رفتار تهاجمی علیه خودروهای تسلا رو به افزایش است

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سهم خودروهای الکتریکی از بازار جهانی روزبه‌روز بیشتر می‌شود؛ اما در کمال تعجب، مدل‌های برقی و خصوصا محصولات تسلا مورد تنفر بعضی افراد هستند.
تبلیغات

نشریات به‌طور منظم گزارش‌هایی را درباره‌ی سهام، قدرت و ضعف و تردید خریداران محصولات تسلا منتشر نمی‌کنند؛ اما اخبار و حواشی مربوط به این برند هر روز در فضای مجازی افزایش می‌یابد. بااین‌حال افراد درباره‌ی محصولات این شرکت جانب اعتدال را رعایت نکرده و در صفحات اجتماعی نظرات و حرف‌های مغرضانه‌ای را بیان می‌کنند. حتی تصاویری از تخریب و خط انداختن روی خودروهای تسلا منتشر می‌کنند.

Tesla

کیم از کانال محبوب Like Tesla در یوتیوب نیز سؤالات و نگرانی‌های مشابه در این‌باره دارد. بسیاری از طرفداران و منتقدان تسلا نیز سوالاتی مشابهی درباره‌ی این وضعیت آشفته دارند. 

چرا مردم از تسلا متنفرند؟

آنچه بیشتر مالکان تسلا می‌دانند این است که خودروهای تولیدی این شرکت به چهار دوربین مجهز شده‌اند که به‌صورت ۳۶۰ درجه از آنچه در اطراف خودرو رخ می‌دهد فیلم‌برداری می‌کنند؛ بنابراین واضح است که آسیب‌رساندن به خودرو فکر خوبی نبوده و درنهایت باعث بازداشت فرد خاطی خواهد شد.

دو ماه پیش، فردی در کلرادو آمریکا روی بدنه یک تسلا مدل ۳ با کلید خود خط انداخت؛ با انتشار ویدیوی دوربین‌های خودرو، این فرد به‌سرعت بازداشت شد. اخباری مانند خط انداختن، تصادف عمدی و فرار کردن، لگدزدن و تخریب تجهیزات شارژ به محصولات تسلا در نشریات و اینترنت وجود دارد.

Tesla

طبق نظرسنجی که در توییتر انجام شد، حدود ۹۰ درصد مالکان خودروهای تسلا بیان کرده‌اند که حالت نگهبانی (Sentry Mode) را روی خودروی خود فعال کرده‌اند. در این حالت با نظارت و پایش مداوم اطراف خودرو، هرگونه تحرکی توسط دوربین‌های خودرو ثبت می‌شود و در زمان عدم حضور راننده سطح جدیدی از حفاظت را برای خودروهای تسلا فراهم می‌کند. البته با همه‌ی این موارد هنوز هم حوادث مختلفی در ایستگاه‌های شارژ رخ می‌دهد. برخی از این موارد عمدی نیست، اما همه‌ی این اتفاقات در ایالات‌متحده و خانه‌ی تسلا رخ می‌دهد.

چرا این حوادث تا این حد برای خودروهای تسلا رخ می‌دهد و مردم نظر خصمانه‌ای نسبت به این شرکت دارند؟ تسلا یک شرکت آمریکایی است که نیروی کار آمریکایی را نیز استخدام می‌کند و توانسته است مرزهای علم، فناوری و خلاقیت را در صنایع خودروسازی و فضایی جابه‌جا کند. پس چرا مردم این کشور به‌دنبال نابودی آن هستند؟

البته می‌دانیم که رسانه‌های بزرگ نسبت به تسلا نظر منفی دارد و علت آن بیشتر به تبلیغ‌دهندگان بزرگ آن‌ها مربوط است؛ زیرا این رسانه‌ها بیشتر در تسلط شرکت‌های عظیم نفتی و انرژی و شرکت‌های خودروسازی قرار دارد. البته برای برندهای دیگری مانند پورشه، آئودی و مرسدس بنز نیز از این‌ دست اتفاقات رخ می‌دهد ولی به‌دلیل عدم وجود دوربین‌های حفاظتی تصاویری از آن منتشر نمی‌شود. اما چیزی که امروزه بسیار واضح به‌نظر می‌رسد، وضعیت دوقطبی موجود برای برند تسلا است.

نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات