مایکروسافت غیرفعال‌شدن برنامه Wunderlist را اعلام کرد

پنج‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلام کرد ۶ مه ۲۰۲۰ (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹)، به کار برنامه‌ی Wunderlist پایان خواهد داد و این برنامه برای همیشه غیرفعال خواهد شد.
تبلیغات

Wunderlist در ابتدا در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان برنامه‌ای دسکتاپ کار خود را شروع کرد و سپس در گوشی آیفون نیز دراختیار کاربران قرار گرفت. در سال ۲۰۱۱، دستگاه‌های اندرویدی نیز از این برنامه بهره‌مند شدند و درنهایت، مایکروسافت چهار سال قبل برنامه‌ی Wunderlist را از 6Wunderkinder خرید. دو سال قبل، ردموندی‌ها برنامه‌ی لیست خود را با بسیاری از ویژگی‌های مشابه با Wunderlist ساخت و منتشر کرد.

microsoft Wunderlist

مایکروسافت تاکنون به حفظ هر دو برنامه‌ی لیست‌سازی خود مایل بود؛ اما اکنون تصمیم گرفته است برنامه‌ی To Do را جایگزین Wunderlist کند و به کاربران اعلام کرده از To Do استفاده کنند. البته Wunderlist پس از پایان کار همچنان دردسترس خواهد بود و تمامی داده‌های کاربران دراختیارشان قرار خواهد داشت؛ اما از ۶ مه ۲۰۲۰ (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) امکان به‌روزرسانی لیست‌ها وجود نخواهد داشت و از هم‌اکنون نیز عضویت در این سرویس امکان‌پذیر نخواهد بود.

مایکروسافت در پست وبلاگی خود نوشت ویژگی‌های محبوب کاربران از برنامه‌ی لیست Wunderlist به برنامه‌ی To Do منتقل شده است که می‌توان به لیست گروه‌ها (پوشه‌ها)، مراحل (زیرگروه‌ها)، فایل پیوست‌ها، اشتراک‌گذاری و وظایف کاری اشاره کرد. ردموندی‌ها برنامه‌ی To Do را برنامه‌ی یادداشت‌برداری و برنامه‌ریزی یکپارچه و ایمن معرفی کرده‌اند و این برنامه، تنها برنامه‌ی مدیریتی و یادداشت‌برداری مایکروسافت نیست؛ درنتیجه، می‌توان به برنامه‌های دیگری چون Sticky Notes ،OneNote ،Outlook Tasks ،Notepad و Planner نیز اشاره کرد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد باتوجه‌به به‌روزرسانی‌های اخیر To Do، کارایی و عملکرد خوبی دراختیار کاربران قرار داده؛ درنتیجه، بهتر است Wunderlist را کنار بگذارند و بر سرویس To Do تمرکز کنند. برنامه‌ی لیست To Do در سپتامبر به‌روزرسانی شد و با قابلیت حالت تاریک (Night Mode) دراختیار کاربران قرار گرفت. این سرویس هم‌اکنون برای کاربران ویندوز، مک، اندروید و iOS ارائه شده و نسخه‌ی تحت‌وب آن نیز دردسترس خواهد بود. ردموندی‌ها امیدوار هستند این نقل‌و‌انتقالات اطلاعات کاربران از Wunderlist به To Do مشکلی برایشان ایجاد نکند و با رابط کاربری To Do به‌خوبی ارتباط برقرار کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات