مسابقه‌ برنامه‌نویسی FCPC با حمایت کافه‌بازار در دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
رویداد FCPC در دانشگاه فردوسی مشهد یکی از مسابقات برنامه‌نویسی دانشگاهی کشور است که ۲۱ و ۲۲ آذر با حمایت کافه‌بازار در مشهد برگزار می‌شود.
تبلیغات

مسابقات دانشگاهی نقش پررنگی در افزایش سطح دانش دانشجویان ایفا می‌کند. در‌همین‌زمینه نیز مسابقات گوناگونی در دانشگاه‌های کشور برای ارزیابی سطح علمی دانشجویان برگزار می‌شود. مسابقات برنامه‌نویسی ازجمله رقابت‌هایی است که در سال‌های گذشته بسیار داغ‌تر از پیش در حال انجام است.

کافه‌بازار در جهت انتقال تجربه فنی و علمی برگزاری رقابت‌های برنامه‌نویسی ACM و ارتقای رشد علمی و مهارتی دانشجویان و دانش‌آموزان، مسابقات برنامه‌نویسی FCPC را در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند. شرکت‌کنندگان در مسابقات برنامه‌نویسی FCPC آمادگی پیدا می‌کنند تا در رویداد برنامه‌نویسی ICPC غرب آسیا حضور یابند.

رویداد FCPC در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۲۱ و ۲۲ آذر، برگزار می‌شود. سؤالات علمی این رقابت برنامه‌نویسی را شماری از برنامه‌نویسان مجموعه کافه‌بازار طراحی می‌کنند که پیش‌تر در مسابقات ACM-ICPC موفق شده‌اند مقام کسب کنند. در این رقابت برنامه‌نویسی، ۱۸۰ تیم از سراسر ایران ثبت‌نام کرده‌اند که پس از برگزاری مسابقه‌ی مقدماتی، ۵۰ تیم رقابت می‌‌کنند (۱۸ تیم از مشهد و ۳۲ تیم از شهرهای دیگر). شایان ذکر است ۱۹ تیم برتر دبیرستانی نیز در این رقابت‌ها حضور می‌یابند.

وحید معصومی، معاون مهندسی کافه‌بازار، درباره‌ی دلیل برگزاری رویداد FCPC در دانشگاه فردوسی مشهد می‌گوید:

رویدادهای علمی در شکل‌گیری هسته‌های دانش‌محور بسیار اهمیت دارند. این هسته‌ها می‌توانند در فضای صنعت فناوری و اطلاعات تحول ایجاد کنند. گروه اولیه شکل‌دهنده‌ی کافه‌بازار نیز دانشجویانی بودند که در چنین رویدادهای علمی‌ای درکنار هم قرار گرفتند. حالا کافه‌بازار به‌منظور افزایش توان علمی دانشجویان و انتقال تجربه‌ی برگزاری رویداد ACM رقابت برنامه‌نویسی را در شهر مشهد برگزار می‌کند.

کافه‌بازار به‌تازگی با افتتاح دفتر خود در مشهد فرصت جذب نیروهای نخبه در خارج از تهران را نیز فراهم کرده و در برگزاری رویداد FCPC، از همکاری استادان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد نیز بهره برده است. به‌گفته‌ی معاون مهندسی کافه‌بازار، برگزاری رویداد FCPC اولین گام بعد از افتتاح دفتر مشهد کافه‌بازار برای ارتقای علمی و حضور تیم‌های فنی کافه‌بازار در این شهر است. معصومی در‌این‌باره می‌گوید:

استان خراسان رضوی با داشتن ۱،۶۸۰ تیم توسعه‌دهنده‌ی برنامه و بازی موبایلی و سهم ۱۱/۸ درصد از کل درآمد دیجیتالی کشور، پس از استان تهران نقش مهمی در صنعت فناوری و اطلاعات ایفا می‌کند. شروع به کار دفتر کافه‌بازار در شهر مشهد نیز توجه به ظرفیت‌های علمی موجود در استان خراسان رضوی است. رقابت علمی FCPC در دانشگاه مشهد با هدف رفع مشکلات علمی و کسب‌و‌کاری به بدنه‌ی دانشگاهی برگزار شده و انتظار داریم با این کار، بستر بزرگ‌تری از توان علمی برای حل مسائل به‌وجود بیاوریم و سبب رشد اهالی صنعت شویم.

مجموع جوایز رقابت‌های FCPC مبلغ ۲۷ میلیون تومان است که به تیم‌های دانشجویی و دانش‌آموزی برتر اهدا خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات