بیشتر آمریکایی‌ها حفاظت از اطلاعات شخصی خود را ممکن نمی‌دانند

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بیشتر از ۶۰ درصد افراد بالغ در آمریکا بر این باور هستند که ممکن نیست بتوانند اطلاعات شخصی خود را شخصی نگه دارند.
تبلیغات

نتیجه‌ی تحقیقات جدید مرکز تحقیقات Pew نشان می‌دهد جمع‌آوری اطلاعات بدون اجازه‌ی صاحبان آن‌ها به یک مسئله‌ی روزمره در آمریکا تبدیل شده است. براساس نتیجه‌ی این تحقیقات، بیشتر از ۶۰ درصد افراد بالغ در آمریکا فکر نمی‌کنند که ممکن باشد روزی بتوانند اطلاعات شخصی خود را از دسترس دولت یا شرکت‌های بزرگ خارج کنند.

این تحقیقات نشان می‌دهد ۸۱ درصد آمریکایی‌ها معتقدند خطرات ناشی از جمع آوری اطلاعات شخصی افراد، از مزایای این کار بیشتر است. همچنین بخش اعظمی از افراد جامعه‌ی آمریکا نسبت به نحوه‌ی به کارگیری اطلاعات شخصی خود توسط دولت آمریکا و شرکت‌های بزرگ نگرانی جدی دارند. بیش از ۸۰ درصد افرادی که در این تحقیقات شرکت کردند، معتقدند کنترل لازم را روی اطلاعات شخصی خود ندارند. بیش از ۵۰ درصد این افراد هم گفته‌اند که اطلاعات کمی درباره‌ی شیوه‌های جمع آوری اطلاعات شخصی و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها دارند.

۲۵ درصد کسانی که به سوالات تحقیقاتی مؤسسه‌ی Pew پاسخ دادند، گفته‌اند که تقریبا هر روز دست‌کم یک بار با قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی یک سایت موافقت می‌کنند. تعداد افرادی که گفته‌اند این قوانین را پیش از پذیرفتن مطالعه می‌کنند، بسیار کم‌تر از این است.

یکی از اهداف احتمالی شرکت‌های بزرگ برای جمع آوری اطلاعات شخصی افراد، ساختن پروفایل‌های جداگانه از آن‌ها برای دسته‌بندی بهتر در زمان تلاش برای انجام تبلیغات هدفمند است. این تبلیغات اگر براساس عادت‌های افراد به آن‌ها نشان داده شود، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

بیشتر آمریکایی‌ها احساس می‌کنند کنترل کافی روی مدیریت دسترسی‌ها به موقعیت مکانی، تجربیات آنلاین و جست‌وجوهای خود روی اینترنت ندارند.

مرکز تحقیقات Pew در این تحقیق از چهار هزار و ۲۷۲ نفر نظرسنجی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات