بسته توسعه وب Basis Core در رویداد DMWAY 11 رونمایی خواهد شد

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت منظورمه‌نگاران در آینده‌ی نزدیک و در رویداد DMWAY 11 وب‌سرور و بسته‌ی نرم‌افزاری برنامه‌نویسی وب Basis Core را معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

وب‌سرور به سامانه و مجموعه‌ای نرم‌افزاری گفته می‌شود که به درخواست مرورگر پاسخ می‌دهد. وب‌سرورهای مطرحی در سطح دنیا فعال هستند که هرکدام نیازهای خاصی از کاربران را برطرف می‌کنند که از مهم‌ترین‌ آن‌ها وب‌سرور Apache، لایت اسپید، nginx و مایکروسافت IIS است. پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی و سیستم‌عامل ازجمله مؤلفه‌های انتخاب وب‌سرور به‌شمار می‌آیند.

به‌گفته‌ی حمید‌رضا اعتدال‌مهر، شرکت منظومه‌نگاران کار روی وب‌سرور و زبان‌برنامه‌نویسی وب خود موسوم به Basis Core را از ۱۰ سال پیش برای پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان آغاز کرده است. در‌حال‌حاضر، هزار وب‌سایت از بیسیس‌کور استفاده می‌کنند و مسئولان توسعه‌دهنده‌ امیدوار هستند تا سال ۱۴۰۰، این رقم به هفت‌هزار سایت برسد. وب‌سرور Basis Core در‌حال‌حاضر برمبنای سیستم‌عامل ویندوز عمل می‌کند؛ اما با‌توجه‌به استفاده از دات‌نت‌ کور در توسعه‌ی آن، امکان گسترش به دیگر سیستم‌عامل‌ها نیز وجود دارد. حمیدرضا اعتدال‌مهر هدف اقتصادی و ارائه‌ی بهتر سرویس به مشتریان را دلیل اصلی توسعه‌‌ی این بسته دانسته است. 

اعتدال‌مهر در پاسخ به خبرنگاران درباره‌ی انحصار و پشتیبانی دولتی در توسعه‌ی Basis Core چنین گفت:

اگر تنها از Basis Core در مراکز داده و کلاد ما استفاده شود، این به‌معنی انحصار است؛ اما شرکت‌های مختلف می‌توانند هاستیگ ما را داشته باشند و مجوز ما را دریافت کنند. این ابزار را برای خودمان نوشته‌ایم و از هیچ نهاد دولتی کمک نگرفته‌ایم.

مسئله‌ی مهم مهاجرت از وب‌سروری به وب‌سرور دیگر یکی از نکات مهم در بحث توسعه‌ی وب‌سایت محسوب می‌شود. شرکت‌ توسعه‌دهنده‌ی Basis Core پس از عقد قرارداد، وب‌سایت مشتری را براساس بیسیس‌کور بازنویسی می‌کند و سپس، پشتیبانی از آن را برعهده می‌گیرد. مبدل‌های کد و ساده‌ترکردن انتقال دیتابیس‌ها مسئله‌ای است که متأسفانه چندان در Basis Core به آن پرداخته نشده است. این وب‌سرور به‌دلیل مدل درآمدزایی خود (فروش لایسنس یا مجوز) متن‌باز نیست. 

منظومه‌نگاران آسان‌بودن یادگیری و طراحی متناسب با فضای کسب‌وکارهای اینترنتی کشور و پاسخ‌گویی حقوقی در ارائه‌ی محصولات را نکات مهم و مزیت Basis Core می‌داند. اطلاعات تکمیلی درباره‌ی این بسته در مراسم رونمایی آن در DMWAY 11 دراختیار کارشناسان قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات