فروش خودروهای شرکت چینی بایتون در امریکا از سال ۲۰۲۱ شروع می‌شود

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروساز برقی بایتون چین مجوز لازم برای فروش محصولات خود را در بازار ایالات متحده آمریکا دریافت کرد و بنابراین می‌تواند فروش را از سال ۲۰۲۱ در این کشور آغاز کند.
تبلیغات

استارتاپ چینی بایتون (Byton) که در زمینه‌ی تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند، اعلام کرد مجوزهایی دریافت کرده است که به آن اجازه می‌دهد در سال ۲۰۲۱ فروش محصولات برقی را در ایالات متحده آغاز کند. خودروساز بایتون که گروه فاو (FAW) چین حدود ۱۵ درصد سهام آن را در اختیار دارد، اعلام کرد که ایالت کالیفرنیا مجوز نمایندگی فروش و توزیع محصولات را برای شرکت مذکور صادر کرده است. نمایندگی فروش و توزیع محصولات برقی بایتون به‌صورت مجزا ثبت شده‌اند، ولی این دو پایه و اساس مدل خرده‌فروشی ترکیبی بایتون را تشکیل می‌دهند.

بایتون M-Byte

مقامات ایالتی به بایتون اجازه می‌دهند تا با قیمت ۴۵،۰۰۰ دلار خودروی الکتریکی به مشتریان آمریکایی بفروشد؛ خدمات فروش و اجاره‌ی خودرو برای مشتریان ساکن در ایالت کالیفرنیا به‌صورت مستقیم و برای مشتریان ساکن در سایر ایالت‌ها به‌صورت آنلاین خواهد بود. 

خوزه گوئررو، مدیرعامل نمایندگی بایتون در آمریکا طی بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت:

ما در حال ایجاد مدل خرده‌فروشی هستیم که هرگز در ایالات متحده آمریکا مورد آزمایش قرار نگرفته است. مهم است که ما هم‌اکنون همه چیز را سر جای خود قرار دهیم تا تجربه‌ی (خرید) بایتون را آسان و لذت‌بخش کنیم. 
بایتون M-Byte

همچنین بایتون در این بیانیه اعلام کرد که خودروی الکتریکی M-Byte سال آینده در چین عرضه می‌شود و پس از آن تا سال ۲۰۲۱ در بازار ایالات متحده و اروپا به فروش می‌رسد. مراحل پیش تولید این خودروی برقی روز ۲۴ اکتبر در چین آغاز شد. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، بایتون می‌تواند اولین خودروساز چینی باشد که در ایالات متحده خودرو می‌فروشد.

بایتون M-Byte

بایتون همچنین اعلام کرد که با شرکت الکتریفای آمریکا (Electrify America) همکاری می‌کند که به مالکین خودروهای M-Byte در ایالات متحده امکان دسترسی به شبکه‌ی ایستگاه‌های عمومی شارژ سریع DC را می‌دهد. به‌عنوان بخشی از این برنامه، خریداران خودروی برقی M-Byte دو سال دسترسی نامحدود ۳۰ دقیقه‌ای رایگان به ایستگاه‌های عمومی شارژ سریع DC پیدا می‌کنند و همچنین قادر خواهند بود از شارژ نامحدود ۶۰ دقیقه‌ای در کلیه شارژرهای سطح ۲ این شرکت بهره ببرند. دارندگان خودروهای بایتون تا سال ۲۰۲۱ به بیش از ۳۵۰۰ شارژر ۱۵۰ کیلووات (و بالاتر) متعلق به الکتریفای آمریکا در بیش از ۸۰۰ ایستگاه شارژ در سراسر ایالات متحده دسترسی خواهند داشت.

نسخه‌ی تولیدی بایتون M-Byte برای اولین‌بار اوایل سال جاری در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به نمایش گذاشته شد. مدل چهار چرخ محرک این خودرو از دو موتور برقی با قدرت ترکیبی ۴۰۲ اسب‌بخار همراه‌با باتری ۹۵ کیلووات ساعت بهره می‌برد و شعاع حرکتی آن حدود ۴۳۴ کیلومتر طبق استاندارد WLTP تخمین زده می‌شود. کابین بایتون M-Byte از صفحه‌نمایش خمیده‌ی ۴۸ اینچی برخوردار است که بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش جهان در میان خودروهای تولیدی به شمار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات