درخواست اپل برای کاهش تعرفه‌ قطعات آیفون، ایرپاد و اپل واچ

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل از دولت دونالد ترامپ درخواست کرده، برای ایرپادها و اپل واچ‌ها و سایر قطعاتی که در چین تولید می‌شوند، تعرفه‌ی کمتری لحاظ کند.
تبلیغات

اپل به‌تازگی درخواست کاهش تعرفه‌ی جدیدی به دولت آمریکا ارائه داده است. براساس گزارش بلومبرگ، این درخواست شامل کم‌شدن تعرفه‌ی تجاری قطعات گوشی آیفون، ایرپاد و اپل واچ می‌شود که در حال حاضر ۱۵ درصد تعیین شده است.

از زمان آغاز جنگ تجاری آمریکا و چین، اپل در مسیر دریافت معافیت‌های تعرفه‌ای برای آن دسته از محصولاتش که در چین تولید می‌شود، نتایج متفاوتی کسب کرده است. برای مثال درحالی‌که دونالد ترامپ اعلام کرده بود تعرفه‌های مرتبط با مک پرو استثنا نخواهند شد، ماه سپتامبر ۱۰ مورد از درخواست‌های این پرونده شامل موارد استثنا شدند. هرچند سایر درخواست‌های مرتبط با مک پرو از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا رد شد.

در آخرین اقدام، اپل برای کاهش تعرفه‌ی ۱۵ درصدی که در حال حاضر روی اپل واچ تأثیر مستقیم دارد، درخواست رسمی ارائه کرده است. این درخواست شامل کاهش تعرفه‌ی ۱۱ محصول مرتبط با اپل واچ و ایرپاد می‌شود.

سخنگوی اپل درباره‌ی دلایل ارائه‌ی چنین درخواستی اعلام کرد، این شرکت نمی‌تواند تولیدکننده‌ی غیرچینی که استانداردهای مورد نظر آمریکا را برای تولید محصولاتش ارائه دهد، پیدا کند.

مک پرو

تیم کوک، مدیرعامل اپل تأیید کرد که شرکت کوپرتینویی در حال حاضر، تعرفه‌های وضع‌شده توسط دولت آمریکا روی برخی محصولات خود را پرداخت می‌کند. او ابراز امیدواری کرده بود که آمریکا و چین مشکلات تجاری خود را هرچه زودتر حل کنند.

اپل یک بار دیگر و ابتدای سال جاری میلادی درخواستی مشابه برای مک پرو ارائه کرده بود اما ترامپ با آن درخواست مخالفت کرد. بعد از اینکه اپل موفق به دریافت معافیت نشد، تصمیم گرفت کارخانه‌ی تولید نسل جدید مک پرو را به داخل آمریکا و ایالت تگزاس منتقل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات