اس اس دی ADATA XPG SX6000 Lite از نمای جلو در دست چپ

بررسی SSD اینترنال ADATA XPG SX6000 Lite

پنج‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
حافظه‌های مبتنی‌بر NVMe راه خود را به بازار محصولات ارزان‌تر بازکرده‌اند. در این بررسی به ضعف‌ها و قوت‌های یکی از محصولات ADATA نگاهی خواهیم انداخت.
تبلیغات

مهاجرت به حافظه‌های SSD از چند سال پیش آغاز شده است و کاربران حرفه‌ای و خانگی برای جان‌بخشیدن دوباره به کامپیوترهای خود گزینه‌‌های متنوع‌تری درمقایسه‌با سال‌های گذشته پیدا کرده‌اند. هارددیسک‌ در حال کنار گذاشته‌شدن از سیستم‌های حرفه‌ای هستند و قیمت SSD‌ها نیز درمقایسه‌با سال‌های گذشته روند کاهشی داشته است. پیش‌از‌این، به‌طور کامل درباره‌ی تفاوت‌های SSD و هاردیسک صحبت کرده‌ایم؛ از‌این‌رو، از شما دعوت می‌کنیم برای آشنایی با برتری‌های هرکدام درمقایسه‌با دیگری مقاله‌ی مذکور را مطالعه کنید. برای آشنایی با معیارهای خرید، انواع و تفاوت‌ها توصیه می‌کنیم «راهنمای خرید SSD و هارددیسک» زومیت نیز را مطالعه کنید.

در حالت کلی، دو پروتکل یا اینترفیس SATA و NVMe برای اتصال حافظه به سیستم میزبان وجود دارد. در پروتکل SATA، ارتباطی با حداکثر پهنای باند ۶ گیگابیت‌برثانیه فراهم می‌شود و از آن برای اتصال هارددیسک‌ها و انواع حافظه‌ SSD استفاده می‌شود. باوجوداین، حافظه‌های مبتنی‌بر NVMe به‌دلیل استفاده از درگاه‌های PCI-e تا ۶ برابر سرعت بیشتر را در انتقال اطلاعات ارائه می‌دهند. حافظه‌ی اینترنال ADATA XPG SX6000 Lite با پشتیبانی از NVMe 1.3 و فرم‌فکتور M.2 روی بسیاری از کامپیوترهای خانگی جدید قابلیت نصب خواهد داشت.

بااین‌حال، فراموش نکنید پیش از خرید محصول مبتنی‌بر NVMe باید به مشخصات مادربرد و پشتیبانی آن از درگاه مخصوص (برای حداکثر کارایی PCIe نسل ۳ با ۴ کانال) توجه کنید. تعداد لپ‌تاپ‌ های پیشیبانی‌کننده از حافظه‌های این‌چنینی نیز روزبه‌روز در حال افزایش هستند. 

ADATA XPG SX6000 Lite

رابط NVMe سریع‌ترین رابط موجود برای حافظه‌ها محسوب می‌شود که امروزه محصولات پرچم‌دار به‌کمک آن مرزهای سرعت ۳،۵۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه را نیز درنوردیده‌اند. شرکت سازنده برای XPG SX6000 Lite و مدل ۵۱۲ گیگاباتی، به‌ترتیب سرعت‌های خواندن و نوشتن ۱،۸۰۰ و ۱،۲۰۰ مگابایت‌برثانیه را اعلام کرده‌ است که صحت آن را نیز بررسی خواهیم کرد. NVMe‌های خوش‌قیمت رقیب جدی‌‌تری درمقایسه‌با پرچم‌داران نمونه‌های SATA محسوب می‌شوند؛ از‌این‌رو، راه‌یافتن آن‌ها به سبد خرید کاربران راحت‌تر است. درادامه، مشخصات فنی این حافظه را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

XPG SX6000 Lite

ظرفیت‌ها

۲۵۶ و ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت

کنترلر

Realtek RTS5763DL

نوع رابط

PCIe 3.0، چهار کاناله

NVMe 1.3

نوع و سازنده‌ی NAND

3D TLC (نامشخص)

وزن

حداکثر ۸ گرم

ابعاد

۲۲ در ۸۰ در ۲/۲ میلی‌متر

هیت‌سینک

دارد

فرم‌فکتور

M.2 2280

طول عمر اعلام‌‌شده

۲۴۰ با معیار TBW برای مدل ۵۱۲ گیگابایت

DRAM

ندارد

حافظه‌ی ADATA XPG SX6000 Lite را شرکت آونگ با گارانتی پنج‌ساله عرضه کرده است. از طریق بخش محصولات زومیت و با مقایسه قیمت SSD ADATA، قیمت SSD وسترن، قیمت SSD سامسونگ و دیگر برندهای معتبر با یکدیگر می‌توانید به‌راحتی ارزان‌ترین فروشنده‌ی معتبر محصول موردنظر خود را یافته و از آن خرید کنید. 

طراحی

اس‌ایکس ۶۰۰۰ لایت همانند بسیاری از محصولات دیگر XPG به‌همراه هیت‌سینک مشکی رنگ با لوگو این زیربرند ADATA عرضه می‌شود. هیت‌سینک نازک مذکور دقیقا همان هیت‌سینکی است که در SX8200 Pro نیز پیش‌از‌این دیده‌ بودیم و استفاده از آن اختیاری است. نمی‌توان درباره‌ی عملکرد هیت‌سینک در کاهش گرمای این حافظه نظر قطعی داد؛ اما توصیه‌ می‌کنیم از آن استفاده کنید.

ADATA XPG SX6000 Lite
هیت سینک SX6000 Lite

خوشبختانه ADATA در این حافظه از طراحی یک‌طرفه استفاده کرده است؛ یعنی تمام تراشه‌ها در یک طرف برد قرار گرفته‌اند تا ضخامت آن افزایش پیدا نکند. روی نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی SX6000 Lite بررسی‌شده‌ی ما چهار تراشه‌ی NAND با ظرفیت‌های ۱۲۸ گیگابایتی و کنترلر به‌چشم می‌خورد. گیمرها قطعا از ظاهر این SSD راضی خواهند بود؛ اما حقیقتا عامل اصلی در بحث طراحی را ضخامت مناسب باید دانست؛ زیرا استفاده از برخی از حافظه‌های دارای هیت‌سینک ضخیم و طراحی دوطرفه در لپ‌تاپ‌ها گاه مشکل‌ساز می‌شود.

عملکرد

SX6000 Lite به‌دلیل برچسب قیمتی خود به‌دنبال رقابت با محصولات پرچم‌دار نیست؛ بنابراین، انتظار رکوردشکنی‌ در سرعت را نیز نباید از آن داشت. پیش از شروع این بخش، خاطرنشان می‌کنیم در حافظه‌های SSD ظرفیت عامل مهمی در عملکرد دستگاه محسوب می‌شود. عموما حافظه‌های با ظرفیت بیشتر سرعت خواندن و نوشتن بیشتری دارند؛ یعنی احتمالا شاهد سرعت‌های کمتری، به‌ویژه در خواندن، در مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ خواهید بود. البته ADATA سرعت‌های خواندن تمام ظرفیت‌ها را ۱،۸۰۰ مگابایت‌برثانیه و سرعت‌های نوشتن دو مدل ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت را ۱،۲۰۰ مگابایت‌برثانیه اعلام کرده است.

ناگفته نماند مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ نیز روی کاغذ باید به سرعت‌های نوشتن ۶۰۰ و ۹۰۰ مگابایت‌برثانیه برسند. ما صحت این سرعت‌های اعلام شده را فقط در مدل ۵۱۲ گیگابایتی بررسی کرده‌ایم. ADATA سازنده‌ی تراشه‌های NAND اس‌ایکس ۶۰۰۰ لایت را اعلام نکرده است؛ اما با‌توجه‌به سابقه‌ی این شرکت و دیگر محصولات سری ۶۰۰۰، احتمالا باردیگر از تراشه‌های مایکرون استفاده شده است.

ADATA XPG SX6000 Lite

سرعت حافظه به نوع فایل و بلوک‌هایی که از آن ساخته شده، بستگی زیادی دارد؛ از‌این‌رو، تفاوت سرعت‌های مختلف در بنچمارک‌ها موضوع عجیبی نیست. در آزمایش نخست، فایل ۵۲/۸ گیگابایتی فیلم با فرمت MKV را از بخشی از حافظه در بخش دیگر آن کپی کردیم. در این آزمایش، موضوعاتی همچون زمان انتقال کل فایل، سرعت میانگین، نوسان و افت سرعت مطرح است:

مدل حافظه 

زمان (ثانیه)

سرعت در آغاز انتقال (مگابایت‌بر‌ثانیه)

سرعت در انتهای انتقال (مگابایت‌بر‌ثانیه)

ADATA XPG SX6000 Lite

۷۳

۱۴۳۰

۷۷۰

ADATA XPG SX8200 Pro

۴۶.۳

۱۸۷۵

۹۹۰

Samsung 970 EVO Plus

۴۳.۴

۱۹۷۰

۸۳۰

 WD Black SN-750

۴۴.۲

۱۷۵۰

۱۱۰۰

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

ADATA SX6000 Lite

همان‌طورکه در تصاویر نیز مشخص است، نوسان‌های سینوسی در انتقال فایل به‌چشم می‌خورد؛ یعنی سرعت پس از افت اولیه، بین مقادیر ۵۵۰ و ۹۷۰ در نوسان است. البته خاطرنشان می‌کنیم که در این بخش، حافظه‌های SATA یارای رقابت با ADATA XPG SX6000 Lite را ندارند. کنترلر RTS5763DL استفاده‌شده در SX6000 Lite از DRAM بهره نمی‌برد که باتوجه‌به طراحی آن برای محصولات اقتصادی کاملا طبیعی است. این کنترلر از NAND‌های TLC و QLC و رمز‌گذاری AES256 پشتیبانی می‌کند.

بررسی عملکرد را با آزمایش زمان لودینگ بازی آغاز می‌کنیم. مهم‌ترین برتری حافظه‌های SSD درمقایسه‌با HDD‌ها در بازی‌ها کاهش سرعت لودینگ است و تا‌کنون، تأثیری بر بخش نرخ فریم و دیگر موارد دیده نشده است. درادامه، زمان لودینگ بازی در بنچمارک FINAL FANTASY XIV: Shadowbringers را مشاهده می‌کنید:

مدل حافظه 

زمان لودینگ (ثانیه)

ADATA XPG SX6000 Lite - 512GB

۱۵/۱۸

 ADATA XPG SX8200 Pro -1TB

۱۳/۹۱

 Samsung 970 EVO Plus - 1TB

۱۴/۵۱

 WD Black SN-750 - 1TB

۱۵/۳۷

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

همان‌طورکه مشاهده می‌شود، در آزمایش زمان لودینگ، SX6000 Lite عملکردی رضایت‌بخش و تقریبا نزدیک به نمونه‌های پرچم‌دار دارد. متأسفانه امکان اتصال حافظه‌های M.2 به کنسول‌ بازی نیست و گروه زیادی از گیمرها باید به نمونه‌های SATA بسنده کنند. 

اس اس دی ADATA XPG SX6000 Lite از نمای جلو در دست چپ

لطفا پیش از آغاز بررسی نتایج بنچمارک‌ها، توضیحات کوتاه ارائه‌شده درباره‌ی اصطلاحات به‌کاررفته را مشاهده کنید:

  • Seq Q32T1: انتقال ترتیبی اطلاعات چند ترد و صف اطلاعات با بلوک‌های ۱۲۸ کیلوبایتی
  • 4K Q32T1: انتقال اتفاقی چند ترد و صف اطلاعات با بلوک‌های چهارکیلوبایتی
  • Seq: انتقال اطلاعات به‌صورت ترتیبی با بلوک‌های یک‌مگابایتی به‌صورد تک‌ترد و تک‌صف
  • 4K: انتقال اطلاعات با بلوک‌های چهارکیلوبایتی به‌صورت تک‌ترد و تک‌صف
  • access time: زمانی‌که طول می‌کشد حافظه برای انتقال داده آماده شود (گاهی با نام Response Time شناخته می‌شود)
  • IOPS: مخفف input/output operations per second و به‌بیان ساده، تعداد عملیات خواندن و نوشتنی که حافظه در یک ثانیه می‌تواند انجام دهد

سیستم تست

پردازنده

 اینتل Core i7-6700K

مادربرد

گیگابایت Z170X

حافظه‌رم

۳۲ گیگابایت DDR4

حافظه‌ ذخیره‌سازی

هارددیسک ۷۲۰۰ دور WD10EZEX وسترن دیجیتال

SSD از نوع SATA مدل ADATA SP550

کارت گرافیک

انویدیا Geforce GTX 980

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۰ بیلد ۱۷۷۶۳/۷۳۷

بنچمارک CrystalDiskMark

کریستال دیسک‌مارک یکی از بنچمارک‌های معتبر و رایج برای اندازه‌گیری سرعت نوشتن و خواندن حافظه‌ها است. شرکت‌های سازنده عموما از سرعت Seq یا ترتیبی برای معرفی محصولاتشان استفاده می‌کنند که خوشبختانه ارقام به‌دست‌آمده در CrystalDiskMark با ادعای ADATA تطابق کامل داشت. کمتربودن ارقام درمقایسه‌با مدل‌‌های پرچم‌دار دور از ذهن نبود و باتوجه‌به برچسب قیمتی، منطقی به‌نظر می‌رسد. لطفا به تفاوت مدل‌های SATA و این حافظه دقت کنید.

مدل حافظه / خواندن و نوشتن (MB/s)

ظرفیت

نوع حافظه

Seq Q32T1

4K Q32T1

 

Seq

 

4K

ADATA XPG SX6000 Lite

۵۱۲ گیگابایت

NVMe SSD

۱۷۴۲

۱۲۴۰

۴۲۲.۹

۳۷۹.۹

۱۷۳۶

۱۲۰۸

۴۸.۵۸

۱۱۴.۸

ADATA XPG SX8200 Pro

۱ ترابایت

NVMe SSD

 

۳۵۰۳

 

۲۸۲۷.۳ 

 

۴۴۳.۵

 

۳۳۱.۳

۲۶۱۴

۲۲۳۶

۶۱.۲۴

۱۴۴

Samsung 970 Evo Plus

۱ ترابایت

NVMe SSD

۳۵۲۴

۳۲۷۸

۴۲۱

۳۴۹.۴

۲۱۴۲

۲۰۳۶

۴۴.۶۱

۱۳۳.۰

WD Black SN-750

۱ ترابایت

NVMe SSD

۳۴۳۹

۳۰۲۰

۴۲۳.۱

۳۳۶.۷

۲۰۰۳

۲۴۵۲

۴۵.۹۴

۱۳۷.۲

 ADATA XPG GAMMIX S11 Pro

۵۱۲ گیگابایت

NVMe SSD

۳۵۰۲

۲۸۶۸.۳ 

۴۳۷.۱

۳۲۷.۲

۲۸۶۸.۳

۲۳۹۲.۶

۶۳.۴۵

۱۴۵.۳

ADATA SU800

۵۱۲ گیگابایت

SATA SSD

۵۶۲.۰

۵۱۸.۸

۳۱۸.۸

۳۰۷.۹

۵۳۰.۹

۴۶۸.۵

۳۷.۱۹

۱۰۱.۵

Western Digital Green

۴۸۰ گیگابایت

SATA SSD

۵۵۸.۷

۴۵۸.۳

۱۲۶.۸

۱۱۴.۸

۴۷۹.۴

۴۱۷.۸

۲۲.۷

۴۳.۶۱

Western Digital WD10EZEX

۱ ترابایت

HDD 7200 RPM

۱۶۴.۲

۱۵۹.۵

۰.۹۴۳

۱.۳۱۱

۱۶۳.۸

۱۵۹.۱

۰.۳۰۰

۱.۳۰۳

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

بنچمارک HD Tune Pro

دو بخش بنچمارک و فایل بنچمارک HD Tune Pro را درکنار Access Time برای آزمایش خواندن اجرا کرده‌ایم. آزمایش File Benchmark با فایلی چهارگیگابایتی انجام می‌شود و زمان دسترسی نیز برای خواندن گزارش شده است. 

حافظه ذخیره‌سازی / سرعت خواندن اطلاعات

زمان دسترسی

حداکثر سرعت

حداقل سرعت

میانگین

میلی‌ثانیه

مگابایت بر ثانیه

ADATA XPG SX6000 Lite

۰/۰۲۵

۱۴۴۲.۹

۱۱۸۱

۱۴۰۸

 ADATA XPG SX8200 Pro

۰/۰۱۹

 ۱۶۱۸

 ۱۳۶۱

 ۱۵۹۳

Samsung 970 Evo Plus

۰/۰۲۱

۱۶۲۹

۱۳۸۸

۱۶۱۸

 WD Black SN-750

۰/۰۲۰

۱۵۱۷

۱۰۸۹

۱۴۹۹

 ADATA XPG GAMMIX S11 Pro

-

۱۶۲۳

۱۳۱۹/۶

۱۶۱۰/۵

ADATA SU800

-

۳۷۳/۵

۲۸۴/۰

۳۳۳/۴

 Western Digital Green

-

۲۹۱

۹۵/۴

۱۵۵/۳

Western Digital WD10EZEX

-

۱۹۳/۳

۹۳/۰

۱۵۱/۹

اندکی بیشتربودن زمان دسترسی درمقایسه‌با نمونه‌های بالارده‌تر چندان دور از ذهن نبود؛ ولی این اختلاف کمتر از آن است که به تجربه‌ی شما لطمه بزند. همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، در آزمایش خواندن HD Tune Pro، حافظه‌ی SX6000 Lite نتایج نزدیکی به چهار حافظه‌ی پرچم‌دار فهرست کسب کرده است. لطفا به تفاوت نتایج بین حافظه‌های NVMe و SATA توجه کنید. در آزمایشی دیگر از این بنچمارک که با فایلی چهارگیگابایتی اجرا شد، سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی و اتفاقی (برحسب IOPS) به قرار زیر به‌دست آمد:

حافظه ذخیره‌سازی / سرعت خواندن اطلاعات (نوشتن اطلاعات)

ترتیبی بر حسب مگابایت‌برثانیه

 4KB Random Single IOPS

ADATA XPG SX6000 Lite

۱۴۵۸ (۱۱۴۶)

۵۷۷۲ (۳۵۰۱۳)

 ADATA XPG SX8200 Pro

۲۶۷۹ (۲۳۳۲)

۱۴۸۱۶ (۴۶۴۱۱)

Samsung 970 Evo Plus

۲۷۰۶ (۲۴۴۷)

۱۵۰۸۲ (۴۱۷۳۶)

 WD Black SN-750

۲۹۳۰ (۲۵۵۱)

۱۰۲۹۷ (۴۳۵۱۸)

 ADATA XPG GAMMIX S11 Pro

۲۹۰۲ (۲۴۱۸)

۱۵۵۷۹ (۴۵۴۳۳)

ADATA SU800

۵۱۱/۲ (۴۵۹/۲)

۷۷۵۳ (۲۸۸۰۱)

 Western Digital Green

۵۱۰ (۴۴۳)

۳۶۷۶ (۵۸۱۲)

ٰWestern Digital WD10EZEX

۱۴۳/۵ (۱۴۲.۵)

۵۹ (۳۱۴)

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

ADATA XPG SX6000 Lite

در نمودارهای بنچمارک HD Tune Pro با فایل چهارگیگابایتی، طبق انتظار افت محسوسی در هیچ‌یک از سرعت‌های خواندن و نوشتن مشاهده نشد. همان‌طورکه می‌بینید، سرعت نوشتن و خواندن ترتیبی برای SX6000 Lite تقریبا نصف نمونه‌های گران‌قیمت و دوبرابر نمونه‌های SATA است. در بحث خواندن اتفاقی، پیشی‌گرفتن SU800 از SX6000 Lite به‌عنوان حافظه‌ی SATA درخورتأمل است. 

بنچمارک‌های Anvil's Storage Utilities و ATTO Disk Benchmark

بنچمارک Anvil's Storage Utilities بخش‌هایی مانند سرعت پاسخ و سرعت نوشتن و خواندن و IOPS را بررسی و درپایان با نمراتی مجموع عملکرد در بخش خواندن و نوشتن را گزارش می‌کند. نتایج زیر با درنظرگرفتن Test Size سی‌ودو گیگابایت به‌دست آمده‌اند:

حافظه ذخیره‌سازی / امتیاز

خواندن 

نوشتن

 ADATA XPG SX6000 Lite

۲۸۵۵

۲۹۷۵

 ADATA XPG SX8200 Pro

۵۳۲۹

۸۶۵۰

Samsung 970 Evo Plus

۵۱۳۸

۹۹۵۰

 WD Black SN-750

۴۴۵۱

۹۵۶۶

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

بنچمارک ATTO نیز یکی دیگر از بنچمارک‌های پرکاربرد در بررسی حافظه محسوب می‌شود که با اندازه‌گیری سرعت خواندن و نوشتن برای IO‌های متنوع و زیاد به‌نوعی کارکرد حافظه در انتقال بلوک‌های دیتای مختلف را می‌سنجد. برای ملموس‌تربودن نتایج مقایسه‌ای از عملکرد ADATA XPG SX6000 Lite و ADATA XPG SX8200 Pro در این بنچمارک آورده شده است. ثابت‌ماندن سرعت در IO‌های مختلف (بیشتر از یک مگابایت) نکته‌ای مثبت محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

سرعت رایانه‌های شخصی بستگی زیادی به نوع حافظه‌‌‌‌‌ی آن دارد؛ اما آیا الزاما SSDبودن حافظه به‌معنای سرعت بسیار زیاد آن است؟ جواب این سؤال «خیر» است؛ زیرا حافظه‌های SSD نیز خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. ADATA XPG SX6000 Lite حافظه‌ی SSD مبتنی‌بر رابط NVMe است که با وجود قیمت بیشتر درمقایسه‌با SSD‌های SATA، دو تا سه برابر سرعت بیشتری ارائه می‌کند. حافظه‌ی NVMe پایین‌رده به‌دلیل ذاتش حتی از حافظه‌ی SSD پرچم‌دار SATA نیز سریع‌تر است. اگر هزینه‌کردن برای خرید NVMe‌های پرچم‌دار برایتان امکان‌پذیر نیست؛ اما به‌دنبال سرعتی بیشتر و فراتر از نمونه‌های SATA هستید، بدون شک نمونه‌های خوش‌قیمت NVMe گزینه‌ی مناسبی خواهند بود. 

ADATA XPG SX6000 Lite

طراحی یک‌طرفه با ضخامت مناسب و هیت‌سینک اختیاری مؤلفه‌های مهم طراحی SX6000 Lite محسوب می‌شوند. سرعت‌های به‌دست‌آمده‌ی بنچمارک تطابق مناسبی با سرعت‌های اعلامی شرکت سازنده دارند؛ یعنی سرعت نوشتن در محدوده‌ی ۱،۰۰۰ تا ۱،۲۰۰ مگابایت‌برثانیه و سرعت خواندن در محدوده‌ی ۱،۷۰۰ مگابایت‌برثانیه اندازه‌گیری شده است.

در آزمایش انتقال فایل ما، نوسان‌های سینوسی زیادی به‌چشم می‌خورد که احتمالا به‌دلیل ساختار فاقد DRAM و نوع کنترلر بوده است. خوشبختانه این حافظه در ظرفیت‌های متنوع از ۱۲۸ گیگابایت تا یگ ترابایت عرضه می‌شود. XPG SX6000 Lite را بیش از آنکه تهدیدی برای NVMe‌های پرچم‌دار دانست، باید جایگزینی برای نمونه‌های SATA در نظر گرفت که با پرداخت هزینه‌ای بین حافظه‌های SATA و نمونه‌های پرچم‌دار NVMe بخش مهمی از ویژگی‌های دسته‌ی دوم را برای شما به‌ارمغان می‌آورد.

در بخش حافظه‌ های ذخیره‌سازی محصولات زومیت می‌توانید مشخصات و قیمت SSD، قیمت هارد اکسترنال، قیمت فلش مموری و قیمت کارت حافظه را با یکدیگر مقایسه کرده و با بهترین قیمت از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید.

نکات مثبت

  • رسیدن به سرعت نوشتن ۱،۲۰۰ و خواندن ۱،۸۰۰ مگابایت‌برثانیه
  • عرضه در ظرفیت‌‌های متنوع تا یک ترابایت
  • سرعت مناسب در لودینگ بازی‌ها

نکات منفی

  • نوسان سرعت نوشتن اطلاعات در آزمایش فایل حجیم
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات