اپل دانگرید به iOS 13.2 را غیرممکن کرد

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌دنبال انتشار نسخه‌ی ۱۳/۲/۲ سیستم‌عامل موبایلی اپل و رفع مشکل مدیریت رم و مالتی تسکینگ، دانگرید به iOS 13.2 روی گوشی‌های آیفون غیرممکن شده است.
تبلیغات

اپل از ساعاتی پیش دانگرید به نسخه‌ی ۱۳/۲ سیستم‌عامل iOS را غیرممکن کرده است. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که اهالی کوپرتینو به‌تازگی نسخه‌ی ۱۳/۲/۲ سیستم‌عامل موبایلی‌شان را در دسترس قرار داده‌اند؛ نسخه‌ی ۱۳/۲/۲ برخی باگ‌های خاص را رفع و بهبودهایی را روی عملکرد دستگاه اعمال می‌کند. یکی از مهم‌ترین مشکلات اخیر iOS یعنی عملکرد اپلیکیشن‌های پس‌زمینه و مشکل مدیریت رم، ظاهرا در iOS 13.2.2 برطرف شده‌ است.

البته جلوگیری از دانگرید به نسخه‌ی پیشین iOS اتفاقی عجیب نیست؛ اپل همواره هنگام انتشار نسخه‌های جدید سیستم‌عاملش، دانگرید به نسخه‌های پیشین را غیرممکن می‌کند. بازگشت به نسخه‌های پیشین iOS بیشتر در بین کسانی رواج دارد که دستگاهشان را جیلبرک می‌کنند. در ضمن بازگشت به نسخه‌های پیشین می‌تواند از جوانبی قابلیتی مثبت باشد؛ زیرا گاهی اوقات هنگام انتشار نسخه‌های جدید iOS، سیستم‌عامل موبایلی اپل با باگ‌های زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

iOS 13.2.2 هفته‌ی گذشته به‌صورت عمومی در دسترس دستگاه‌های مقصد قرار گرفت؛ بزرگ‌ترین تغییری که iOS 13.2.2 به‌همراه می‌آورد، این است که مشکلات مربوط به مالی تسکینگ رفع می‌شوند. از زمان انتشار iOS 13 بسیاری از کاربران مدعی شده بودند که دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌عامل با مشکل مدیریت رم مواجه هستند؛ در واقع آنان می‌گفتند اگر اپلیکیشن دوم را در کنار اپلیکیشن اول باز کنند، اپلیکیشن اول عملا بسته می‌شود و پس از بازگشت مجدد به آن، می‌بینید که از اول اجرا می‌شود. اتفاقی که می‌تواند باعث شود پیشرفت‌های حاصل‌شده در اپلیکیشن اول به‌کلی از دست بروند. مشکل یادشده هنگام مشاهده‌ی ویدئو و البته باز کردن اپلیکیشن دوربین به‌دفعات مشاهده شده و کاربران اپل را آزرده‌خاطر کرده است. 

به‌روزرسانی جدید iOS افزون بر رفع مشکل مربوط به مدیریت رم، بهبودهایی را در عملکرد شبکه‌ی سلولار گوشی اعمال می‌کند؛ همچنین در iOS 13.2.2، پشتیبانی از قابلیت Exchange به اپلیکیشن Mail اضافه شده است. اپل می‌گوید iOS 13.3 هم‌اکنون در دست توسعه است و در مرحله‌ی بتای عمومی قرار دارد. این نسخه از iOS قابلیت جدید Screen Time Communication Limits را به‌همراه می‌آورد و بهبودهایی خاص را در گوشی‌های اپل اعمال می‌کند. در ضمن برخی باگ‌های iOS نیز در نسخه‌ی ۱۳/۳ رفع خواهند شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات