گزارش یک‌ساله یکتانت از تبلیغات آنلاین حاوی چه نکاتی است

یک‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
یکتانت گزارشی یک‌ساله از وضعیت تبلیغات آنلاین را مبتنی‌بر اطلاعات بازه‌ی اول مهر ۹۷ تا شهریور ۹۸ منتشر کرده که داده‌های جالبی از نوع رفتار کاربران به‌همراه دارد.
تبلیغات

یکتانت به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تبلیغات دیجیتال، گزارشی مبتنی‌بر اطلاعات یک سال منتهی به اول مهر ۱۳۹۸ منتشر کرده که داده‌های جالبی از نوع رفتار کاربران درکنار سایر داده‌ها است. همان‌طورکه اشاره کردیم، این گزارش بازه‌ی مهر ۱۳۹۷ تا پایان شهریور ۱۳۹۸ را دربر می‌گیرد. هرچند برخی از اطلاعات ارائه‌شده‌ی یکتانت، ازقبیل تعداد بیشتر کاربران موبایل پیش‌بینی‌کردنی بود؛ اما برخی اطلاعات نیز توجه است. 

براساس اطلاعات یکتانت منتشر کرده، میزان کاربران موبایل نزدیک به سه‌برابر کاربران دسکتاپ را تشکیل می‌دهد. آمارهای ارائه‌شده نشان‌دهنده‌ی این است که در بازه‌ی زمانی مذکور، ۷۰/۴۷ درصد کاربران از موبایل و تنها ۲۶/۸۴ درصد از دسکتاپ استفاده کرده‌اند. همچنین در‌این‌بین، ۲/۶۸ درصد از کاربران از تبلت برای وب‌گردی استفاده کرده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این آمار مربوط به کاربران وب است. 

یکی از جالب‌ترین اطلاعات این گزارش مربوط به پراستفاده‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی است. براساس گزارش یکتانت، ایرانسل و همراه اول و مخابرات سه اپراتور اینترنتی هستند که کاربران ازطریق آن‌ها درمعرض تبلیغات نمایش داده‌شده‌ی یکتانت قرار گرفته‌اند. این آمار از بعدی دیگر نشان می‌دهد کاربران اپراتور‌های موبایل بخش بزرگی از کاربران اینترنت را در کشور تشکیل می‌دهند. 

مرورگر کروم با فاصله عنوان محبوب‌ترین مرورگر را به‌خود اختصاص داده است. مرورگر گوگل در هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل بیشترین آمار استفاده را به‌خود اختصاص داده است و به‌ترتیب ۶۹ و ۶۶ درصد از کاربران موبایل و دسکتاپ از مرورگر کروم استفاده می‌کنند. 

نکته‌ی جالب در گزارش یکتانت، الگوی وب‌گردی کاربران در ساعات مختلف شبانه‌روز است. بیشترین ترافیک کاربران دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل از ساعت ۱۱ تا ۱۲ پیش‌از‌ظهر و ۲۳ تا ۲۴ شب اتفاق می‌افتد؛ حال‌آنکه به‌صورت میانگین میزان ترافیک کاربران موبایل در تمام ساعات شبانه‌روز از کاربران دسکتاپ بیشتر است. کاملا روشن است که دلیل افزایش ترافیک کاربران دسکتاپ در میانه‌های روز، رسیدن به میانه ساعات اداری در این برهه‌ی زمانی است. این الگو در تمامی فصول یکسان است و تغییر آنچنانی ندارد. 

توزیع بازدید کاربران از موضوعات مختلف نیز از این حقیقت حکایت می‌کند که ورزش محبوب‌ترین سوژه‌ای است که کاربران در فضای وب هرروز به‌سراغ آن می‌روند. گزارش یکتانت حاوی نکات و اطلاعات دیگری نیز هست که به‌طورحتم می‌تواند برای فعالان این حوزه مهم تلقی شود. برای دریافت این گزارش اینجا کلیک کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات