عصر ویزا؛ سامانه جامع ویزای آنلاین

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اولین گام جهت سفر به بیشتر کشورها، کسب ویزا است و این فرایند امروزه، توسط آژانس های هواپیمایی معتبر یا کارگزاران مطرح صورت می‌پذیرد.
تبلیغات

در روش کسب ویزا توسط آژانس های هواپیمایی معتبر یا کارگزاران مطرح، متقاضیان باید در ساعات اداری که عموماً رفت‌و‌آمد برای شاغلین و غیرشاغلین به‌علت ترافیک کلان شهرها دشوار است، جهت تکمیل فرم ویزا و تحویل تصاویر یا اصل مدارک به دفاتر فوق مراجعه نمایند.

چنانچه خود فرم به‌صورت دقیق پر نگردد یا مدرکی فراموش شده باشد، باید متقاضی پس از رفع نقص دوباره فرایند را آغاز کند و درخواست‌ها در این شرایط ارجاع داده می‌شوند. این موارد تنها گوشه‌ای از مشکلاتی است که به‌وفور در این روش مشاهده می‌گردد. در طرف دیگر باید احتمال تکمیل اطلاعات به‌صورت اشتباه، از طرف کارگزار یا کارشناس ویزا را نیز مد نظر قرار داد.

ضمناً امکان پیگیری آنلاین روند ویزا و وقت سفارت در هر لحظه از شبانه‌روز، در این روش وجود ندارد.

برای نخستین بار سامانه جامع ویزای آنلاین به‌عنوان وب سایت تخصصی در حوزه کسب روادید کشورها و وقت سفارتخانه ها با امکاناتی از قبیل: ثبت آنلاین درخواست‌ها، تکمیل آنلاین فرم ها، پیگیری لحظه به لحظه و اطلاع‌رسانی آخرین وضعیت پرونده به‌صورت اینترنتی به‌راحتی نشستن روبروی کامپیوتر یا گرفتن گوشی همراه در دست برای متقاضیان ویزا، در این سامانه فراهم گردیده است.

در وب سایت عصر ویزا - asrevisa.com - کاربران می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز، ویزا یا وقت سفارت خود را ثبت، هزینه را به ریال توسط درگاه بانکی پرداخت و پس از صدور، آن را در پیشخوان سامانه جامع ویزای آنلاین دریافت نمایند. در این سیستم سعی شده است که کاربر با سریع‌ترین زمان ممکن و کاربری بسیار ساده (User Friendly) بتواند به‌راحتی درخواست خود را ثبت کند.

عصر ویزا

نحوه عملکرد سامانه جامع ویزای آنلاین

کاربران در این سامانه می‌توانند درخواست خود برای وقت ویزای دبی یا ویزای چین را به‌صورت آنلاین ثبت نمایند.

به‌طور مثال برای دریافت ویزای دبی باید پس از ثبت‌نام، مدارک مورد نیاز را بارگذاری و نوع ویزای خود را مشخص کنید. در گام بعدی، سامانه به‌صورت خودکار مبلغ ویزای شما را به نرخ روز درهم محاسبه و بعد از اتصال به درگاه اینترنت بانک، کاربر می‌تواند مبلغ را ریالی پرداخت کند. سپس پیامک تأیید واریز ارسال شده و مراحل بررسی مدارک توسط کارشناسان عصر ویزا آغاز می‌گردد.

در صورت عدم نقص مدارک آپلود شده، ویزای دبی حداکثر تا یک هفته صادر و پیامک صدور ویزا برای کاربر ارسال می‌شود. لازم به ذکر است، ویزای دبی به‌صورت الکترونیکی (e-visa) صادر شده و نیازی به درج در صفحات گذرنامه متقاضی نیست.

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از مشخصه‌های این سامانه سرعت بالای ثبت درخواست و کاربری ساده آن است، به‌طوری‌که زمان فرایند ثبت ویزای دبی در این سیستم کمتر از ۱۸۰ ثانیه بوده و بدون مراجعه به سازمان، سفارتخانه یا نهاد خاصی در هر نقطه از ایران، دریافت ویزای دبی امکان‌پذیر است.

عصر ویزا

یکی دیگر از مزایای شاخص این سامانه کنترل داده‌های ورودی کاربران است. به عبارت ساده‌تر، کاربر امکان پر کردن اشتباه هیچ فیلدی را ندارد و متقاضی نمی‌تواند از آن مرحله بدون رفع ایراد عبور کند، بنابراین زمان ارجاع و اعلام نقص پرونده به حداقل خواهد رسید. در این سامانه، چهار وضعیت برای هر پرونده در نظر گرفته شده است.

کاربران در هر مرحله از درخواست می‌توانند وضعیت پرونده را مشاهده کند و چنانچه تغییری در آن صورت پذیرد، سامانه به‌صورت خودکار از طریق ارسال پیامک، متقاضیان را در لحظه، در جریان روند پرونده قرار خواهد داد. در عصر ویزا، دریافت ویزای چین نیز مانند ویزای دبی بوده و فرایند مشابهی را طی می‌کند. همواره سعی شده است کاربری ساده و سرعت بالای دسترسی در اولویت این سیستم قرار گیرد.

سامانه جامع ویزای آنلاین عصر ویزا دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته در دو بخش پشتیبانی صدور ویزا و پشتیبانی فنی وب سایت است.

وب سایت عصر ویزا تحت مالکیت آژانس مسافرت هوایی عصر پرواز بوده و به‌عنوان مجری وقت سفارت انگلیس در تهران، وقت سفارت فرانسه و... و همچنین کسب ویزاهای دبی، چین، ویزای شینگن و... با بیش از دو دهه سابقه فعالیت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات