راه حل تیک زوم برای جذب مخاطب با ویدیو مارکتینگ

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
تیک زوم به‌عنوان مرجع ویدئو مارکتینگ ایران، به ارائه‌ی آموزش و مشاوره‌ی مطالب به‌روز و کاربردی استفاده از ویدئو برای برندسازی و رشد بازار برندهای کشور می‌پردازد.
تبلیغات

دیده‌شدن و تأثیرگذاری ویدیوها یکی از دغدغه‌های مدیران و افرادی است که تلاش می‌کنند از علم و تکنیک ویدیو مارکتینگ برای توسعه‌ی برند و رشد بازارشان استفاده کنند. در اینجا، چهار عامل اصلی موفقیت در ویدئو مارکتینگ را توضیح داده می‌شود که باعث جذابیت و تأثیرگذاری بیشتر ویدیوهای شما خواهد شد و کمک بسیاری به بهبود ویدئو مارکتینگ شما خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با دنیای ویدئو و بازاریابی ویدیویی به سایت تیک زوم سر بزنید.

۱. استفاده از احساسات

احساس ابزاری قدرتمند و متقاعدکننده است که می‌تواند میل به خرید محصول یا خدمات را در مخاطب ایجاد کند. بسیاری از آگهی‌های بازرگانی سال‌ها است که از برانگیختن احساسات استفاده می‌کنند. برانگیختن احساسات افراد باعث می‌شود آن‌ها تمایل بیشتری برای خرید محصول نشان دهند. شما می‌توانید برای برانگیختن احساسات مخاطب‌هایتان از موارد زیر استفاده کنید:

موسیقی

موسیقی یک ابزار بسیار قدرتمند است و با تأثیر بر ضمیر ناخودآگاه افراد می‌تواند هیجان، آرامش، غم و بسیاری از احساسات دیگر را در مخاطب ایجاد کند. موسیقی می‌تواند نقش مهمی در تکمیل موضوع ویدئو شما داشته باشد. نکته حیاتی در انتخاب موسیقی این است که باید آن را براساس خلقیات مخاطبان هدفتان انتخاب کنید تا بتوانید مخاطبانتان را بیشتر به موضوع جذب کنید.

تصاویر

تصاویر می‌توانند معجزه کنند. فرض کنید محصول آموزش کامپیوتر دارید. به این دو مثال توجه کنید.

  • در ویدئو اول شخصی بیان اطلاعات آماری درباره‌ی میزان فروش محصول شرکت را شروع می‌کند؛
  • در ویدئو دوم درکنار شخصی که در حال بیان اطلاعات آماری درباره‌ی میزان فروش محصول شرکت است، تصویری از نمودار آمار فروش شرکت وجود دارد که می‌توانید رشد فروش را ببینید.

بیش از ۹۵ درصد افراد گزینه‌ی دوم را انتخاب می‌کنند، تنها به یک دلیل ساده، اما مهم: چون تصاویر می‌توانند باعث درک بهتر مخاطب شوند.

ترس

ایجاد ترس در مخاطبان تکنیکی است که مدت‌ها است تبلیغ‌کنندگان ویدیویی استفاده می‌کنند و به‌نوعی مشوق افراد برای خرید محصول به‌حساب می‌آید. از این عامل مدت‌ها است به‌عنوان ابزاری قانع‌کننده برای کمک به فروش استفاده می‌کنند. القای ترس از نداشتن محصول یا سرویس یا القای این ترس که با از‌دست‌دادن امکان همان محصولات و سرویس ضرر خواهید کرد، به‌نوعی اهرم روانی این تبلیغات است.

رنگ

بسیاری از محققان مبانی هنرهای تجسمی بر این باورند که استفاده‌ی صحیح از رنگ می‌تواند خیلی چیزها را تغییر دهد و اثر مستقیمی روی احساسات انسان‌ها می‌گذارد. ذهن ما انسان‌ها دربرابر رنگ‌های مختلف شرطی شده‌اند. برای مثال، با دیدن رنگ قرمز متوجه خطر می‌شویم و با دیدن رنگ زرد توجه‌مان جلب می‌شود و... . بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی با آگاهی از تأثیرات رنگ‌های مختلف، برای برندها رنگ‌های مرتبط با کسب‌و‌کار آ‌ن‌ها را انتخاب می‌کنند تا بتوانند به‌خوبی از این عامل تأثیرگذار بهره ببرند.

۲. مشارکت خواستن از بینندگان

دومین عامل مهم در موفقیت ویدئو مارکتینگ این است که بتوانید مخاطب را به مشارکت در ویدئو وادار کنید؛ مثلا از آن‌ها بخواهید نظرشان را با هشتگ مرتبط در رسانه‌های اجتماعی مطرح کنند یا از آن‌ها بپرسید «دوست دارید آموزش بعدی ما چه باشد؟ زیر این ویدئو کامنت کنید». مشارکت‌کردن افراد با شما باعث می‌شود مخاطبانتان به‌دنبال‌کنندگان کسب‌و‌کارتان تبدیل شوند و احساس کنند به‌عنوان بخشی از تجربه‌ای مهم با شما هستند. در مشاوره‌ها و آموزش‌هایی که در سایت‌‌ TikZoom.com روی آن تأکید شده، بر بحث تعامل و گرفتن مشارکت از مخاطب‌ها در ویدئو تمرکز خاصی شده است که درحقیقت، بدون آن حرکت مفید و اثرگذاری شکل نمی‌گیرد.

ویدیو مارکتینگ

۳. سرگرمی

سرگرمی بهترین ابزار برای جذب مخاطبان در ویدئو است. محتوای ویدیویی سرگرم‌کننده مخاطبان را مبهوت ویدئو می‌کند و شما می‌توانید در لابه‌لای ویدئو مسائل دلخواهتان را مطرح کنید. این روش باعث می‌شود مخاطبان بدون اینکه بدانند، تحت‌تأثیر محتوای شما قرار بگیرند و علاقه‌مند شوند. بزرگ‌ترین ویژگی سرگرمی «انحراف از واقعیت» است؛ مسیر غیرمستقیمی که مقاومت مغز را در مواجهه با موضوع از بین می‌برد.

  • داستان‌سرایی: داستان و قصه قدرتی دارد که اگر به آن واقف باشید، هیچی محتوایی درزمینه‌ی ارتباط با مخاطبانتان بدون آن تولید نمی‌کنید. به این فکر کنید خود شما چندبار مقهور تیزر یا ویدیویی شده‌اید که با قصه‌ای جذاب شما را به تماشاکردن وادار کرده است. وقتی می‌توانید از داستان برای افزایش سرگرم‌کنندگی ویدیوهایتان استفاده کنید، چرا این قدرت شگفت‌آور را در ویدیوهایتان دست‌کم می‌گیرید؟
  • محیط: محیط یا لوکیشن یا صحنه‌ی فیلم‌برداری تأثیر فراوانی بر جلب توجه مخاطب می‌گذارد و شما به‌کمک عوامل محیطی می‌توانید توجه مخاطب را به محتوای خود معطوف کنید.

درادامه، به دو عاملی اشاره می‌شود که باتوجه‌نکردن به آن‌ها قبل از فیلم‌برداری، کیفیت ویدیوهایتان را خراب می‌کنید.

  • نور: چقدر از قدرت نورپردازی در تولید ویدئو مطلع هستید؟ نورپردازی اصولی می‌تواند روی کیفیت خروجی شما تأثیر بسزایی بگذارد. بسته به محتوایی که تولید می‌کنید، نورپردازی‌های متفاوتی داریم و انواع نورپردازی می‌تواند حس‌های مختلفی در مخاطب ایجاد کنند. به‌طور خلاصه، به نورپردازی ویدیوها فکر و تلاش کنید آن را بهبود دهید. اگر علاقه دارید به‌طور کامل با هنر نورپردازی به‌صورت عملی برای ساختن ویدیوهایتان آشنا شوید، محصول آموزش نورپردازی پیشنهاد می‌شود که در سایت تیک زوم قرار دارد.
  • صدا: کیفیت و جنس صدای گوینده یا مجری در ویدئو، برای گرفتن بازخورد مناسب بسیار مهم است. باید حواستان باشد جنس صدای گوینده بهتر است به سلیقه‌ی مخاطبانتان بخورد تا بازخورد بهتری بگیرید. درباره‌ی بلندی صدا هم باید گفت صدای گوینده‌ی شما باید متناسب باشد تا به‌راحتی به گوش مخاطبتان برسد.

شما برای ویدئو مارکتینگ یا ویدئو برندینگ خود چه می‌کنید؟

برای برنده‌بودن در بازار رقابت امروز، باید به‌روز باشید و از علم ویدئو مارکتینگ استفاده کنید. اگر دوست دارید دراین‌زمینه از آموزش‌های به‌روز و رایگان و کاربردی استفاده کنید، سایت تیک زوم را دنبال کنید. در‌آخر اگر علاقه دارید ویدیوهایتان بتوانند وایرال (ویروسی) شوند و افراد آن‌ها را مدام به‌اشتراک بگذارند، یکی از عوامل اساسی برای این اتفاق به شما معرفی می‌شود.

۴. ایده‌های ویدیویی

نکته‌ی مهمی برای محبوبیت و انتشار ویروسی ویدیوهای شما وجود دارد که درحقیقت قدم اول این کار است و آن داشتن ایده ویدیویی حساب‌شده است. شک نکنید بدون ایده‌ی درست و ناب نمی‌توانید انتظار داشته باشید تعداد تماشای ویدئو شما خیلی زیاد باشد. ایده‌های جدید الزاما از فضایی انتزاعی و عجیب‌و‌غریب به‌وجود نمی‌آیند و قرار نیست عده‌ای خاص فقط به آن‌ها دسترسی داشته باشند. باید عنوان کرد درون تمام افراد ایده‌های نابی وجود دارد که مختص آن‌ها است که فقط به توجه و پرورش نیاز دارند؛ چراکه هرکدام از ما تجربه‌های مستقل و منحصر‌به‌فردی از زندگی و کار و محیط درون و بیرونمان داریم که شبیه نفر دیگر نیست.

درحقیقت، ویدیوهای جذاب ایده‌های جذاب می‌خواهند. ویدیوهای آموزشی ایده‌پردازی برای محتوای ویدیویی تیک زوم می‌تواند دید خوبی به شما برای تصمیم‌گیری به‌منظور متفاوت‌بودن در ویدئو مارکتینگ بدهد. مدیریت تیک زوم برعهده محسن نبوی است که با داشتن سال‌ها فعالیت در حوزه فیلم‌سازی و ساخت ویدیوهای کسب‌و‌کار، درکنار موفقیت‌های بزرگ بین‌المللی در جشنواره‌های فیلم، تلاش کرده با گردآوری مفاهیم و مطالب مفید ویدئو مارکتینگ، اصول صحیح و قدم‌به‌قدم دانش ویدیوها را دراختیار مدیران و صاحبان کسب‌و‌کارها و علاقه‌مندان قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات