تصاویر تازه از وانت برقی نیورون تی وان؛ رقیب تسلا سایبرتراک

پنج‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک شرکت تازه‌تأسیس امریکایی با نام نیورون، پیش‌تولید وانت پیکاپ برقی تی‌وان (T-ONE) را آغاز کرده است که ظاهری بسیار زیباتر و عامه‌پسندتر نسبت به وانت تسلا سایبرتراک دارد.
تبلیغات

شرکت نیورون (Neuron) در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و امروزه با هدف تولید وانت و کامیون برقی فعالیت می‌کند. اولین محصولات نیورون، شامل کامیون ترک (Torq) و پیکاپ تی‌وان، حدود یک ماه پیش رونمایی شدند؛ اما هنوز جزئیات فنی از تجهیزات و توانایی‌های آن‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

Neuron EV T-One Electric Pickup

مدیران نیورون، روز گذشته با حضور در نمایشگاه صنایع حمل‌و‌نقل شانگهای چین، اطلاعات بیشتری از وانت تی‌وان ارائه دادند. آن‌ها چند هفته قبل از مراسم رونمایی تسلا سایبرتراک، وانت نیورون را معرفی کردند و حالا، ضمن توجه به نقدهای منفی در خصوص طراحی سایبرتراک، تبلیغات جهانی برای تی‌وان را وسعت می‌دهند.

Neuron EV T-One Electric Pickup
Neuron EV T-One Electric Pickup

سبک جدیدی از خودروها با نام EUV درحال شکل‌گیری است. این مدل‌ها که نام‌گذای مشابه شاسی‌بلند دارند، محصولات تمام‌برقی با قابلیت استفاده در مسیرهای خارج جاده و حمل بار محسوب می‌شوند. به بیان بهتر، شاسی بلندهای برقی (EUV)، کاربری شخصی و تجاری را هم‌زمان فراهم می‌کنند. این خودروها می‌توانند با تجهیزات اضافی خریداری شوند تا برای مصارف مختلف آماده باشند.

Neuron EV T-One Electric Pickup

طی یک سال اخیر، شرکت‌های متنوعی در امریکا و کانادا اقدام به تولید وانت پیکاپ برقی کرده‌اند؛ اما می‌توان با قاطعیت، تی‌وان را زیباترین محصول میان آن‌ها دانست. محصول نهایی شرکت نیورون، طراحی آینده‌نگر و چشم‌نواز ارائه می‌دهد که البته بی‌شباهت به وانت‌های معمول بازار جهانی نیست. تی‌وان، آیرودینامیک بسیار خوب، کاپوت جلو کوتاه و حالت مکعبی در عقب دارد تا ضمن فضاسازی مناسب برای قسمت بار و کابین سرنشینان، امکان مانور در مسیرهای سخت و شیب‌های متنوع را فراهم کند.

Neuron EV T-One Electric Pickup

تصاویر تازه‌ منتشر شده از فضای داخلی نیورون تی‌وان، نمای تک‌صندلی در جلو با تمرکز راننده در وسط کابین را نشان می‌دهد، درحالی‌که احتمالا برای نسخه‌های تولیدی، امکان عرضه به‌صورت ۲ صندلی نیز فراهم خواهد بود. این خودرو فاقد دسته‌دنده است و کلیدهای چندانی روی داشبور ندارد. فرمان با فرم بیضی‌شکل و یک نقطه‌ی اتصال در پایین طراحی شده است تا نمایی خلاقانه و کاربردی داشته باشد. در تصاویر رسمی، تقریبا تمام سطح داشبورد، پوشیده از چوب و فلزات براق دیده می‌شود که بسیار لوکس و فراتر از وانت‌های معمول خواهد بود.

Neuron EV T-One Electric Pickup

هنوز اطلاعات دقیقی از توانایی‌های فنی تی‌وان منتشر نشده؛ اما استفاده از موتورهای برقی مجزا در جلو و عقب، همراه باتری‌های لیتیوم یون به ظرفیت ۱۲۰ تا ۱۳۰ کیلووات ساعت که شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر فراهم کنند، محتمل است. سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت برای یک وانت برقی مشابه نیورون تی‌وان حدود ۵ تا ۷ ثانیه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات