تغییرات پیام‌رسان واتساپ در به‌روزرسانی جدید

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ طی به‌روزرسانی‌های اخیر با افزودن ویژگی‌های جدید، امنیت کاربران را در اندروید و iOS بالاتر می‌برد.
تبلیغات

در به‌روزرسانی جدید واتساپ کاربران بدون اجازه به گروهی وارد نمی‌شوند. آخرین قابلیت نسخه‌های اندروید و iOS به کاربران این امکان را می‌دهد تا تصمیم بگیرند که چه کسی آن‌ها را به گروه‌های جدید اضافه کند. البته به نظرم می‌رسد هنوز واتساپ وب قابلیت جدیدی دریافت نکرده است. 

این قابلیت از طریق تنظیمات حریم خصوصی این پیام‌رسان قابل‌دسترس است؛ سه گزینه برای افرادی که مجاز به اضافه‌کردن کاربر در گروه‌ها هستند قرار دارد: همه، مخاطبان من و مخاطبان من به‌جز... .

گزینه‌ی آخر به کاربر امکان می‌دهد تا مخاطبان خاصی را در فهرست سیاه قرار دهند؛ افراد این فهرست مجبور می‌شوند دعوت به گروه را از طریق پیام خصوصی ارسال کنند. کاربران برای پذیرش یا عدم پذیرش این دعوت سه روز فرصت دارند.

به‌روزرسانی جدید، ماه گذشته برای اولین‌بار در هند منتشر شد؛ اما در حال حاضر برای تمام کاربران در دسترس است. واتساپ محبوب‌ترین برنامه‌ی پیام‌رسان جهان است که روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند.

اوایل این ماه، واتساپ یک به‌روزرسانی منتشر کرد که به کاربران اجازه می‌دهد فیلم‌های نتفلیکس را از داخل نرم‌افزار تماشا کنند. این قابلیت که در حال حاضر فقط محدود به نسخه‌ی گوشی آیفون است به این‌گونه عمل می‌کند که کاربران دیگر نیازی به ترک نرم‌افزار برای پیش‌نمایش محتوا ندارند؛ مانند حالتی که ویدئوهای اینستاگرام و یوتیوب هم‌اکنون در این اپلیکیشن نمایش داده می‌شوند.

واتساپ / Whatsapp

دیگر به‌روزرسانی اخیر شامل پشتیبانی امنیتی بیومتریک است که به کاربران اندروید اجازه می‌دهد تا واتساپ را با اثر انگشت ایمن کنند و از سرکشی افراد روی پیام‌های خود جلوگیری کنند. انتظار می‌رود که واتساپ با معرفی بزرگ‌ترین به‌روزرسانی تاریخ خود طی ماه‌های اخیر، پشتیبانی از رمز ارز فیسبوک، یعنی لیبرا را به نرم‌افزارش اضافه کند.

ارز دیجیتال لیبرا

تاریخ مشخصی برای پشتیبانی از لیبرا وجود ندارد و موانع قانونی آن باید قبل از انتشار برطرف شوند. زمانی‌که این قابلیت اضافه شود، کاربران می‌توانند از طریق نرم‌افزارهای فیسبوک، ازجمله اینستاگرام و فیسبوک مسنجر به تبادل ارز بپردازند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات