آئودی ای‌ ترون اسپرت‌ بک معرفی شد

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین محصول تمام‌الکتریکی آئودی نسخه‌ی کوپه از کراس‌اور ای‌ترون (e-Tron) است که ویژگی‌های اسپرت این خودرو را افزایش می‌دهد.
تبلیغات

برخلاف انتظارها، استقبال بازار جهانی از محصولات برقی آئودی چشمگیر و سودآور نبوده است. قیمت ۷۵ هزار دلاری برای کراس‌اور ای‌ترون مهم‌ترین سد راه فروش این خودرو محسوب می‌شود؛ درحالی‌که توانایی‌های فنی‌اش فراتر از محصولات تسلا نیست. با این وضعیت، احتمالا بسیاری از خریداران بالقوه‌ی آئودی ای‌ترون جذب کراس‌اورهای لوکس بنزینی از برندهای پورشه و مرسدس بنز و بی‌ام‌و شده‌اند. حتی شاسی‌بلندهای اسپرت آئودی مثل Q8 و Q7 با پیشرانه‌ی V6، شتاب‌گیری و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری درمقایسه‌با ای‌ترون دارند. فروش اندک ای‌ترون البته به عقب‌نشینی آئودی از بازار خودروهای الکتریکی منجر نخواهد شد؛ چراکه در آینده‌ی نزدیک، این برند مدل چهاردر کوپه‌ای با نام ای‌ترون جی‌تی را رونمایی خواهد کرد که سبک بدنه‌ای مشابه پورشه تایکان دارد.

AUDI e-tron Sportback

به‌تازگی با هدف بهبود محبوبیت ای‌ترون و افزایش فروش آن، نسخه‌ی کوپه با نام کامل ای‌ترون اسپرت‌بک رونمایی شده است. این محصول در نمای روبه‌رو، تفاوتی با مدل استاندارد ندارد و صرفا با خمیدگی پشت، تلاش می‌کند اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر جلوه کند. خودروهای سدان آئودی مثل A5 و A6 و A7 از پیش‌گامان سبک بدنه‌ی اسپرت‌بک در اروپا بودند؛ اما حالا می‌توان کراس‌اور ای‌ترون اسپرت‌بک را الهام‌گرفته از بی‌ام‌و X4 دانست که البته فروش درخورتوجهی در بازار جهانی تجربه می‌کند.

AUDI e-tron Sportback

طراحی داخلی ای‌ترون جدید مشابه مدل استاندارد به‌نظر می‌رسد، با این تفاوت که فضای صندوق‌عقب از ۶۰۰ به ۵۱۰ لیتر کاهش یافته است. درعوض، امکانات جدیدی در فهرست آپشن‌های انتخابی ای‌ترون دیده می‌شوند؛ مثلا جای‌گزینی آینه‌‌بغل با دوربین در طرفین بدنه، تصویری وسیع از جوانب خودرو روی پنل پشت فرمان نمایش می‌دهد. فناوری چراغ‌های ماتریکسی (Digital Matrix LED) هم برای ای‌ترون اسپرت‌بک بهینه‌سازی شده است تا نمایشی از نورهای تزیینی یا هشداردهنده روی جاده درمقابل خودرو ترسیم شود. همچنین، رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی برای خریدار ای‌ترون اسپرت‌بک آماده‌ی سفارش است.

AUDI e-tron Sportback

توانایی‌های فنی جدیدترین محصول برقی آئودی تفاوتی با نمونه‌ی اصلی ای‌ترون ندارد. دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب درمجموع ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۶۶۴ نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کنند تا خودرو در ۵/۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. باتوجه‌به وزن خالص کمتر در مدل اسپرت‌بک، شعاع حرکتی خودرو ۱۰ کیلومتر افزایش یافته و به ۴۳۰ کیلومتر رسیده است. به‌زودی، آئودی ای‌ترون اسپرت‌بک با افزایش قیمت ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار درمقایسه‌با مدل اصلی روانه‌ی بازار خواهد شد.

AUDI e-tron Sportback
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات