طبیعی است؛ زیرا فقط متخصص و مکانیک می‌توانید ایرادات فنی خودرو را تشخیص دهد. بسیاری از افراد با نکاتی که از مکانیک‌ها یاد گرفته‌اند، تلاش می‌کنند سلامت فنی خودرو را بررسی کنند؛ اما در اکثر موارد تلاش آن‌ها با شکست مواجه می‌شود. همچنین، برخی از خریداران با متخصصانی درزمینه مکانیک خودرو صحبت می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند وضعیت فنی خودرو را به‌صورت کامل بررسی کنند.

دراین‌میان، مشکل اساسی این است که اکثر فروشنده‌ها، مکانیک خریدار را معتبر نمی‌دانند و تصور می‌کنند خریدار با این کار قصد دارد قیمت خودرو را کاهش دهد. علاوه‌بر‌آن، کمتر مکانیکی را می‌توان یافت که بر سیستم تعلیق و موتور و برق خودرو کاملا مسلط باشد. به‌همین‌دلیل، به‌ناچار باید به سه متخصص مختلف مراجعه کنید که در این شرایط اکثرا با مخالفت فروشنده رو‌به‌رو خواهید شد. باوجوداین، اگر مرکز مکانیزه‌ی کارشناسی خودرو وجود داشت که با به‌کارگیری برترین دستگاه‌های روز دنیا و بدون دخالت دست و نیروی انسانی می‌توانست سیستم تعلیق خودرو را بررسی کند، آیا بازهم فروشنده با آن مخالفت می‌کرد؟

ماشین چی

دستگاه‌های مکانیزه کارشناسی خودرو؛ بهترین و بی‌طرف‌ترین داور ممکن در معامله‌ی خودرو

دستگاه‌های به‌کاررفته در ماشینچی کاملا مجهز و مکانیزه و بدون دخالت انسان عمل می‌کنند. این دستگاه‌ها قاضی بی‌طرفی محسوب می‌شوند که حتی فروشندگان نیز آن‌ها را قبول دارند. گاهی ممکن است خریدار با اتکا به ایرادی جزئی در سیستم تعلیق خودرو بخواهد قیمت را به‌شدت کاهش دهد؛ اما با کارشناسی دقیق و بی‌طرف دستگاه، جزئی‌بودن ایراد مشخص می‌شود و می‌توانید از قیمت خودرو خود دفاع کنید. پس درحقیقت، سیستم‌های مکانیزه‌ی کارشناسی خودرو بی‌طرف‌ترین و بی‌خطا‌ترین و جامع‌ترین وسیله برای کارشناسی و خرید خودرو کارکرده محسوب می‌شوند و از این طریق می‌توانید با خیالی آسوده خرید کنید و نگران ایرادات بعدی خودرو خود نباشید.

همیشه خرید خودرو کارکرده مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید خودرو صفر است؛ البته این تنها در شرایطی خواهد بود که خودرو مناسبی بخرید. خوشبختانه با ورود دستگاه‌های تمام‌خودکار و مکانیزه تشخیص رنگ و کارشناسی فنی خودرو، زمینه‌ی فعالیت افراد کلاه‌بردار و سودجو کاهش یافته و خریداران می‌توانند با امنیت بیشتری در این بازار خرید کنند. پس شما چه در جایگاه فروشنده و چه در جایگاه خریدار، می‌توانید از این سیستم مکانیزه استفاده کنید تا نگران خطاهای انسانی یا بعضا بی‌عدالتی‌های عمدی نباشید؛ موضوعی که در ماشینچی همیشه به آن اهمیت داده شده است. ازاین‌رو، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به سایت ماشینچی برای تعیین وقت و کارشناسی خودرو خود اقدام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات