پاناسونیک از توقف تولید نمایشگرهای LCD تا سال ۲۰۲۱ خبر داد

پنج‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
پاناسونیک به‌تازگی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۱ تولید نمایشگرهای LCD را متوقف خواهد کرد.
تبلیغات

طی دو دهه‌ی گذشته شاهد انفجار رشد بازار نمایشگرهای کریستال مایع یا LCD بودیم. اما شرکت‌ها در این سال‌ها به ادغام فناوری‌ها و تولید فناوری‌های جدید پرداختند و در نهایت به پیشرفت‌هایی با هزینه‌های کمتر در زمینه نمایشگرها رسیدند. درواقع شرکت‌ها رفته‌رفته توانستند در عین پیشرفت، هزینه‌های خود را کاهش دهند و در نهایت این‌گونه بود که تولید LCD در بازار بسیار رقابتی شد و تنها شرکت‌هایی توانستند در دور رقابت باقی بمانند که توانایی ساخت صفحاتی ارزان و با حاشیه‌ی سود پایین داشتند. اکنون نیز پاناسونیک یکی از برندهای قدیمی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۱ تولید نمایشگرهای LCD را متوقف خواهد کرد.

Panasonic

تاریخچه‌ی نمایشگرهای LCD در پاناسونیک بسیار طولانی است و می‌توان گفت که این شرکت زمانی یکی از سازندگان پیشرو تلویزیون‌های LCD بوده اما به دلیل رقابت‌های شدید در بازار چین و کره جنوبی تولید تلویزیون‌های LCD خود را در سال ۲۰۱۶ متوقف کرد. در عوض، در سال‌های اخیر این شرکت برای دست یافتن به یک تجارت سودآور از بازار LCD، بر تولید این سری از نمایشگرها برای کاربردهای صنعتی و خودرویی متمرکز شده بود. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این شرکت در زمینه تجاری نیز موفق نبود و درنتیجه تصمیم گرفته شد تا پاناسونیک در کل از بازار LCD خارج شود. البته این بدان معنا نیست که شرکت پاناسونیک به‌طور کلی تولید نمایشگرها و تلویزیون‌ها را متوقف خواهد کرد بلکه کار شرکت با تولید تلویزیون‌های OLED ادامه خواهد یافت.

شرکت نمایشگرهای LCD پاناسونیک (.Panasonic Liquid Crystal Display Co) و کارخانه‌ی IPS LCD در هیمجی ژاپن در سال ۲۰۱۰ تأسیس شدند و اکنون پاناسونیک قصد دارد تا این کارخانه را برای تولید باتری‌های اتومبیل مجددا بازسازی و ۵۰۰ کارمند خود را حفظ کند. البته کارگرانی که در تأسیسات جدید جایی نداشته باشند، به سایر بخش‌های متعلق به پاناسونیک منتقل می‌شوند یا مشاوره‌های مدیریتی کار دریافت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات