رابط کاربری گوگل هوم به‌روزرسانی شد

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
گوگل به‌تازگی اپلیکیشن Home خود را به‌روزرسانی کرده و ما شاهد طراحی جدیدی در این اپلیکیشن هستیم. در ادامه با تغییرات رابط کاربری اپلیکیشن هوم بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

گوگل در مراسم پیکسل خود بخشی از قابلیت‌های اپلیکیشن گوگل هوم را با طراحی جدید به نمایش گذاشت. از آن پس منتظر ارائه به‌روزرسانی جدید گوگل هوم با تغییرات جدید بوده‌ایم. حال نسخه ۲.۱۵ این اپلیکیشن با رابط کاربری جدیدی همانند چیزی که گوگل هفته‌ها پیش به نمایش گذاشت، عرضه شده‌ است.

رابط ساده‌تر

در نگاه اول شاید متوجه تفاوت میان نسخه قدیم و جدید هوم نشوید. شاید این دو طراحی ابتدا مشابه به نظر برسند اما تغییراتی اساسی در نسخه جدید موجب شده تا با اپلیکیشنی سرراست‌تر و با تنظیماتی نه چندان گیج‌کننده مواجه باشیم.

در قسمت بالایی، دکمه اضافه (Add) از دایره‌ها به گوشه چپ منتقل شده و میزانی فضا آزاد کرده‌است. چند آیکون (Broadcast, Routines, Settings) هم مجدد طراحی شده‌اند. همچنین یک دکمه جدید با عنوان Media جایگزین دکمه سابق و بلامصرف Play شده‌است.

google home

چپ: رابط قدیمی راست: گوگل هوم ۲.۱۵

در قسمت پایین، ۴ بخش به ۲ بخش تبدپل شده‌اند: Home و Discover. تب تقریبا بی‌کاربرد Media حذف شده و تب سابق Account اکنون در قالب تغییر اکانت گوگل در گوشه بالا سمت راست قرار گرفته‌ است. کارت‌های Discover هم‌اکنون یک ظاهر جدید با تصاویر پس‌زمینه‌ی رنگی پیدا کرده‌اند.

google home

چپ: discover قدیمی راست: discover جدید

کارت‌های جدید پخش مدیا

برخی از کاربران همراه در اپلیکیشن Home خود دکمه Media جدیدی را مشاهده می‌کنند که جایگزین دکمه Play شده و برای هر نوع مدیایی که روی دستگاه‌های شما در پخش است، قابل اجرا خواهد بود. کارت‌های موسیقی شامل تصویر آلبوم به‌همراه یک پس‌زمینه بزرگ با تصویری مبهم،‌ کنترل‌های مربوط به پخش و حجم صدا، نوار پخش و نام بلندگوی در حال پخش در زیر آن هستند.

google home

چپ: کارت پخش مدیا که با لمس روی یک بلندگو ظاهر می‌شود (هنوز در اپلیکیشن موجود است)  راست: کارت جدیدی که با لمس بر دکمه Media پدیدار می‌شود.

اگر در حال پخش چند مدیا روی بلندگوهای متفاوتی باشید، چند کارت قابل سوایپ نمایش داده می‌شوند. این موضوع شامل ویدیوهای در حال پخش روی کروم‌کست‌ها، اندروید تی‌وی‌ها و Smart Displayها نیز می‌شود.

لمس روی آیکون بلندگو صفحه جدیدی را پدیدار می‌کند تا به‌کمک آن بتوانید به‌سرعت مدیا را به بلندگو یا تلویزیون دیگری منتقل کنید. پیش از این، گوگل ویژگی انتقال استریم را معرفی کرده بود که با صدا میسر بود. حال این ویژگی داخل اپلیکیشن Home نیز قابل استفاده است.

google home

چپ: کارت پخش مدیا جدید که با ویدئو هم کار می‌کند  راست: انتقال استریم به بلندگویی دیگر

تاریخچه و اعلانیه‌ها

تنظیمات فعلی Home (قابل دسترسی از آخرین آیکون گرد صفحه اصلی اپلیکیشن) شامل نام، آدرس، اعضا، اتاق‌ها، دستگاه‌ها و چند لینک سریع به چند تنظیمات سرویس‌های اسیستنت است. حال دو گزینه دیگر جدید نیز به این بخش اضافه شده‌اند: Notification settings و Home history.

google home

Home settings

Notification Settings به‌راحتی امکان اطلاع یافتن از اتصال و انفصال افراد یا دستگاه‌ها به هوم را امکان‌پذیر می‌سازد. این بخش اعلانیه‌های مربوط به به‌روزرسانی‌ها و پیشنهادهای ویژه را نیز نمایش می‌دهد. Home history نیز مکانی است که رویدادهای جدید مربوط به Nest در آن نمایش داده می‌شوند. این تاریخچه از طریق کارتی در بخش Discover قابل دسترسی است.

google home

چپ: اعلانیه‌ها  راست: تاریخچه رویدادهای هوم

سایر موارد

در نهایت، تعویض‌کننده حساب کاربری به‌روزرسانی شده و تعدادی از گزینه‌های غیرضروری از آن حذف شده‌اند. تنها دو منو برای تنظیمات و بررسی فعالیت باقی مانده‌اند.

google home

چپ: تنظیمات حساب کاربری قدیمی  وسط: تعویض‌کننده اکانت جدید راست: تنظیمات هوم

روی‌هم‌رفته، تغییرات گوگل برای اپلیکیشن هوم بسیار مثبت ارزیابی می‌شوند. اگر شما با نسخه پیشین کار کرده‌ باشید متوجه برخی از منوها و تنظیمات تکراری و غیرضروری شده‌اید. تنظیمات و منوهای تکراری، گزینه‌های مشابه استفاده از اسیستنت، روش‌های مختلف رسیدن به سرویس‌های موزیک و ویدئو و بسیاری دیگر از موارد یکسان در نسخه اخیر حذف شده و رابط کاربری این اپلیکیشن را ساده‌ و کاراتر کرده‌ است.

اپلیکیشن جدید هوم را می‌توانید ازطریق این لینک از گوگل‌پلی دریافت کنید.

دیدگاه شما درباره نسخه جدید هوم چیست؟ آیا تجربه استفاده از این اپلیکیشن را داشته‌اید؟ آیا نسخه جدید مشکلات نسخه قدیم را برطرف کرده‌ است؟ چه آینده‌ای برای این اپلیکیشن متصورید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات