موتورسیکلت استون مارتین AMB 001 رونمایی شد

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
استون مارتین اولین موتورسیکلت خود را رونمایی کرد. این موتورسیکلت ۱۲۰ هزار دلاری فیبرکربنی فقط ویژه‌ی استفاده در پیست است.
تبلیغات

استون مارتین با همکاری برف سوپریر (Brough Superior) موتورسیکلت جدیدی به‌نام AMB 001 معرفی کرد. این موتورسیکلت تولیدمحدود فقط برای استفاده در پیست و در نمایشگاه موتورسیکلت میلان رونمایی شده است. تولید این موتورسیکلت به ۱۰۰ دستگاه محدود خواهد بود و در طراحی آن می‌توان تلفیقی از هنر استون مارتین با مهندسی برف سوپریر را مشاهده کرد. بدنه‌ی AMB 001 به رنگ سبز مخصوص خودروهای مسابقه‌ای استون مارتین است و چرخ‌ها و اتصالات سیستم ترمز و دوشاخه‌ی جلو نیز به رنگ مشکی مات هستند. بدنه‌ی این موتورسیکلت به‌طورکامل از فیبرکربن ساخته و همین موضوع سبب کاهش وزن به ۱۸۰ کیلوگرم شده است. در استون مارتین AMB 001 از پیشرانه‌ی دو سیلندر Vشکل به قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار استفاده شده است. 

Aston Martin AMB 001 Bike

مارک ریچمن، قائم‌مقام استون مارتین، درباره موتورسیکلت این شرکت می‌گوید:

این همان چیزی است که باور داریم موتورسیکلت مدرن باید باشد. از معرفی اولین موتورسیکلت استون مارتین را معرفی کردیم بسیار خوشحالیم و به آن افتخار می‌کنیم. محصول نهایی این پروژه بسیار زیبا و اثری هنری در طراحی و مهندسی است.

در بخش طراحی AMB 001، نکته‌ای جالب وجود دارد و آن باله‌ی فیبرکربنی در امتداد بدنه است که به سبک خودروهای استون مارتین نصب شده است. این باله‌ی کوسه‌مانند از ابتدای باک بنزین شروع شده و و در انتها به چراغ‌ عقب و زیر زین منتهی می‌شود. موتورسیکلت استون مارتین AMB 001 به‌صورت دستی در کارخانه‌ی Brough Superior در فرانسه تولید و در اواخر سال ۲۰۲۰، با قیمت ۱۲۰ هزار دلار فروخته خواهد شد.

Aston Martin AMB 001 Bike
Aston Martin AMB 001 Bike
Aston Martin AMB 001 Bike
Aston Martin AMB 001 Bike
Aston Martin AMB 001 Bike
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات