از این پس کالاهای بیشتری در آمازون امکان بازگشت رایگان دارند

سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
آمازون امکان بازگشت رایگان کالا را برای دسته‌ی بزرگی از کالاها فراهم کرده است تا خریداران با خیال آسوده‌تری خرید کنند.
تبلیغات

آمازون در حال فراهم‌کردن شرایط بازگشت رایگان اجناس خریده شده است. پیش‌از‌این، تنها بخشی از اجناسی که از آمازون خریده می‌شد، به‌‌رایگان بازگرداندنی بود، حالا آمازون این امکان را نیز برای کالاهایی مانند وسایل الکترونیک و وسایل خانه و وسایل آشپزخانه ایجاد کرده است که قبلا شامل این سیاست نمی‌شد. تنها شرط برای استفاده از امکان بازگشت رایگان این است که کالا را آمازون فروخته و ارسال کرده‌ باشد و وزنش کمتر از ۲۲٫۵ کیلوگرم باشد.

این تغییر سیاست در دوره‌ی زمانی خرید‌های سال نو انجام شده است و برای همه‌ی کالاهایی اعمال می‌شود که از اول نوامبر تا سی‌ویکم دسامبر از آمازون خریده شوند. خریداران می‌توانند درصورت نیاز به بازگشت کالا، کالاهای خرید‌ه‌شده در این بازه‌ی زمانی را تا سی‌ویکم ژانویه به‌‌رایگان بازگردانند و تمام هزینه‌ی پرداخت‌شده را بازپس بگیرند.

این شرکت اعلام کرده‌ است امکان بازگشت رایگان تمام کالاهایی که در زمان خرید سال نو این امکان برایشان وجود داشته‌ است، از سال ۲۰۲۰ به‌بعد در آمازون فعال خواهد بود، با این تفاوت که پس از اتمام بازه‌ی زمانی خرید سال نو، خریداران فقط تا ۳۰ روز پس از دریافت کالا می‌توانند کالا را به‌‌رایگان به آمازون عودت دهند. این در حالی است که برای خریدهای سال نو این بازه‌ی زمانی دو ماه است.

تا پیش‌از‌این، امکان بازگرداندن رایگان کالاها فقط برای پوشاک و کفش و سرویس خواب امکان‌پذیر بود و خریداران در صورتی می‌توانستند کالای خریده‌شده را به‌رایگان بازگردانند و کل هزینه‌ی پرداختی را پس بگیرند که آن کالا آسیب دیده یا در ارسال کالا اشتباهی رخ داده بود. در بسیاری از موارد دیگر، اگر خریدار کالا را بازگرداند، آمازون هزینه‌ی ارسال آن را از مبلغ پرداختی کسر می‌کرد. علاوه‌براین، اگر خریدار بسته‌بندی کالا را باز کرده‌ بود، باید هزینه‌ی مربوط به آن را جداگانه پرداخت می‌کرد. با تغییراتی که اخیرا در آمازون ایجاد شده، برای هر کالا امکان یک‌ بار درخواست بازگرداندن بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای وجود دارد. این ویژگی برای همه‌ی محصولات جدیدی فعال است که برای سال نو به آمازون اضافه شده‌اند و در میان مردم محبوبیت دارند.

لیبی جانسون مک‌کی، یکی از مدیران بخش کالاهای مرجوعی بین‌المللی و بازپرداخت در آمازون، گفته‌ است:

ما در آمازون همواره برای بهبود تجربه‌های خریداران در حال تلاشیم؛ نه‌تنها برای خرید کالا، بلکه برای بهبود شرایط بازگردادن کالاها هم می‌کوشیم. با امکان بازگرداندن رایگان برای میلیون‌ها کالا، خریداران دیگر نیاز نیست نگران این موضوع باشند که کلمه‌ی کلیدی استفاده‌شده برای یافتن کالای دلخواهشان کاملا صحیح است یا خیر یا فردی که برایش وسیله‌ای خریده‌اند، از آن خوشش می‌آید یا خیر. آن‌ها می‌توانند کالای مدنظر خود را با خیال راحت بخرند و در‌صورتی‌که پس از دریافت متوجه شدند مناسب نیست، بدون پرداخت هزینه‌ای آن را بازگردانند.

جزئیات برنامه‌ی مذکور شرکت آمازون بدین‌شرح است:

فراهم بودن یا نبودن امکان بازگرداندن رایگان کالا در بخش جزئیات مربوط به هر کالا قید شده‌ است. همه‌ی کالاهای دارای این امکاند وزنی کمتر از ۲۲٫۵ کیلوگرم دارند و آمازون آن را ارائه و ارسال کرده است. این کالاها حداقل یک بار امکان بازگرداندن رایگان خواهند داشت که در بازه‌ی ۳۰ روزه از زمان دریافت کالا قابل استفاده است. در این صورت، خریدار تمام وجه پرداخت‌شده را پس خواهد گرفت. کالاهایی که در روزهای نزدیک به تعطیلات سال نو، یعنی از اول نوامبر تا سی‌ویکم دسامبر، آمازون می‌فروشد و ارسال می‌کند، تا سی‌ویکم ژانویه‌ی ۲۰۲۰ بازگرداندنی هستند.
amazon return

آمازون توضیحاتی هم درباره‌ی چگونگی بازگرداندن کالاها داده است. به‌گفته‌ی این شرکت، خریداران می‌توانند کالاهای درخواستی برای بازگشت را در مکان‌هایی تحویل دهند که آمازون به‌عنوان مکان‌های بازگشت کالا معرفی کرده و در فاصله‌ی هشت‌کیلومتری از محل تحویل کالا قرار دارند. همچنین، آنان می‌توانند کالا را در محل‌هایی تحویل دهند که به‌نوعی همکار آمازون محسوب می‌شوند. در این صورت، نیاز نیست کالا برچسب یا جعبه داشته باشد. به‌گفته‌ی آمازون، عمده‌فروشی‌های موادغذایی، تقریبا هزار شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوهل (Kohl)، بیش از ۱۰ هزار شعبه از فروشگاه‌های UPS، کتاب‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های چهارستاره‌ی خود را به‌عنوان مکان بازگشت کالا پذیرفته‌ است.

آمازون امکان بازگرداندن کالای بدون برچسب و جعبه را در بیش از ۶ هزار نقطه فراهم کرده‌ است که فروشگاه‌های کوهل و عمده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های UPS را شامل می‌شود. در این مکان‌ها، خریدار پس از شروع روند بازگرداندن کالا به‌صورت آنلاین، کد QR مرتبط را به مسئول فروشگاه نشان می‌دهد و سپس مسئول فروشگاه بسته را به‌‌رایگان برای آمازون ارسال خواهد کرد. بازگشت مبالغ پرداختی تقریبا دو ساعت پس از تحویل کالا به آمازون پس داده خواهد شد.

 به‌گفته‌ی آمازون، توسعه‌ی سیاست بازگشت رایگان کالا نتیجه‌ی تلاش آمازون برای رشد شبکه‌ی لجستیکش است. آمازون مدت‌ها بود که برای افزایش سرعت تحویل کالاها و تکمیل شبکه‌ی ارسال کالاهایش تلاش می‌کرد. درمقابل، فدکس (FedEx) و UPS نیز می‌کوشیدند عملکرد خود را با افزایش میزان تقاضای ارسال کالا هماهنگ کنند. ناگفته نماند اخیرا آمازون با خرید سهام دو شرکت مذکور، بخش ارسال هوایی کالاهایش را تقویت کرده‌ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات