پادکست چهارم زومیت : صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی؛ دروغی تجاری به قدمت یک قرن

یک‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیا صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است؟ پاسخ به این سؤال گویای یکی از دروغ‌های تجاری بزرگ است که توسط تولیدکنندگان غلات صبحانه مطرح شده و اشاعه داده شده است.
تبلیغات

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است؛ بی‌شک این جمله را حداقل یکبار تا به امروز شنیده‌اید. بسیاری از ما معتقدیم که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است و باید در هر شرایط و در هر رژیم غذایی، صبحانه خورد. این باور چنان در میان بسیاری از افراد ریشه‌ دارد که اگر فردی عادت به خوردن صحبانه نداشته باشد، دیگران وی را از عوارض نخوردن صبحانه و حداقل آسیب آن که صدمه دیدن سیستم گوارش است، بر حذر می‌دارند؛ اما آیا واقعا صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است؟ آیا انسان از دیرباز خوردن صبحانه را به یکی از بایدهای رژیم غذایی خود تبدیل کرده است؟ صبحانه در کشور خودمان از چه زمانی به یک وعده‌ی اصلی تبدیل شده است؟ آیا ایرانیان نیز از دیرباز در طول روز سه وعده‌ غذا می‌خوردند و صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی بود؟

افرادی که اهمیت بسیار زیادی برای صبحانه قائلند، تحقیقات علمی و مقالات متعدد منتشر شده در باب اهمیت صبحانه را شاهدی بر سخن و ادعای خود می‌دانند. اما حقیقت چیست؟ اهمیت صبحانه و اعتقاد به این موضوع که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است، دروغی است که شرکت‌های تولیدکننده‌ی صبحانه به خورد ما داده‌اند. پس مشاهدات و یافته‌های تحقیقات علمی که این موافق این ادعا هستند، چه می‌گویند؟ پاسخ این سؤال را باید در لیست اسپانسرها و حامیان چنین تحقیقاتی جست‌وجو کرد. 

در قسمت چهارم از پادکست زومیت به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم که آیا حقیقتا صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است؟ 

پادکست زومیت را از پلتفرم‌های مختلف بشنوید

اپل پادکستگوگل پادکستاسپاتیفایکست‌باکس

همچنین می‌توانید برای دانلود مستقیم این قسمت از پادکست زومیت، اینجا کلیک کنید.

نظر شما در مورد پادکست زومیت چیست؟ انتقاد و پیشنهاد خود در رابطه با پادکست زومیت را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات