بیت کوین؛ بهترین سرمایه‌ گذاری در ده سال گذشته

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
با نگاهی به افزایش قیمت بیت‌کوین در ۱۰ سال گذشته، می‌توان نتیجه گرفت سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال بسیار سودآور و ارزشمند بوده است.
تبلیغات

حالا که در آستانه اتمام دهه‌ی دوم قرن بیست‌ویکم هستیم شاید زمان مناسبی باشد که به بهترین‌های دهه‌ای که گذشت، نگاهی بیندازیم. احتمالا مقاله‌های بسیاری درباره‌ی بهترین اپلیکیشن‌ها، بهترین بازی‌ها و فناوری‌های ده‌ سال گذشته خوانده باشید؛ اما ممکن است بپرسید بهترین سرمایه‌گذاری این دهه چه بوده است؟ احتمالا درست حدس زده‌اید. پاسخ صحیح این سوال، بیت‌کوین است؛ چراکه اگر ده سال پیش یک دلار روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده بودید، این سرمایه در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار دلار ارزش داشت.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات رایج و کاربردی دنیای ارز دیجیتال

بر اساس گزارش اخیر سازمان اوراق بهادار بانک آمریکا، سرمایه‌ی خریداران ارز‌های دیجیتال در اوایل این دهه و زمانی‌که ارزشی کمتر از یک سنت داشت، سر به فلک کشیده است.ارزش بیت‌کوین در دسامبر ۲۰۱۷ به حدود ۲۰ هزار دلار رسید که بیشترین میزان ثبت‌شده در تاریخ بیت‌کوین است. این اتفاق خبر تلخی برای گیمرهای کامپیوتری محسوب می‌شد؛ چراکه هجوم همه‌جانبه مردم برای خرید تجهیزات ماینینگ، باعث کمیاب‌شدن کارت گرافیک شد و افزایش شدید قیمت این محصول را به‌همراه داشت.

بااین‌همه تنها پس از یک سال، قیمت بیت‌کوین به کمتر از ۳۲۰۰ دلار افت کرد. در یک‌ سال گذشته، این ارز دیجیتال نوسانات قیمت دیگری نیز تجربه کرد؛ بدین‌ترتیب که در ابتدا شاهد رشد قیمت و سپس نزول نسبی و با شیب کُند آن بودیم. در‌حال‌حاضر، ارزش بیت‌کوین رقمی درحدود ۶۶۰۰ دلار است. ناگفته نماند موج صعودی قیمت بیت‌کوین نقش مهمی در افزایش ارزش سهام AMD ایفا کرده است.

بیت کوین

کارشناسان عقیده دارند احتمالا در سال آینده‌ی میلادی، مجددا شاهد افزایش قیمت بیت‌کوین خواهیم بود. این گمانه‌زنی از دو پارامتر نشئت می‌گیرد: ۱. اقبال عمومی شرکت‌های مختلف به بیت‌کوین و روند روزافزون پذیرش این ارز دیجیتال به‌عنوان روشی نوین در پرداخت؛ ۲. فیسبوک برای عرضه‌ی ارز دیجیتال خود، لیبرا، به بازار با مشکلات قضایی بسیاری دست‌به‌گریبان و کمتر کسی به آن خوش‌بین است.

بد نیست نگاهی هم به بدترین سرمایه‌گذاری‌های دهه قبل بیندازیم که ازجمله‌ی آن‌ها، کیات واحد پول میانمار است. به‌دلیل درگیری‌های ملی در این کشور که پیش از این برمه نام داشت، ارزش پول ملی این کشور آسیایی در دهه‌ی گذشته، با نزول شدیدی مواجه شد. به‌عنوان مثال، اگر ۱۰ سال پیش یک دلار روی کیات سرمایه‌گذاری کرده باشید، این رقم حالا به چهاردهم یک سنت رسیده است. بورس سهام و ارز یونان نیز در ده‌ سال گذشته شاهد افت شدیدی بوده است. درحالی‌که ارزش یک دلار آمریکا در بازار سهام این کشور درمقایسه‌با ۱۰ سال پیش با رشد حدود ۲۵۰ درصدی به ۳/۴۶ دلار رسیده است، در یونان این رقم در مدت زمان مشابه، از یک دلار به هست سنت سقوط کرده است.

اگر شما کاربران زومیت نیز درزمینه‌ی خرید ارزهای دیجیتال یا سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین تجربه‌ای دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات