فیات کرایسلر و گروه PSA فرانسه ادغام شدند

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
سرانجام پس از ماه‌ها گفت‌وگو، ادغام شرکت‌های خودروسازی PSA (پژو-سیتروئن سابق) و فیات کرایسلر به‌طور رسمی نهایی شد تا این اتحاد به چهارمین گروه خودروساز بزرگ جهان تبدیل شود.
تبلیغات

پس از اعلام اولیه در روز ۳۱ اکتبر، فیات کرایسلر و گروه PSA فرانسه (پژو سیتروئن) به‌تازگی قرارداد رسمی ادغام ۵۰:۵۰ را امضا کردند که آن‌ها را به چهارمین خودروساز بزرگ جهان با فروش پیش‌بینی شده‌ی سالانه حدود ۸/۷ میلیون خودرو تبدیل می‌کند. درآمد پیش‌بینی‌شده‌ی این اتحاد نزدیک به ۱۹۰ میلیارد دلار (۱۷۰ میلیارد یورو) در سال با سود عملیاتی بازگشتی بالغ بر ۱۲/۲ میلیارد دلار (۱۱ میلیارد یورو) و حاشیه‌ی سود عملیاتی ۶/۶ درصد خواهد بود. همه‌ی این ارقام براساس داده‌های سال مالی ۲۰۱۸ محاسبه شده‌اند.

ادغام پژو با فیات کرایسلر

اتحاد فیات کرایسلر و گروه PSA بیش از دو سوم مدل‌های اصلی خود را فقط براساس دو پلتفرم تولید خواهد کرد و تقریبا سه میلیون خودرو در سال براساس هر یک از پلتفرم‌های کوچک و کامپکت/متوسط به تولید می‌رسد. اتحاد جدید با ۴۶ درصد درآمدهای حاصل از اروپا و ۴۳ درصد از آمریکای شمالی (براساس آمارهای جمع‌آوری‌شده در سال ۲۰۱۸ توسط هر شرکت)، حضور پررنگی در جهان خواهد داشت. 

کارلوس تاوارس مدیرعامل پژو سیتروئن

هیئت مدیره‌ی اتحاد از ۱۱ عضو تشکیل می‌شود؛ پنج نفر از فیات کرایسلر و سهام‌دار مرجع و پنج نامزد از گروه PSA و سهام‌داران مرجع. کارلوس تاوارس، مدیرعامل PSA برای مدت اولیه ۵ سال به‌عنوان مدیرعامل و همچنین عضو هیئت مدیره این اتحاد خواهد بود.

تاوارس دراین‌زمینه گفت:

ادغام ما فرصتی بزرگ برای کسب جایگاهی بالاتر در صنعت خودرو است؛ زیرا ما در تلاش هستیم تا درتغییر مسیر به دنیای حمل‌ونقل پاک، ایمن و پایدار تسلط داشته باشیم و محصولات، فناوری و خدمات برتر را به مشتریان خود ارائه دهیم.
Fiat Chrysler / فیات کرایسلر مایک منلی

مایک منلی، مدیرعامل فیات کرایسلر نیز گفت:

این اتحادی از دو شرکت با برندهای باورنکردنی و نیروی کار ماهر و متخصص است. هر دو شرکت با سخت‌ترین دوران‌ها رو‌به‌رو بوده‌اند و به‌عنوان رقبای چابک، هوشمند و سرسخت ظاهر شده‌اند. کارکنان ما خصیصه‌ی مشترکی دارند؛ آن‌ها به چالش‌ها به‌عنوان فرصت‌هایی برای پذیرش و مسیری برای بهتر کردن کارهایی که انجام می‌دهیم، نگاه می‌کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات