توضیحاتی درباره حمله سایبری اخیر به زیرساخت‌های دولت الکترونیک کشور

یک‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارتباطات توضیحاتی درباره‌ی حمله‌ی سایبری اخیر به زیرساخت‌های دولت الکترونیک کشور ارائه و اعلام کرد هدف از حمله، جاسوسی از اطلاعات دولتی بوده است.
تبلیغات

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره‌ی حمله‌ی سایبری اخیر به زیرساخت‌های دولت الکترونیک کشور اعلام کرد این حمله در قالب حمله‌ی شناخته‌شده‌ی APT27 صورت گرفته و هدف آن جاسوسی از اطلاعات دولتی بوده است.

وزیر ارتباطات ۲۰ آذر و در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت‌دولت از حمله‌ی سایبری بزرگ به زیرساخت‌های کشور خبر داده بود. به‌گفته‌ی وی، این حمله‌‌ی بسیار سازمان‌یافته‌ و حکومتی علیه زیرساخت‌های دولت الکترونیک انجام شده بود که سپر امنیتی کشور (دژفا) آن را شناسایی و دفع کرد. وزیر ارتباطات همچنین گفته بود ابعاد حمله استخراج شده است و در گزارشی درباره‌ی جزئیات و عامل آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی با انتشار توییتی اطلاعات بیشتری در‌این‌زمینه منتشر کرد و گفت:

حمله‌ی سازمان‌یافته‌ی سایبری به سامانه‌های دولت الکترونیکی ایران، شناسایی و توسط سپر دژفا دفع شد. این نوع حمله در قالب حمله‌ی شناخته‌شده‌ی APT27 صورت گرفته و هدف آن جاسوسی از اطلاعات دولتی بوده است. سرورهای تجمیع اطلاعات جاسوسی‌شده شناسایی و ردیابی عاملان حمله هم انجام شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات