یکپارچه‌سازی تجهیزات سالن های کنفرانس با نوآوران تحقیق

سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در دهه‌ی اخیر، نیاز فزاینده برای تجهیز سالن های کنفرانس برای برگزاری جلسات هوشمند موجب شده است موضوع یکپارچه‌سازی، جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.
تبلیغات

سالن های کنفرانس دیگر فقط محلی برای دور هم نشستن حضار جلسه برای تصمیم‌گیری‌های مهم بدون برقراری ارتباط با اعضای خارج از سازمان نیستند. سالن‌های برگزاری جلسات، نیازمند نسل جدیدی از تجهیزات برقراری ارتباط هستند، شرکت مهندسی نوآوران تحقیق این امکان را دارد تمامی مراحل مشاوره و ارائه‌ی طرح و پیشنهاد فنی، تأمین تجهیزات، نصب، راه‌اندازی، آموزش و خدمات پس‌از‌فروش برای تجهیز سالن جلسه هوشمند را فراهم کند تا ضمن افزایش کیفیت جلسات، سالنی هوشمند با تجهیزات کامل در سطح کلاس جهانی دراختیار سازمان‌ها قرار دهد. 

سیستم کنفرانس

یکی از نیازهای اولیه‌ی سالن کنفرانس، مجهزکردن آن به تجهیزات صوتی و تصویری مربوط به سیستم کنفرانس است. سیستم‌های کنفرانس دیجیتال جدید فقط میکروفن‌های رومیزی ثابت نیستند و تجهیزاتی که در این نوع سیستم‌ها به‌کار گرفته می‌شوند، سیستم کنفرانس صوتی سنتی را به سیستم کنفرانس دیجیتال هوشمند تبدیل می‌کنند. در سال‌های اخیر، تغییر در تکنولوژی سیستم‌های کنفرانس و تجهیزات جانبی ازجمله ویدئو پروژکتور، دوربین Autotrack هوشمند، تجهیزات آرشیو و ذخیره‌سازی، سیستم رأی‌گیری، سیستم ترجمه‌ی هم‌زمان، پنل‌های رابط و... توانسته‌اند سالن‌های جلسات را هوشمندتر و برگزاری جلسات را کاراتر کنند.

ویدئو پروژکتور

نمایش تصاویر، افراد حاضر در سالن، گزارش‌های ارائه‌شده و... در صفحه‌نمایش‌های بزرگ از یک طرف جذابیت جلسات را افزایش خواهد داد. افزون‌براین، ارائه‌ی گزارش‌ها و مشاهده‌ی جزئیات در حال وقوع در کل سالن موجب می‌شود افراد حاضر در جلسه چیزی را از دست ندهند و از کل امور باخبر باشند.

دوربین‌های Autotracking هوشمند

در سالن‌های کنفرانس بزرگ مشاهده‌ی سخنران و محتوایی که درباره آن صحبت می‌کند؛ برای تمام حضار مشکل اساسی است. امروزه، دوربین‌های Autotracking هوشمند این امکان را فراهم ساخته‌اند تا هم تمامی اتفاقات در حال وقوع در جلسه برای حضار نمایش داده شود و هم به کمک سایر تجهیزات ذخیره‌سازی امکان آرشیو جلسات فراهم شود.

تجهیزات آرشیو و ذخیره‌سازی

ازجمله نیازهای سازمان رجوع به محتوای جلسات برگزارشده و استفاده از آن محتوا است. تجهیزات آرشیو و ذخیره‌سازی با اتصال به دوربین‌های Autotracking هوشمند این قابلیت را دارند تمامی محتوای صوتی و تصویری نمایش داده‌شده در حین جلسات را ذخیره کنند تا درصورت نیاز به محتوای جلسه‌ای خاص، به آن رجوع و اطلاعات موردنیاز را بازیابی کنند.

سیستم رأی‌گیری

نسل جدید سیستم‌های کنفرانس این امکان را به حضار در جلسات می‌دهند تا ضمن به‌اشتراک‌گذاشتن مطالب مختلف صوتی و تصویری، بتوانند درباره‌ی موارد نیازمند به رأی‌گیری نیز از سیستم‌های کاملا دیجیتال و سیستماتیک بهره بگیرند. محرمانه‌بودن رأی‌های ارائه‌شده، حذف کاغذ، افزایش سرعت و بی‌نیازی به حضور اشخاص برای جمع‌آوری آراء، از مزایای استفاده از رأی‌گیری با سیستم‌های کنفرانس است.

سیستم ترجمه‌ی هم‌زمان

ترجمه‌ی هم‌زمان حین برگزاری جلسات از نیازهای اساسی جلسات چندملیتی است که حضار با زبان‌های متفاوت در آن شرکت می‌کنند. مترجمان با تجهیزات ترجمه‌ی هم‌زمان که در سیستم ویدئو کنفرانس مدرن دراختیار دارند، می‌توانند سخنان شخص سخنران را برای افراد حاضر در جلسه به زبان‌های دیگر ترجمه کنند.

پنل‌های رابط

پنل‌های رابط این امکان را دراختیار کاربر قرار می‌دهند تا در محل تشکیل جلسات تمامی محتوای مدنظر خود را برای دیگران به‌نمایش بگذارد. این پنل‌ها که به VSP پنل‌ها معروف هستند، درگاه‌های ورودی ازجمله HDMI ،VGA ،LAN ،USB صدا و تصویر آنالوگ و برق را دراختیار حضار قرار می‌دهند.

ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس درحقیقت برقراری ارتباط زنده‌ی صوتی و تصویری بین دو یا چند مکان مختلف است. از مهم‌ترین مزایای استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس می‌توان به صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای شرکت در جلسات حضوری اشاره کرد. تکنولوژی در زمینه‌های صوتی و تصویری و به‌موازات آن ویدئو کنفرانس‌ها، پیشرفت‌های چشمگیری کرده‌اند و ضمن برقراری ارتباط صوتی و تصویری زنده، قابلیت‌هایی همچون به‌اشتراک‌گذاری محتوای چند‌رسانه‌ای مختلف، ذخیره‌سازی جلسات، برنامه‌ریزی خودکار، زمان‌بندی جلسات از قبل و صرفه‌جویی در پهنای باند مصرفی را دراختیار کاربران قرار داده است. در نسل جدید سالن‌های کنفرانس، از تجهیزات ویدئو کنفرانسی استفاده می‌شود که با تجمیع سیستم کنفرانس و ویدئو کنفرانس، ضمن برگزاری جلسات هوشمند داخلی، امکان برقراری ارتباط بین دو یا چند نقطه به‌صورت هوشمند را فراهم کند.

یکپارچه‌سازی (Integration)

در تمامی کشورهای پیشرفته از روش یکپارچه‌سازی (Integration) در سالن‌های جلسات و کنفرانس استفاده می‌شود. این روش ضمن دراختیار قراردادن تمامی تجهیزات موردنیاز برای برگزاری جلسه‌ی هوشمند این امکان را برای سالن فراهم می‌آورد تا با صرفه‌جویی در تجهیزات موردنیاز جلسه بتواند با سایر سازمان‌ها و افراد غایب در جلسه در ارتباط باشند.

تجهیزات سالن های کنفرانس

راه‌های ارتباطی با شرکت مهندسی نوآوران تحقیق:

شماره‌ی واتساپ:  ۰۹۱۰۳۳۳۴۸۰۰

تلگرام: noavarantahghigh@

اینستاگرام: noavarantahghigh@

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات