گزارش مالی ادوبی منتشر شد؛ رکوردشکنی با درآمد سالانه‌ ۱۱ میلیارد دلاری

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
ادوبی در گزارش مالی جدید خود خبر از رکوردشکنی و عبور از درآمد ۱۱ میلیارد دلاری برای سال مالی ۲۰۱۹ داد.
تبلیغات

ادوبی روز گذشته گزارش مالی فصلی خود را منتشر کرد که نتایج خوبی را از عملکرد این غول نرم‌افزاری نشان می‌داد. آمار درآمد فصلی آن‌ها ۲/۹۹ میلیارد دلار ثبت شد که درآمد سال مالی ۲۰۱۹ را به بیش از ۱۱ میلیارد دلار می‌رساند. ادوبی با عبور از محدوده‌ی ۱۱ میلیارد دلاری، درآمدی تاریخی برای خود ثبت کرد.

شانتانو ناراین، مدیرعامل ادوبی در کنفرانس خبری پس از انتشار گزارش مالی شرکت گفت:

سال مالی ۲۰۱۹ برای ادوبی مثال‌زدنی بود و ما توانستیم از مرز درآمد ۱۱ میلیارد دلار عبور کنیم. رکوردشکنی امسال یک نقطه‌ی مهم تاریخی برای شرکت محسوب می‌شود. درآمد تاریخی و سود هر سهمی که ما در سال ۲۰۱۹ ثبت کردیم، ادوبی را به یکی از بزرگ‌ترین، متنوع‌ترین و پرسودترین شرکت‌های نرم‌افزاری جهان تبدیل می‌کند. مجموع درآمد شرکت در سال مالی ۲۰۱۹، ‍۱‍۱/۲۷ میلیارد دلار ثبت شد که رشد ۲۴ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

ادوبی در سال جاری میلادی تعدادی فرایند خرید و ادغام انجام داد که ظاهرا سودآوری خوبی برای شرکت داشته‌اند. Magento در ماه مه به قیمت ۱/۷ میلیارد دلار خریداری شد. شرکت دیگر Marketo بود که در ماه سپتامبر با پرداخت ۴/۷۵ دلار به زیرمجموعه‌ی ادوبی پیوست. هر دو شرکت در دسته‌بندی درآمدی «Digital Experience» ادوبی قرار می‌گیرند. این بخش در فصل گذشته موفق به ثبت درآمد ۸۵۹ میلیون دلاری شد که نسبت به درآمد ۸۲۱ میلیون دلاری در فصل قبل، پیشرفت مناسبی را نشان می‌دهد.

جان مورفی، مدیر مالی ادوبی با اشاره به خرید دو شرکت مهم و تأثیر آن در افزایش درآمد گفت:

آمارهای کلیدی از گزارش مالی فصل چهارم شامل رشد مناسب سالانه در بخش راهکارهای «محتوا و تجارت» می‌شود. Adobe Experience Manager و موفقیت در پلتفرم فروش Magento نقش مهمی در پیشرفت‌های درآمدی داشت. به‌علاوه پیاده‌سازی Adobe Experience Platform و Audience Manager و Real-Time CDP در بخش‌ راهکارهای Data & Insights نیز افزایش درآمد را به‌همراه داشت. در پایان باید به سرعت رشد مناسب در کسب‌وکار Marketo اشاره کرد که در بخش بازارهای میان‌رده، افزایش درآمد را برای راهکارهای Customer Journey Management ایجاد کرد.

اظهارات مورفی نشان می‌دهد که همه‌ی پیشرفت‌ها منجر به افزایش درآمد در دسته‌ی Digital Experience ادوبی شده‌اند. البته افزایش سهم بازار ادوبی و افزایش درآمد درنتیجه‌ی آن، به آسانی و تنها با خرید شرکت‌های جدید رخ نداد. آن‌ها به توسعه‌ی داخلی محصولات ادامه دادند که به افزایش درآمد جدید از بخش تجاری کسب‌وکار نیز کمک کرد.

adobe

ناراین در ادامه‌ی صحب‌های خود پیرامون افزایش درآمد از بخش مدیریت تجربه‌ی مشتری (CSM) گفت:

ما استراتژی محصولات خود در دسته‌ی CXM را با سرعت تکامل می‌بخشیم تا پلتفرم‌های فناورانه‌ی نسلی ارائه کرده، سرویس‌های نوآورانه‌ی جدید عرضه کنیم و بهبود عملکرد را در محصولات پیش‌گام بازار خود داشته باشیم. پلتفرم Adobe Experience اولین پلتفرم هدف‌مند مدیریت تجربه‌ی مشتری در بازار محسوب می‌شود. پلتفرم ما با فراهم کردن مشخصات پروفایلی زنده از مشتریان، هوشمندی زنده‌ی عملکرد و معماری باز و قابل توسعه، ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری اختصاصی را برای هر مشتری حتی در ابعاد عظیم ممکن می‌کند.

خرید و ادغام Magento و Marketo سهم عمده‌ای در افزایش درآمد ادوبی داشت

محصولات تجاری و شرکتی تنها بخشی از درآمد ادوبی را شکل می‌دهند. ابزارهای خلاقانه‌ی شرکت همیشه درآمد آسان‌تری را به‌همراه داشته‌اند و در فصل گذشته درآمد ۱/۷۴ میلیارد دلاری را ثبت کردند. بخش دیگر به‌نام Document Cloud نیز با درآمد ۳۳۹ میلیون دلاری، آمار خوبی را ثبت کرد.

ادوبی در برنامه‌های خود برای سال آینده‌ی میلادی، امیدواری بالایی نشان می‌دهد. با بالغ‌تر شدن خریدهای جدید و ادغام بهتر عملکرد آن‌ها در بخش Digital Experience، می‌توان به افزایش درآمد امید بیشتری داشت. ناراین در پایان صحبت‌های خود پیرامون درآمد شرکتش در سال ۲۰۱۹ اضافه کرد:

وقتی به گذشته و رخدادهایی نگاه می‌کنم که در طول سال رخ داد، از حجم نوآوری‌هایی که در حال انجام شدن هستند، احساس رضایت می‌کنم. بخش دومی که رضایت من را به‌همراه دارد، هماهنگی میان کسب‌وکارهای Marketo و Magento است که می‌توان آن‌ها را هسته‌ی بخش DX نامید. استراتژی متحدتری اکنون در فرایندهای ورود به بازار دیده می‌شود که نه‌تنها به بهبود درآمد کمک کرد، بلکه هزینه‌های عملیاتی را نیز کاهش داد.

موفقیت در عبور از درآمد ۱۱ میلیارد دلاری، برای هیچ شرکت نرم‌افزاری پیروزی ساده‌ای به‌نظر نمی‌رسد. دراین‌میان ادوبی را در نظر بگیرید که در سال ۱۹۸۲ و دوره‌های ابتدایی اوج‌گیری نرم‌افزارهای کامپیوتر شخصی تأسیس شد. آن‌ها در پنج سال گذشته و تحت مدیریت ناراین، کسب‌وکار خود را بیش‌ازپیش به خدمات ابری متمایل کرده‌اند که درآمد خوبی را برایشان به‌همراه داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات