یوتیوبری مشهور ۲۰ میلیون دلار برای کاشت ۲۰ میلیون درخت جمع کرد

 یکی از یوتوبرهای مشهور با کمک چند شرکت بزرگ و دنبال‌کنندگانش موفق شد در دو ماه، مبلغ مدنظر برای کاشت ۲۰ میلیون اصله درخت را جمع‌آوری کند.

گروهی از کاربران مشهور یوتیوب با رهبری جیمی دونالدسون (MrBeast) و همراهی بیشتر از نیم‌میلیون هوادار و چند شرکت فناوری مشهور موفق شدند در دو ماه، به هدف کمپین خود، یعنی جمع‌آوری ۲۰ میلیون دلار برای کاشت ۲۰ میلیون اصله درخت به‌وسیله‌ی خیریه‌ی «روز درخت‌کاری»، دست پیدا کنند. این گروه از کاربران و یوتیوبر‌ها کمپین مذکور را برای ایجاد تغییر بزرگی در جهان و اثبات این موضوع به‌راه انداختند که یوتیوب صرفا محلی برای کارهای سطحی نیست.

اعتراض به آلودگی

دونالدسون در این کمپین با تعدادی از مهم‌ترین یوتوبرهای دنیا همکاری کرد تا بتواند کمپین «تیم درخت‌ها» را پیش ببرد. ازجمله مشهورترین چهره‌های حاضر در این کمپین باید به مارک رابر (با ۸/۷ میلیون دنبال‌کننده)، گواوا جویس (با ۲۲/۴ میلیون دنبال‌کننده)، مارکیس برونلی (با ۹/۵ میلیون دنبال‌کننده)، اسمارتر اوری دی (با ۷/۴ میلیون دنبال‌کننده)، نینجا (با ۲۲/۴ میلیون دنبال‌کننده) و جک‌اسپیتس‌آی (با ۲۲/۹ میلیون دنبال‌کننده) و افراد بسیار دیگری با میلیون‌ها دنبال‌کننده اشاره کرد. دونالدسون و دوستانش کمپین خود را ۲۵ اکتبر آغاز کردند.

این کمپین بسیار سریع به نیمی از هدفش رسید و تا ۳۱ اکتبر، بیش از ۱۰ میلیون دلار جمع کرد. ناگفته نماند افراد مشهوری مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، یک‌میلیون دلار، توبی لوکته، مدیرعامل اسپاتیفای، برای شکستن رقم ماسک یک‌میلیون و یک دلار، جک دورسی، مدیرعامل توییتر و Square، دوبار و درمجموع ۳۵۰ هزار دلار و سوزان وویچیتسکی، مدیرعامل یوتیوب، ۲۰۰ هزار دلار به این کمپین کمک کردند. گفتنی است نمایندگان این شرکت‌ها درباره‌ی جزئیات این کمک‌ها اظهارنظری نکردند.

به‌گفته‌ی مدیران بنیاد روز درخت‌کاری، جمع‌آوری چنین پولی زیادی در این مدت کم، کمپین «تیم درخت‌ها» را به یکی از موفق‌ترین کمپین‌های خیریه تبدیل کرد. این بنیاد اعلام کرده است اجرای طرح کاشت این تعداد درخت باعث حذف ۱/۶ میلیون تن کربن و ۱۱۵ هزار تن مواد شیمایی از جو کره‌ی زمین خواهد شد.

منبع theverge

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید