افزایش تصادفات در بریتانیا به‌دلیل رانندگی با سرعت پایین

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمارهای جدید نشان می‌دهد که میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در بریتانیا به‌دلیل رانندگی باسرعت پایین، افزایش یافته است.
تبلیغات

آمار و ارقام در بریتانیا نشان می‌دهد که تعداد کشته‌شدگان یا مجروحین جدی در تصادفات ناشی از رانندگانی که آهسته رانندگی می‌کنند درحال افزایش است. سال گذشته، ۲۶ نفر در حوادث رانندگی مجروح شدند و دو نفر نیز در سراسر این کشور کشته شدند که پلیس، رانندگی با سرعت آهسته را علت این تصادفات اعلام کرد. در تصادفاتی که رانندگان با سرعت آهسته مقصر شناخته شده‌اند، ۱۳۲ نفر دیگر نیز متحمل صدمات جزئی شدند.

Intelligent speed assistance / دستیار هوشمند سرعت خودرو

چنین مسئله‌ای قابل درک است و افرادی که با سرعتی خیلی کمتر از محدودیت سرعت ذکرشده در جاده رانندگی می‌کنند، غالباً باعث افزایش ترافیک، تراکم خودروها و خشم رانندگان می‌شوند. در بریتانیا کسانی که بسیار پایین‌تر از حد مجاز سرعت رانندگی می‌کنند، با جریمه‌ی ۱۰۰ پوندی (۱۳۱ دلار آمریکا) و سه امتیاز منفی در گواهینامه جریمه خواهند شد. در بعضی از کشورها حداقل محدودیت سرعت رانندگی در کنار علائم حد مجاز سرعت عادی وجود دارد.

هیو بلیدون، عضو مؤسس اتحادیه رانندگان انگلیس دراین‌زمینه گفت:

من از این آمارهای نگران‌کننده زیاد تعجب نکردم. رانندگی بیش از حد آهسته، کاری خودخواهانه و کاملا احمقانه و زمینه‌ساز فاجعه است. رانندگی با سرعت خیلی کم باعث دلسردی سایرین می‌شود و می‌تواند باعث شود آن‌ها برای سبقت‌گیری سریع تلاش کنند که این خطرناک‌ترین کار در جاده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات