وزارت اطلاعات از دستگیری عوامل قاچاق گوشی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
وزارت اطلاعات ایران دقایقی پیش با انتشار بیانیه‌ای از شناسایی و دستگیری عوامل قاچاق گوشی‌های هوشمند به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
تبلیغات

وب‌سایت واجا متعلق به وزارت اطلاعات دقایقی پیش با انتشار خبری از شناسایی و دستگیری عوامل قاچاق گوشی‌های هوشمند به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد. وزارت اطلاعات خبر داده است به‌موجب اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)، عوامل اصلی قاچاق تلفن‌های همراه شناسایی و با دستور مقام‌های قضایی بازداشت شده‌اند. 

بنابر متن خبر وزارت اطلاعات، این افراد با دورزدن قوانین امور گمرکی و سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافران و زائران عازم خارج از کشور، گوشی‌های قاچاق را به‌صورت مسافری رجیستر می‌کرده‌اند. 

متن خبر وزارت اطلاعات بدین‌شرح است:

شناسایی و برخورد با بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال قاچاق گوشی تلفن همراهدر پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) با بهره‌گیری از توان سامانه‌های هوشمند، عوامل اصلی قاچاق تلفن‌همراه شناسایی و با دستور مقامات قضایی بازداشت شدند. ارزش کالای قاچاق شناسایی‌شده‌ی اولیه به کشور توسط این متخلفان، بیش از ۱٫۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است. متخلفان با دورزدن قوانین امور گمرکی و سوء‌استفاده از اطلاعات هویتی مسافران و زائران عازم خارج از کشور، اقدام به رجیسترکردن گوشی‌‌های قاچاق به‌صورت مسافری کرده بودند. شایان توجه است فرایند شناسایی و برخورد با قاچاقچیان تلفن‌همراه و سوءاستفاده‌‌کنندگان از تسهیلات مسافری به‌طور مستمر در حال انجام است و دیگر مظنونین به قاچاق تلفن‌همراه نیز شناسایی شده‌اند که پس از تکمیل پرونده، به مراجع  قضایی معرفی خواهند شد و برخوردهای لازم با ایشان صورت خواهد پذیرفت. توصیه می‌گردد تمامی مسافران و زائران عازم خارج از کشور درخصوص حفظ اطلاعات هویتی و مسافری خود اهتمام لازم را به خرج داده و از هرگونه واگذاری اطلاعات هویتی و ارتباطاتی خود با هدف فعال‌سازی گوشی‌های تلفن‌همراه قاچاق در شبکه‌ی قانونی کشور خودداری کنند؛ زیرا درنهایت گوشی قاچاق به‌نام ایشان در سامانه‌ی گمرک ثبت شده و احتمال تعقیب کیفری و عواقب قانونی ناشی از جرایم ارتکابی قاچاقچیان برای ایشان نیز وجود خواهد داشت و می‌‌باید در مراجع قضایی پاسخ‌گو باشند. 

دیدگاه شما درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات