مهدی اخوان بهابادی به‌عنوان مدیرعامل جدید همراه اول انتخاب شد

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
دکتر مهدی اخوان بهابادی، رئیس سابق هیئت مدیره‌ی همراه اول و دبیر اسبق شورای عالی فضای مجازی، در جلسه‌ی امروز هیئت مدیره‌ی همراه اول به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شد.
تبلیغات

در جلسه امروز (۹ آذر) هیئت مدیره‌ی شرکت ارتباطات سیار که با حضور تمامی اعضا برگزار شد،‌ مهدی اخوان بهابادی به‌عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد و از زحمات حمید فرهنگ، مدیرعامل قبلی این اپراتور تقدیر شد. مهدی اخوان بهابادی تاکنون رئیس هیئت مدیره‌ی همراه اول بود. وی پیش از این دبیر اسبق شورای عالی فضای مجازی و قائم مقام پیشین رئیس سازمان صداوسیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین بود.

دکتر مهدی اخوان بهابادی متولد ۱۳۵۷ در بهاباد یزد است. او در سال ۱۳۷۵ رتبه‌ی اول کنکور کارشناسی سراسری، در سال ۱۳۷۸ رتبه‌ی اول کنکور کارشناسی ارشد و در سال ۱۳۷۹ نیز رتبه‌ی اول المپیاد دانشجویی مهندسی برق کشور را کسب کرد. بهابادی مدرک دکترای خود را در رشته‌ی مهندسی برق (مخابرات) از دانشگاه تهران اخذ کرد و در آذرماه ۱۳۸۸ به معاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در ۲۰ دی ماه ۱۳۸۸ طی حکمی از سوی مهندس تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به‌عنوان سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران منصوب شد. رشد خیره‌کننده‌ی سمت‌های اخوان به همین‌جا ختم نمی‌شود، او در اردیبهشت ۱۳۸۹ به‌عنوان قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فناوری و امور بین‌الملل معرفی و در خرداد ۱۳۹۱ با حکم احمدی‌نژاد به سمت دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی منصوب شد.

مهدی اخوان بهابادی

اخوان با نارضایتی به عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تبدیل شد و تا یک سال و چند ماه بعد خبری از او در رسانه‌ها نبود و در ۲۷ آبان ماه سال ۹۳، محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما وی را به سمت قائم‌مقامی رئیس سازمان صداوسیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین منصوب کرد. اولین اقدام اخوان در سمت جدید برگزاری مزایده‌ی موسوم به IPTV بود. مزایده‌ای که حاشیه‌های فراوان داشت و سرانجام همه‌ی شرکت‌کنندگان توانستند با پرداخت حق لایسنس پروانه دریافت کنند. اما او کمتر از دو سال در این سازمان ماند و به‌دنبال ایجاد حاشیه‌های فراوان از صداوسیما رفت؛ با رفتن سرافراز، اخوان نیز دوباره به عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تبدیل شد. اگرچه مزایده‌ای که برگزار کرده و پروانه‌هایی که داده بود مدت‌ها قبل باطل و پول‌های پرداختی شرکت‌های خصوصی مسترد شده بود.

مهدی اخوان بهابادی در ۲۶ دی ۱۳۹۶ عضو هیئت مدیره‌ی شرکت ارتباطات سیار ایران شد و در اولین جلسه‌ی این هیات نایب‌رئیس آن شد. چند هفته‌ی پیش با تصمیم سهام‌دار عمده، سعید سرافراز به‌عنوان جایگزین وی عضو هیئت مدیره و حمید بقایی رئیس هیئت مدیره‌ی همراه اول شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات