معرفی افزونه‌ای برای حل مشکل کوررنگی کاربران در مرورگر کروم

یک‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
حدود ۱۰ درصد از مردان تا حدودی مشکل کوررنگی دارند که این امر می‌تواند به‌عنوان مثال، خواندن نمودارها یا موارد این‌چنینی را سخت کند؛ اما راه‌حلی برای این مشکل وجود دارد.
تبلیغات

خوشبختانه در کامپیوترها و سیستم‌های مختلف، کنترل کاملی بر ارائه‌ی رنگ‌ها وجود دارد و درواقع، روش‌های مختلفی برای نمایش رنگ‌ها ارائه شده است. برای مثال، در ویندوز ۱۰  تنظیماتی برای فیلتر رنگ مناسب کاربران ارائه شده است که این تنظیمات ازطریق Settings، ورود به بخش Ease of Access و درنهایت، انتخاب Color filters دردسترس خواهد بود. این تنظیمات برای کاربران امکان تنظیمات فیلترها را بین رنگ‌های مختلف فراهم می‌کند.

از سوی دیگر اگر نمی‌توانید این تنظیمات را در کامپیوتر شخصی خود تغییر دهید یا ترجیح می‌دهید فیلتر رنگ‌ها را در کل سیستم خود را تغییر ندهید، می‌توانید با کمک افزونه‌ای رایگان برای مرورگر کروم که احتمالا روی مرورگر Edge کرومیوم هم نصب خواهد شد، این تنظیمات رنگ را فقط در مرورگر خود دراختیار داشته باشید.

افزونه‌ی Dalton افزونه‌ای برای کوررنگی است که انواع مختلفی از کمبودهای رنگی را برای افرادی به‌ارمغان می‌آورد که شرایط خاصی در کوررنگی دارند. برای مثال، برخی افراد رنگ قرمز را کمتر می‌بینند یا برخی دیگر دچار کم‌بینی رنگ آبی یا سبز هستند که می‌توانند با تنظیم رنگ این مشکل را برطرف کنند و دیگر خبری از کوررنگی در سیستم‌ها نخواهد بود. همچنین، ازطریق سایت enchroma.com خودآزمایی آنلاینی برای کوررنگی وجود دارد که کاربران می‌توانند وضعیت خود را بسنجند.

افزونه مرورگر کروم

به‌طور کلی، افزونه‌ی Dalton صفحه‌ی تنظیماتی دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا نوع کوررنگی خود را تعیین کنند و بهترین تنظیمات را برای دید بهتر خود دراختیار داشته باشند. همچنین، امکان فعال و غیرفعال‌کردن این قابلیت نیز به‌راحتی وجود خواهد داشت. این افزونه را می‌توانید ازطریق Chrome Web Store دانلود و نصب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات