دراپ باکس قابلیت Dropbox Transfer را با پشتیبانی از ارسال فایل‌های ۱۰۰ گیگاباتی معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ترنسفر، قابلیت جدید سرویس دراپ‌باکس است که به شما امکان می‌دهد فایل‌هایتان را به‌راحتی در یک صفحه آپلود کنید و با کسانی که می‌خواهید به‌اشتراک بگذارید.
تبلیغات

دراپ باکس شب گذشته با انتشار پستی جدید در وبلاگ رسمی‌اش قابلیت جدیدی را با نام دراپ‌باکس ترنسفر (Dropbox Transfer) معرفی کرد؛ ترنسفر راه جدیدی است که به‌واسطه‌ی آن می‌توان فایل‌های مختلف را در یک صفحه گردآوری کرد و با دوستان به‌اشتراک گذاشت.

وقتی کاربر فایل‌های موردنظر را در قالب یک صفحه‌ی Transfer گردآوری می‌کند، لینک خاصی به او داده می‌شود. سپس کاربر می‌تواند لینک موردبحث را با دوستانش به‌اشتراک بگذارد تا آن‌ها با کلیک روی آن لینک به صفحه‌ای منتقل شوند که فایل‌های آپلودشده در آن وجود دارد. کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ی یادشده فایل‌ها را دانلود یا مستقیماً در اکانت دراپ‌باکس خودشان ذخیره کنند. نحوه‌ی عملکرد دراپ‌باکس ترنسفر شباهت زیادی به سرویس‌هایی نظیر WeTransfer دارد، اما به‌خوبی با خود دراپ‌باکس همگام‌سازی و یکپارچه شده است.

کاربران نسخه‌ی رایگان دراپ‌باکس می‌توانند به‌لطف Transfer فایل‌هایی تا حداکثر ۱۰۰ مگابایت را در صفحه‌ای خاص آپلود کنند و دراختیار دوستان قرار دهند. این قابلیت برای کسانی که می‌خواهند فایل‌هایی حجیم‌تر از ۲۵ مگابایت را ازطریق جیمیل برای دوستان‌شان ایمیل کنند، بسیار کاربردی خواهد بود. احتمالاً می‌دانید که ایمیل‌های ارسال‌شده در جیمیل دارای محدودیت ۲۵ مگابایت برای فایل‌های ضمیمه‌شده هستند. ناگفته نماند که محتوای صفحات Transfer برای همیشه باقی نخواهند ماند؛ کاربر می‌تواند تاریخ انقضای لینک‌های دانلود را به‌دلخواه روی سه یا هفت روز تنظیم کند.

دراپ باکس ترنسفر / Dropbox Transfer

طراحی صفحه‌ی ترنسفر در دراپ‌باکس

از طرفی اگر جزو کاربران نسخه‌ی حرفه‌ای دراپ‌باکس (Dropbox Professional) هستید به قابلیت‌های بیشتری دست پیدا خواهید کرد. کاربران حرفه‌ای می‌توانند فایل‌هایی تا سقف ۱۰۰ گیگابایت را در Transfer آپلود کنند؛ همچنین امکان قرار دادن رمز روی صفحات Transfer برای کاربران حرفه‌ای فراهم است. کاربران حرفه‌ای افزون بر این موارد می‌توانند تاریخ دقیقی را به‌عنوان تاریخ انقضاء لینک‌های دانلود Transfer تعیین و حتی پس‌زمینه‌ی صفحات Transfer را شخصی‌سازی کنند.

دراپ‌باکس می‌گوید، علاقه‌مندان می‌توانند ازطریق آدرس dropbox.com/transfer و همچنین نسخه‌های دسکتاپ، iOS و اندروید دراپ‌باکس، صفحات Transfer را بسازند. البته ظاهراً در حال حاضر امکان انجام این کار تنها ازطریق آدرس یادشده وجود دارد. کار با Transfer بسیار ساده است؛ کاربر فایل‌های موردنظرش را انتخاب و در صفحه‌ای خاص آپلود و در نهایت تاریخ انقضاء لینک‌های دانلود را تعیین می‌کند (این تاریخ به‌صورت پیش‌فرض روی هفت روز پس از تشکیل صفحه‌ی ترنسفر تنظیم شده است).

دیدگاه شما کاربران زومیت در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات