ده خودرو هیبریدی دارای سریع‌ترین زمان صفر تا صد کیلومتربرساعت

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
در فهرست نشریه‌ی MotorTrend درزمینه‌ی ۱۰ خودرو هیبریدی با بهترین عملکرد در آزمون سرعت صفر تا صد کیلومتربرساعت، خودروهایی از ولوو، مرسدس بنز، بی‌ام‌و، پورشه، مک‌لارن و فراری دیده می‌شود.
تبلیغات

از حضور خودروهای هیبریدی در بازار زمان نسبتا زیادی می‌گذرد. اولین خودرو هیبریدی تولیدانبوه تویوتا پریوس بود و به فروش درخورتوجهی دست پیدا کرد و موفقیتی برای تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز جهان، محسوب می‌شود. در اکثر خودروهای هیبریدی، مصرف سوخت اصلی‌ترین اولویت سازنده است؛ اما برخی خودروسازان نیز سعی می‌کنند خودروهایی هیبریدی بسازند که هم کم‌مصرف باشند و هم سریع‌. 

وقتی از سرعت خودروهای هیبریدی سخن به‌میان می‌آید، نام‌هایی مانند پورشه ۹۱۸ و مک‌لارن P1 و فراری لافراری به‌ذهن خطور می‌کند؛ اما در بازار، خودروهای هیبریدی دیگری هم وجود دارند که توانایی‌های حرکتی آن‌ها درخورتوجه است. درادامه می‌خواهیم ۱۰ خودرو هیبریدی بازار را معرفی کنیم که بهترین سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت را دارند. این ۱۰ خودرو خودروهای هیبریدی و نیمه‌هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی را شامل می‌شوند. 

۱۰. آکورا RLX Sport 

صفر تا صد کیلومتربرساعت: ۴/۹ ثانیه

آکورا RLX اسپرت هیبرید

آکورا RLX هیبریدی با اینکه کُندترین خودرو فهرست است، همچنان در زمانی کمتر از پنج ثانیه می‌تواند سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتربرساعت برساند. موتور هیبریدی درکنار سیستم چهارچرخ محرک مخصوص آکورا با نام Super Handling AWD می‌تواند این سدان لوکس ۱،۹۵۰ کیلوگرمی را در ۴/۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتربرساعت برساند که از این نظر می‌تواند با آکورا NSX-T مدل ۱۹۹۷ رقابت کند. 

۹. ولوو S60 T8 پل‌استار 

صفر تا صد کیلومتربرساعت: ۴/۵ ثانیه

Volvo S60 T8 Polestar

اگر دنبال خودرو هیبریدی باشیم که به مقوله‌ی ایمنی نیز توجه زیادی کرده باشد، ولوو انتخاب شایسته‌ای است. مدل T8 این خودرو از پیشرانه‌ی چهار سیلندر تویین‌توربو درکنار موتور برقی استفاده می‌کند که مجموع قدرت این مدل را به ۴۱۵ اسب‌بخار و گشتاور آن را به ۶۶۹ نیوتن‌متر می‌رساند. چنین قدرتی می‌تواند این خودرو ۱،۹۹۵ کیلوگرمی را در ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت برساند. 

۸. مرسدس AMG CLS 53

صفر تا صد کیلومتربرساعت: ۴/۱ ثانیه

Mercedes-AMG CLS 53 4matic+

این محصول AMG، تنها خودرو نیمه‌هیبریدی این فهرست است. سیستم برق ۴۸ ولتی این خودرو با اینکه کاملا هیبریدی نیست، درکنار تأمین برق بیشتر برای تجهیزات الکترونیکی روی عملکرد خودرو نیز تأثیر مثبت می‌گذارد. دو خودرو دیگر از AMG نیز هستند که از پیشرانه‌ی مشابه این مدل استفاده می‌کنند و می‌توانستند در فهرست حاضر قرار بگیرند: یکی مرسدس بنز E 53 کوپه با سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۴/۲ ثانیه و دیگری مرسدس AMG GT 53 4-Door با سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت پنج ثانیه. 

۷. بی‌ام‌و i8

صفر تا صد کیلومتربرساعت: ۳/۸ ثانیه

bmw i8

بی‌ام‌و i8 سوپراسپرتی انقلابی نیست؛ ولی در‌مقایسه‌با مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ خودرویی ارزان‌تر به‌شمار می‌رود. درحالی‌که قیمت بی‌ام‌و i8 تقریبا یک‌دهم مک‌لارن P1 است، ازنظر سرعت‌گیری فقط ۱.۲ ثانیه کُند‌تر است. صفر تا صد کیلومتربرساعت ۳/۸ ثانیه‌ای برای خودرویی سه سیلندر زمان بسیار خوبی است. در بخش مصرف سوخت نیز، i8 فقط با ۲/۹ لیتر مصرف سوخت در هر صد کیلومتر عملکردی بسیار عالی دارد. 

۶. پورشه پانامرا 4 E-Hybrid اسپرت گرن‌توریزمو 

صفر تا صد کیلومتربرساعت: ۳/۷ ثانیه

Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo

پورشه پانامرا 4 E-Hybrid برای افرادی است که خودرویی لوکس و قوی را با برند پورشه بخواهند. گرچه این مدل سریع‌ترین نسخه‌ی پانامرا نیست، همچنان لذت رانندگی با پورشه را دارد و با سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۳/۷ ثانیه‌ای می‌تواند با بسیاری از خودروهای اسپرت رقابت کند. 

۵. آکورا NSX 

صفر تا صد کیلومتربرساعت: ۳/۱ ثانیه

Acura NSX 2020

نام NSX همیشه یادآور خودرویی است که آیرتون سنا در ساخت آن مشارکت کرده بود. مدل جدید این خودرو ژاپنی را باید کلکسیونی از فناوری دانست که از یک پیشرانه‌ی V6 تویین‌توربو در کنار سه موتور برقی استفاده می‌‌کند. مجموع قدرت این موتورها NXS را قادر می‌سازد در ۳/۱ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتربرساعت برساند. 

۴. پورشه پانامرا توربو S E هیبریدی اسپرت‌توریزمو 

صفر تا صد کیلومتربرساعت: ۲/۸ ثانیه

2018 Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

این مدل پانامرا با اینکه وزنش دوبرابر مزدا میاتا است، در کمتر از سه ثانیه می‌تواند به سرعت صد کیلومتربرساعت دست پیدا کند. برای مقایسه باید اشاره کنیم سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت مزدا میاتا به‌عنوان یکی از خودروهای اسپرت سبک‌وزن بازار ۵/۷ ثانیه است. 

۳. مک‌لارن P1

صفر تا صد کیلومتربرساعت: ۲/۶ ثانیه

mclaren p1

سومین خودرو سریع فهرست حاضر مک‌لارن P1 است. این مدل با ۹۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌تواند در ۲/۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت دست پیدا کند. P1 با قابلیت ثبت زمان ۴۰۰ متر در ۹/۸ ثانیه، واقعا مانند موشکی زمینی است. 

۲. پورشه ۹۱۸ اسپایدر 

صفر تا صد کیلومتربرساعت: ۲/۴ ثانیه

Porsche 918 Spyder / پورشه 918 اسپایدر

پورشه ۹۱۸ یکی از شگفت‌انگیزترین خودروهای بازار است که فناوری هیبریدی و پیشرانه‌ی V8 را باهم دارد. مجموع قدرت این خودرو به ۸۸۷ اسب‌بخار می‌رسد که به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. باتوجه‌به وجود سیستم چهارچرخ محرک، پورشه ۹۱۸ به‌راحتی می‌تواند سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت را در زمان ۲/۴ ثانیه ثبت کند.

۱. فراری لافراری 

صفر تا صد کیلومتربرساعت: ۲/۴ ثانیه

LaFerrari

در سال ۲۰۱۵، تیم آزمایش موتورترند توانست پشت فرمان لافراری قرار بگیرد و زمان سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۲/۴ ثانیه و ۴۰۰ متر ۹/۷ ثانیه را برای این خودرو ثبت کنند. به‌نظر می‌رسد رکورد ۴۰۰ متر لافراری سال‌ها شکسته نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات