ردیاب بومی امکان اطلاع از محل دقیق خودرو را فراهم می‌کند

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
درصورت فراموش‌کردن مکان خودرو می‌توان با کمک دستگاهی سخت‌افزاری‌نرم‌افزاری از محل دقیق آن به‌طور زنده مطلع شد.
تبلیغات

قطعا برای همه‌ی ما زمانی پیش آمده که پس از پارک خودرو، محل دقیق آن را فراموش کنیم یا نگران باشیم درصورت سرقت آن، چگونه می‌توان سریع‌تر و بدون به‌زحمت‌افتادن برای مطلع‌کردن نیروهای انتظامی خودرو را پیدا کرد. تابه‌حال، چندین سامانه برای ارتباط آنلاین با خودرو در کشور معرفی شده است که اکثرا نمونه‌ی خارجی بود و از کیفیت مناسبی برخوردار نبود. همچنین، به‌دلیل مشکلات در پشتیبانی محصول و نبود تجهیزات مرتبط، همیشه مردم سردرگم بوده‌اند.

کارمکس

حال شرکتی ایرانی محصولی بومی تولید کرده که از کیفیت مناسبی نیز برخوردار است. کارمکس سامانه‌ای پیشرفته و متصل به خودرو با استفاده از سخت‌افزاری است که امکان ارتباط با خودرو را فراهم می‌کند. البته این سامانه در تمام وسایل نقلیه از موتورسیکلت گرفته تا تریلر پشتیبانی می‌شود. روند نصب دستگاه فیزیکی پنهان است؛ به‌گونه‌ای که درصورت سرقت خودرو می‌توان به‌آسودگی و به‌طور زنده از محل دقیق خودرو مطلع شد. این سامانه کمترین اختلاف نقطه و حداکثر اختلاف فاصله ۵ متر را به کاربر می‌دهد و تعداد ده هزار سفر را ثبت می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های سامانه‌ی کارمکس می‌توان به گزارش رفتار رانندگی اشاره کرد؛ برای مثال، می‌توان موقعیت خودرو، جزئیات سفر (مانند مسیر پیموده‌شده از مبدأ تا مقصد و میانگین سرعت و حداکثر سرعت) و گزارش‌های حاشیه‌ی امن (ورود و خروج در محدوده‌ی مدنظر و تجاوز از سرعت تعریف‌شده) را مشاهده کرد.

مدیر فروش کارمکس در نمایشگاه «شهر هوشمند» واقع در سالن همایش‌های برج میلاد گفت متخصصان آن‌ها دو سال تلاش کرده‌اند تا محصولی ایرانی و مناسب استفاده در کشور تولید کنند. متخصصان ایرانی نرم‌افزار و دستگاه را طراحی کرده‌اند و زیرساخت‌ها کاملا بومی هستند. برای مثال، در مدت قطعی اینترنت اخیر، سامانه کارمکس به‌خوبی عمل می‌کرد و روند کار آن با مشکلی مواجه نشد.

کارمکس

کارمکس برق خود را از باتری خودرو می‌گیرد و در قسمتی از خودرو نصب می‌شود که سارق به آن دسترسی نداشته باشد (برای مثال پشت کیلومترشمار) و تنها خود صاحب خودرو یا نصاب دستگاه از مکان آن اطلاع دارند. با اضافه‌شدن ویژگی‌های بیشتر به این سامانه، در آینده می‌توان کنترل کامل خودرو را با کمک آن در دست گرفت. در آینده قابلیت‌های دیگری نیز به سامانه کارمکس اضافه می‌شود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • گزارش عملکرد خودرو
  • امکان مذاکره با راننده به‌صورت صوتی و تصویری
  • خاموش‌کردن خودرو با قطع سوخت‌رسانی از راه دور
  • اشتراک‌گذاری اینترنت در خودرو
  • افزودن حسگرها ازجمله حسگر ضربه، مقدار سوخت، ولتاژ باتری و حرکت با جرثقیل
  • عیب‌یابی و گزارش‌های مرتبط
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات