به‌لطف همکاری مدیاتک و اینتل، لپ‌تاپ‌های 5G دل و اچ پی به بازار عرضه می‌شوند

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک و اینتل وارد همکاری جدیدی با یکدیگر شده‌اند؛ درنتیجه به‌زودی باید منتظر معرفی لپ‌تاپ‌های دل و اچ‌پی با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G باشیم.
تبلیغات

براساس آخرین اخبار، مدیاتک و اینتل وارد همکاری تنگاتنگی با یکدیگر شده‌اند. باتوجه‌به همکاری شرکت تولیدکننده‌ی تایوانی تراشه با اینتل، به‌زودی باید منتظر معرفی لپ‌تاپ‌های دل و اچ‌پی با قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنت نسل پنجم باشیم. مدیاتک مشغول تولید مودم 5G است و اینتل نیز قصد دارد با همکاری شرکت‌های همکار، راهکارهای جدیدی در پردازنده‌های خود ارائه دهد.

مدیاتک و اینتل

جو چن، از اعضای هیئت‌مدیره‌ی مدیاتک، درباره‌ی این موضوع اعلام کرد: 

نسل بعدی سیستم‌های کامپیوتری که از پردازنده‌های اینتل بهره می‌برند، قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنت پرسرعت 5G را خواهند داشت. مدیاتک روی تولید مودم‌های 5G کار می‌کند. باتوجه‌به همکاری مشترک اینتل و مدیاتک، به‌زودی کاربران می‌توانند به‌لطف پشتیبانی از 5G در هر مکانی با سرعت بسیار زیاد وب‌گردی یا بازی یا استریم کنند. همچنین، به‌نظر می‌رسد با پشتیبانی رایانه‌ها از شبکه‌ی اینترنت پرسرعت 5G، شاهد نوآوری‌هایی باشیم که حتی تصورش را هم نمی‌توان کرد.

بعد از همکاری اینتل و مدیاتک، نخستین دستگاه‌هایی که با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G به بازار عرضه خواهند شد، احتمالا لپ‌تاپ‌های دل و اچ‌پی خواهند بود. به‌نظر می‌رسد اوایل سال ۲۰۲۱ شاهد معرفی و عرضه‌ی نخستین سیستم‌های کامپیوتری تحت ویندوز با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G به بازار باشیم. 

مودم 5G مدیاتک که برای لپ‌تاپ‌های اینتل در نظر گرفته شده، از تراشه‌ی مودم هلیو ام ۷۰ بهره خواهند برد. به‌نظر می‌رسد مدیاتک قصد دارد به‌زودی نخستین 5G SoC خود را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند معرفی کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات