گوگل اپلیکیشن ضبط صدای پیکسل 4 را برای مدل‌های قدیمی پیکسل عرضه می‌کند

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل قصد دارد اپلیکیشن اختصاصی ضبط صدای پیکسل 4 که با نام نرم‌افزار Recorder شناخته می‌شود را برای مدل‌های قدیمی‌تر گوشی پیکسل هم عرضه کند.
تبلیغات

گوگل چندی پیش گوشی جدید خود یعنی پیکسل 4 را به‌صورت رسمی معرفی کرد. همراه‌با این محصول یکی از اپلیکیشن‌های اختصاصی پیکسل جدید که Recorder نام دارد هم معرفی شد. قابلیت‌های منحصربه‌فردی که اپلیکیشن Recorder از آن‌ها برخوردار است موجب شد تا این نرم‌افزار موبایل بسیار مورد توجه کاربران قرار بگیرد و به‌سرعت در میان آن‌ها محبوب شود. حال خبر رسیده است که گوگل قصد دارد به‌زودی این نرم‌افزار موبایل را برای نسخه‌های قدیمی‌تر گوشی پیکسل هم عرضه کند؛ فرایندی که احتمالا از طریق عرضه‌ی به‌روزرسانی جدیدی برای این ابزارها امکان‌پذیر خواهد بود.

اپلیکیشن Recorder یک نرم‌افزار ضبط صدا است که در کنار امکانات مرسومی مانند ثبت و ذخیره کردن صدا قابلیت‌های بیشتری را نسبت به اپلیکیشن‌های مشابه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال برخورداری این اپلیکیشن از هوش مصنوعی موجب شده است تا Recorder بتواند صداهای ضبط شده را به‌صورت هم‌زمان به متن تبدیل کند. علاوه بر آن، به کمک اپلیکیشن Recorder می‌توان به آوانگاری کلمات مختلف در صداهای ضبط‌شده پرداخت و با تلفظ صحیح آن‌ها به شکل نوشتاری آشنا شد.

اپلیکیشن اختصاصی ضبط صدای گوگل از قابلیت‌های کاربردی دیگری هم برخوردار است که آن را متمایز از نمونه‌های مشابه می‌کند. به‌عنوان مثال می‌توان توسط Recorder کلمات مشخص یا موسیقی خاصی را درون فایل‌های صوتی مختلف جست‌وجو کرد. مهم آن است که استفاده از تمام قابلیت‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، بدون نیاز نرم‌افزار به اتصال اینترنتی و به‌صورت آفلاین امکان‌پذیر خواهد بود.

خبر پشتیبانی مدل‌های قدیمی گوشی گوگل از اپلیکیشن Recorder ابتدا در وب‌سایت ردیت (Reddit) مطرح شد و پس از آن علاوه بر اکانت رسمی گوگل توسط تعدادی از کارکنان این شرکت هم مورد تأیید قرار گرفت. با این حال هنوز و تا زمان نوشته‌شدن این مطلب به‌طور دقیق مشخص نیست که کدام یک از اعضای قدیمی خانواده‌ی پیکسل گوگل قرار است از این اپلیکیشن پشتیبانی کنند یا این فرایند قرار است در چه تاریخی برای کاربران امکان‌پذیر شود.

اپلیکیشن recorder گوگل

به‌تازگی یکی از کاربران ردیت علاوه بر تحسین قابلیت‌های اپلیکیشن Recorder به این نکته اشاره کرده بود که گوشی او یعنی پیکسل 3 ایکس ال گوگل در کنار گوشی همسرش که پیکسل 2 گوگل است، از این نرم‌افزار موبایل پشتیبانی نمی‌کند؛ در صورتی که این اپلیکیشن می‌توانست در جلسات دندان‌پزشکی همسرش مورد استفاده قرار بگیرد و بسیار برای او مفید باشد. پس از آن، اکانت رسمی گوگل در ردیت تأیید کرد که به‌زودی امکان استفاده از اپلیکیشن اختصاصی ضبط صدای این شرکت برای اعضای پیشین خانواده‌ی پیکسل هم فراهم خواهد شد.

البته پیش از این تعدادی از کاربرانی که از محصولات پیکسل استفاده می‌کنند اعلام کرده بودند که با دانلود فایل APK نسخه‌ی Pixel 4 اپلیکیشن Recorder و نصب آن روی محصولاتی مانند پیکسل 3 ایکس ال گوگل توانسته‌اند بدون هیچ مشکلی از این نرم‌افزار موبایل در گوشی‌های قدیمی‌ پیکسل گوگل استفاده کنند. به هر حال گوگل به‌زودی آن‌ها را از نصب فایل‌های نامطمئن APK بی‌نیاز و امکان استفاده از اپلیکیشن اختصاصی ضبط صدای خود در گوشی‌های قدیمی پیکسل را به شکل رسمی فراهم خواهد کرد.

این برای نخستین بار نیست که گوگل امکان استفاده از قابلیت‌های اختصاصی محصولات پرچم‌دار خود را برای محصولات قدیمی و حتی اپلیکیشن‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS فراهم می‌کند. این اقدام تاکنون بارها توسط گوگل انجام شده است. در مجموع تعداد اپلیکیشن‌های ضبط صدا برای ابزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید بسیار زیاد است، اما خصوصیات مثبت اپلیکیشن Recorder در کنار رایگان بودن نرم‌افزار موبایلی مذکور موجب می‌شود که امکان استفاده از آن در نسخه‌های قدیمی‌تر گوشی پیکسل گوگل خبر خوبی برای صاحبان این محصولات باشد.

اگر شما هم نظری در مورد اپلیکیشن Recorder یا سایر قابلیت‌های گوشی گوگل پیکسل 4 دارید، می‌توانید آن را با زومیت و مخاطبانش در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات