مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی برای بینگ معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت در کنفرانس ایگنایت ۲۰۱۹ چندین قابلیت جدید برای موتور جست‌و‌جوی بینگ معرفی کرد. این قابلیت‌ها بیشتر مخصوص کاربران سازمانی هستند.
تبلیغات

کنفرانس ایگنایت ۲۰۱۹ مایکروسافت شب گذشته برگزار و اخبار متعددی از محصولات این شرکت منتشر شد. ردموندی‌ها در ایگنایت ضمن معرفی صدای مردانه برای کورتانا، مشخص‌کردن تاریخ انتشار نسخه‌ی نهایی مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم، انتشار نسخه‌ی بتای Office برای iOS و...، قابلیت‌های جدیدی نیز برای موتور جست‌و‌جوی بینگ معرفی کردند.

قابلیت‌های جدید موتور بینگ بیشتر ویژه‌ی کاربران سازمانی است، نه کاربران معمولی. به‌‌لطف قابلیت‌های جدید، تجربه‌ی وب‌گردی بهتری دراختیار استفاده‌کنندگان از بینگ قرار خواهد گرفت. مایکروسافت در کنفرانس مذکور از جزئیات زیادی درباره‌ی بخش Search در محصولاتش سخن گفت و مدعی شد از مزیت‌های هوش مصنوعی برای نمایش نتایج جست‌و‌جو در آفیس ۳۶۵، بینگ، ویندوز و اج بهره می‌گیرد.

مایکروسافت بینگ / Microsoft Bing

قابلیت‌های جدیدی که مایکروسافت برای Search و بینگ معرفی کرده است، بیشتر برای کاربران سازمانی مفید است. افزون‌بر‌این، ردموندی‌ها قابلیت‌های جدیدی نیز برای نسخه‌ی سازمانی اج (Edge for Enterprise) معرفی کرده‌اند که به‌تازگی رونمایی شده است. مایکروسافت قابلیت‌های جدید را در سه دسته‌بندی جای می‌دهد: ۱. قابلیت‌هایی که به‌صورت عمومی در نسخه‌ی نهایی دردسترس هستند؛ ۲. قابلیت‌هایی که مخصوص نسخه‌ی بتای عمومی هستند؛ ۳. قابلیت‌هایی که ازطریق نسخه‌ی بتای محدود برای شمار محدودی از کاربران دردسترس قرار می‌گیرند. 

شایان ذکر است قابلیت‌های جدیدی به بخش Microsoft Search در موتور بینگ اضافه شده‌اند تا کاربران سازمانی زمان کمتری صرف جست‌و‌جو برای اطلاعات موردنیاز سازمانشان کنند. کاربر می‌تواند به‌راحتی هرچه می‌خواهد، در نوار آدرس تایپ و نام افراد را به‌شکلی معمولی ازطریق عنوان شغلی یا نام تیم یا حتی محل دفترشان جست‌و‌جو کند و بیابد. همچنین، از‌این‌پس در نسخه‌ی سازمانی بینگ، امکان جست‌و‌جو برای محل دفتر کارکنان وجود دارد. کاربر می‌تواند کلمات اختصاری خاصی برای بینگ تعریف کند که در شرکتش از آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین، امکان تعریف پرسش‌ها و پاسخ‌های خاصی برای بینگ وجود دارد که ازطریق آن می‌توان اطلاعات مختلف داخل شرکت را در زمانی کوتاه استخراج کرد.

مایکروسافت بینگ / Microsoft Bing

مایکروسافت در همکاری با شرکای تجاری‌اش، یعنی Accenture و BA Insight و Raytion، قابلیت جدیدی به‌نام Microsoft Graph معرفی کرده است. این قابلیت امکان استفاده‌ی گسترده از Microsoft Search را برای کاربران آفیس ۳۶۵ ازطریق بیش از ۱۰۰ رابط نظیر Salesforce.com و ServiceNow و Box فراهم می‌کند. قابلیت یادشده قرار است در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ به‌صورت رسمی دردسترس قرار گیرد. ردموندی‌ها می‌گویند رابط‌های مذکور می‌توانند ازطریق Microsoft Search اطلاعات بیشتری دراختیار کارمندان شرکت‌ها قرار دهند. 

افزون‌بر مطالب گفته‌شده، مایکروسافت می‌گوید از‌این‌پس کاربر می‌تواند به‌سادگی ازطریق گوشی هوشمند به قابلیت Microsoft Search در موتور جست‌و‌جوی بینگ دسترسی پیدا کند. این یعنی کارکنان حاضر در شرکت خواهند توانست ازطریق گوشی‌شان بدون نیاز به رایانه اطلاعات شرکت را جست‌و‌جو کنند. قابلیت جدید روند جست‌و‌جو برای اطلاعات را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند.

مایکروسافت بینگ / Microsoft Bing

در کنفرانس شب گذشته، مایکروسافت برخی از قابلیت‌های جدید را صرفا برای مرورگر اج و برخی از قابلیت‌ها را به‌طور مشترک برای این مرورگر و موتور جست‌و‌جوی بینگ معرفی کرد. براساس اعلام رسمی، نسخه‌ی جدید اج قابلیتی دارد که به‌لطف آن می‌تواند از ردیابی کاربر به‌وسیله‌ی وب‌سایت‌ها جلوگیری کند. چنین قابلیتی باعث می‌شود کاربر دربرابر وب‌سایت‌های فیشینگ و سایر وب‌سایت‌های مخرب در امان باشد. اج و بینگ از‌این‌پس به حالت خصوصی (InPrivate Mode) جدیدی مجهز شده‌اند. با استفاده‌ی هم‌زمان از اج و بینگ، امنیت کاملی در فضای وب خواهید داشت و جست‌و‌جوهایتان ثبت نخواهد شد.

حالت خصوصی اج و بینگ به کاربر امکان می‌دهد داده‌های خصوصی‌اش را بیشتر کنترل کند. همچنین، صفحه‌ی اصلی نسخه‌ی سازمانی بینگ به‌جای نمایش محتوای معمولی، مواردی نظیر نام شرکت، محل دفاتر اصلی، به‌روزرسانی‌های جدید اعمال‌شده در قوانین شرکت و... را نمایش خواهد داد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت‌های جدید موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات