تسلا مدل 3 جدیدترین تاکسی نیویورک

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
تسلا مدل ۳ قرار است به‌طور رسمی به‌عنوان اولین تاکسی الکتریکی شهر نیویورک به خدمت گرفته شود.
تبلیغات

جدیدترین خودروی ناوگان تاکسیرانی شهر نیویورک تسلا مدل ۳ خواهد بود. این تصمیم ابتدا در وب‌سایت Electrek و با انتشار تصاویری از یک تسلا مدل ۳ زردرنگ منتشر شد، اما به‌طور رسمی تأیید نشد. با وجود این حالا آلان فرومبرگ، قائم مقام کمسیون تاکسی نیویورک، تأیید کرد که تسلا مدل ۳ به‌عنوان خودروی بعدی ناوگان این شهر انتخاب شده است.

خبر مذکور از آنجایی قابل‌توجه است که تسلا مدل ۳ در فهرست تاکسی‌های جدید انتخاب‌شده برای شهر نیویورک تنها خودروی برقی است. مدل ۳ قرار است به ناوگانی از خودروهای دوستدار محیط‌زیست شامل شورولت مالیبو هیبرید، کرایسلر پاسیفیکا هیبرید، فورد فیوژن هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید بپیوندد. سایر خودروهای هیبریدی که حضور آن‌ها در ناوگان تاکسیرانی نیویورک تأیید شده، لینکلن MKZ، لکسوس RX 450h، تویوتا آوالون، تویوتا کمری، تویوتا پریوس، تویوتا هایلندر و تویوتا RAV4 هستند.

tesla model 3

حضور تسلا مدل ۳ در تاکسیرانی کلان شهر نیویورک تأیید شده اما این اولین حضور تسلا در ناوگان‌های تاکسی نیست و خودروهای این شرکت پیش‌تر در نقاط دیگر جهان به‌عنوان تاکسی خدمت کرده‌اند. کشور هلند در سال ۲۰۱۷ دارنده‌ی بزرگ‌ترین ناوگان تاکسی تسلا بود و دوبی نیز از برنامه‌ی خود برای به‌کارگیری ۲۰۰ دستگاه خودروی تسلا به‌عنوان تاکسی رونمایی کرده است. جالب است، درحالی‌که شرکت‌های تاکسیرانی نسبت به استفاده از خودروهای تسلا در ناوگانشان علاقه‌مند هستند، ایلان ماسک قصد دارد تا با راه‌اندازی سرویس روبوتاکسی در آمریکا از سال آینده، شرکت‌های تاکسیرانی را از میدان به در کند. در ایده‌ی جدید تسلا دیگر نیازی به راننده‌ی تاکسی وجود ندارد و خودروهایی بدون راننده با اتکا به فناوری رانندگی خودکار این شرکت استفاده خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات