روحانی: تقویت شبکه ملی اطلاعات به‌معنای قطع اینترنت خارجی نیست

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه‌ی هیئت‌دولت تأکید کرد توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات قوی و توانمند به‌معنای قطع اینترنت خارجی نیست و مردم نباید به شایعات توجه کنند.
تبلیغات

دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، در جلسه‌ی هیئت‌دولت، توسعه‌ی شبکه‌ی اطلاعات را یکی از دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد. وی با تأکید بر اینکه مردم نباید به شایعات درباره‌ی قطع اینترنت خارجی توجه کنند، گفت:

اگر اعلام کنیم به‌دنبال تقویت شبکه‌ی ملی اطلاعات هستیم، دشمنان چنین تبلیغ می‌کنند که دولت قصد دارد اینترنت خارجی را قطع کند؛ در‌حالی‌که اصلا چنین نیست؛ بلکه قصد داریم درکنار اینترنت خارجی، شبکه‌ی ملی اطلاعات قوی و توانمند داشته باشیم تا مردم بتوانند از هر دو استفاده کنند. در این دولت پهنای باند افزایش پیدا کرده و توسعه‌ی اینترنت و نسل‌های جدید و گوشی‌های هوشمند با گذشته مقایسه‌کردنی نیست. امروز بسیاری از مشاغل و خدمات رفاهی مردم ازطریق فضای مجازی انجام می‌شود.

رئیس‌جمهور ایران درادامه افزود:

در آغاز دولت دوازدهم دو تعهد اساسی به مردم دادم که روی آن‌ها بیش از سایر موارد تلاش و ایستادگی کرده‌ایم. برای تحقق وعده‌ی اشتغال، تقویت تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستورکار جدی قرار گرفته است و برای جذب سرمایه‌گذاری در‌این‌زمینه اقدامات بزرگی انجام شده است و تا امروز به وعده‌ی خود وفادار بوده‌ایم. درزمینه‌ی مبارزه با فقر مطلق نیز بندی در تبصره‌ی ۱۴ بودجه‌ای گنجانده‌ایم که هر سال اعتبار آن درمقایسه‌با سال قبل افزایش یافته است و در‌این‌باره رئیس کمیته‌ی امداد امام(ره) در اجتماع بزرگی صراحتا به من اعلام کرد فقر مطلق را پشت‌سر گذاشته‌ایم و امروز در کشور فقر مطلق وجود ندارد، البته اگر در هر منطقه‌ای شاهد فقر مطلق بودیم، باید با جدیت برای از‌بین‌بردن آن و تأمین رفاه مردم تلاش کنیم.

وی گفت:

در این ایام موفق شدیم با اصلاح قیمت بنزین کمک جدیدی برای اقشار کم‌درآمد و متوسط رو به پایین داشته باشیم. البته در‌این‌باره قصد داشتیم کارت اعتباری بدهیم تا مردم اجناس ایرانی بخرند؛ اما ازآنجاکه اجرای آن با دشواری‌هایی همراه بود، به‌تأخیر انداختیم و فعلا کمک نقدی در حساب مردم واریز می‌شود. مردم به تبلیغات هدفدار مبنی‌بر اینکه دولت برای یکی تا دو ماه کمک‌های نقدی را ادامه می‌دهد و سپس آن را قطع خواهد کرد، توجه نکنند. این موضوع صحیح نیست و مطمئن باشند که دولت این پوشش حمایتی را همچنان ادامه خواهد داد.
حسن روحانی

دکترروحانی درادامه‌ی صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد:

مصرف بنزین در هفته‌های اخیر به‌طور متوسط ۲۰ میلیون لیتر کاهش یافته است که خبر خوشی برای مردم و به‌معنای خودکفایی است. این نشان می‌دهد می‌توانیم صادرات بنزین را افزایش دهیم. تمام مبلغی به‌دست‌آمده از اصلاح قیمت بنزین که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است، به مردم برگردانده می‌شود و این موجب خوشحالی است.

رئیس‌جمهور کشورمان، دکترروحانی،  با اشاره به پیشرفت کشورمان در سال‌های بعد از انقلاب، به‌ویژه در سال‌های اخیر، درزمینه‌ی زیست‌فناوری و تحولاتی، گفت:

پیشرفت درخورملاحظه در بخش‌های مختلف زیست‌فناوری برای ملت ایران، دانشگاه‌ها، پردیس‌ها و مراکز تحقیقاتی جای افتخار دارد و امروز در‌این‌زمینه در منطقه، جزو اولین کشورها هستیم و درزمینه‌ی بیوتکنولوژی در کل آسیا، در رده‌ی سوم یا چهارم قرار داریم. پیشرفت کشورمان درزمینه‌ی زیست‌فناوری حدود یک‌میلیارد دلار بی‌نیازی و خودکفایی به‌همراه داشته است و توانسته از واردات دارو و سایر تجهیزات جلوگیری کند. دیروز در جلسه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولان مرتبط و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور وعده دادند ارزش این فعالیت‌ها در سال آینده ۱/۵ میلیارد دلار خواهد بود.

رئیس‌جمهور کشورمان درادامه افزود:

تا پایان سال آینده پنج واکسن انسانی ساخته خواهد شد و از واردات در‌این‌زمینه بی‌نیاز خواهیم شد. در حوزه‌ی تجهیزات پزشکی و دارویی از رده‌ی ۱۸ به رده‌ی ۱۶ رسیدیم و ازلحاظ علمی در رده‌ی درخورتوجهی قرار داریم و در برخی از علوم جزو ۱۰ رده‌ی اول هستیم. این به‌معنای آن است که کشور در مسیر پیشرفت و علم و فناوری قرار گرفته است و در سال‌های اخیر، تحولات بسیار بزرگی در‌این‌زمینه ایجاد شده است.

دکترروحانی درپایان درباره‌ی سوق پیداکردن اشتغال به‌سمت فناوری‌های نو و های‌تک گفت:

در سال‌های اخیر، ۳۰۰ هزار اشتغال در فناوری‌های نو ایجاد شده است و معتقدم اشتغال در این حوزه باید جایگزین اشتغال سنتی شود؛ چراکه جهان امروز نیازمند پیشرفت در علوم جدید، به‌ویژه فناوری نو، آی‌تی، زیست‌فناوری و فضایی است. توسعه‌ی فناوری‌های جدید راه ایجاد اشتغال و فرصت لازم برای فعالیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و کارخانه‌ی نوآوری که بسیار امیدبخش است، باید در همه‌ی استان‌ها تأسیس شود تا شاهد تحول بسیار بزرگی در‌این‌زمینه باشیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات