مجوز همکاری هواوی با شرکت‌های آمریکایی احتمالا برای ۶ ماه دیگر تمدید خواهد شد

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مجوز همکاری محدود شرکت‌های آمریکایی با هواوی سه روز دیگر به‌پایان می‌رسد؛ ولی پولیتیکو گزارش داده است این مجوز احتمالا ۶ ماه دیگر تمدید خواهد شد.
تبلیغات

انتظار می‌رود وزارت بازرگانی ایالات‌ متحده‌ی آمریکا به شرکت‌های آمریکایی اجازه دهد همکاری محدود با هواوی را ادامه دهند. مجوز فعلی سه روز دیگر منقضی می‌شود؛ اما پولیتیکو گزارش می‌دهد وزارت بازرگانی ایالات‌ متحده‌ی آمریکا احتمالا این مجوز را ۶ ماه دیگر تمدید خواهد کرد.

پولیتیکو از دو مطلع پرسیده است و می‌گوید انتظار می‌رود این تصمیم به شرکت‌های مخابراتی محلی اجازه دهد معاملات خود را با هواوی ادامه دهند. شایان ذکر است دو تمدید قبلی دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را نیز شامل می‌شدند و این اتفاق مثبت می‌تواند این بار بیفتد.

هواوی

اگر ایالات‌ متحده‌ی آمریکا این مجوز را دوباره تمدید کند، کاربران هواوی و آنر می‌توانند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی گوگل را حداقل تا مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) دریافت کنند. توجه کنید فقط آن دسته از دستگاه‌های هواوی که تا قبل از تحریم ایالات‌ متحده‌ی آمریکا مجوز گوگل را دریافت کرده‌اند، واجد شرایط دریافت این به‌روزرسانی‌ها هستند. برای مثال، گوشی‌های میت ۳۰ که به‌تازگی عرضه‌ شده‌اند، همچنان خدمات گوگل را دریافت نخواهند کرد.

هواوی ۶ ماه پیش در مه (اردیبهشت) در Entity List ایالات‌ متحده‌ی آمریکا قرار گرفت. با این اتفاق، پیش‌بینی می‌شد شرکت چینی به‌دلیل نبود خدمات گوگل در گوشی‌های خود متحمل خسارات شدیدی شود؛ ولی درمقابل، هواوی به‌طور چشمگیری فعالیتش در چین را گسترده‌تر کرد و با وجود بحران، وضعیت خود را ثابت نگه داشت و حتی بهبود بخشید.

چین و آمریکا

وزیر تجارت ایالات‌ متحده‌ی آمریکا، ویلبر راس، اخیرا اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی خیلی زود می‌توانند مجوزهای لازم برای تجارت با هواوی را دریافت کنند. به‌گفته‌ی راس، دولت ۲۶۰ درخواست مجوز دریافت کرده است که تعداد محدودی از آن‌ها تأییدشدنی است. حتی ترامپ نیز گفته است شرکت‌های آمریکایی می‌توانند با هواوی معامله کنند؛ هرچند تاکنون چیز زیادی از آن حاصل نشده است. طبق معمول، سردرگمی در سرنوشت دستگاه‌های هواوی در پی تحریم ایالات‌ متحده‌ی آمریکا همچنان ادامه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات