تلفظ کلمات دشوار انگلیسی، گوگل به یاری کاربران می‌آید

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
با کمک سرویس تلفظ گوگل با عنوان google pronounce دیگر نگران تلفظ کلمات دشوار انگلیسی نباشید.
تبلیغات

حتما این اتفاق برای شما هم پیش آمده است که هنگام مطالعه یک متن به زبان‌ انگلیسی، با کلمه‌ای رو‌به‌رو شده باشید که نحوه تلفظ آن را نمی‌دانید. نگران نباشید؛ گوگل این هفته ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که به یاری شما خواهد آمد.

فقط کافی است تا در قسمت جستجوی گوگل، عبارت «کلمه مورد نظر + Pronounce» را تایپ کنید.

اولین نتیجه جستجوی شما، مستطیلی خواهد بود که نحوه تلفظ آوایی کلمه مد نظر در آن نوشته شده است. همچنین حرفی که هنگام تلفظ باید روی آن تکیه (stress) داشته باشید نیز پررنگ نشان داده می‌شود.

سرویس تلفظ گوگل / google pronounce

هنگام جستجوی معنی لغات در گوگل نیز یک آیکون بلندگو نمایش داده می‌شود که با فشار آن نحوه صحیح  تلفظ آن کلمه را خواهید شنید.

سرویس تلفظ گوگل / google pronounce

اما بخش جذاب و هوشمندانه این قابلیت جدید گوگل این است که با فشار دکمه Practice، می‌توانید خودتان کلمه مورد نظر را تلفظ کنید. در این حالت، سیستم تشخیص صدا و یادگیری ماشین گوگل، نحوه تلفظ شما را بررسی می‌کنند و فورا نکته‌هایی مفید برای بهبود تلفظ ارائه خواهند کرد.

سرویس تلفظ گوگل / google pronounce

Tal Snir یکی از مدیران ارشد محصول در گوگل در پستی وبلاگی نوشت:

مطالعات نشان داده است که تمرین مکرر تلفظ یک واژه، تأثیر مثبتی در یادگیری و به‌خاطر سپردن آن دارد؛ مخصوصا وقتی که قصد دارید زبانی جدید بیاموزید. پیش از این وقتی شما عبارت «کلمه + how to Pronounce» را جست‌وجو می‌کرید، تنها به تلفظ آن کلمه دسترسی داشتید اما با اضافه شدن این قابلیت جدید، می‌توانید با استفاده از میکروفون گوشی، واژه مربوطه را خودتان تلفظ کنید و بلافاصله از گوگل بازخورد بگیرید و ایراد خود را اصلاح کنید.

 در این قابلیت جدید، در صورت تمایل می‌توانید نحوه تلفظ کلمات را با دور آهسته نیز بشنوید. همچنین انیمیشنی نیز هم‌زمان به نمایش در می‌آید که در آن شیوه صحیح ‌حرکت لب‌ها و دهان در هنگام تلفظ کلمه نشان داده می‌شود که البته کارشناسان هنوز در میزان سودمندی این روش آموزشی، اتفاق نظر ندارند.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید تلفظ کلمات انگلیسی در گویش‌های آمریکایی و بریتانیایی اندکی متفاوت است. خوشبختانه با کمک این قابلیت جدید، کاربران به هر دو شیوه تلفظ کلمات، دسترسی خواهند داشت.

سرویس تلفظ گوگل / google pronounce

Tal Snir در ادامه افزود:

پیشرفت‌های سیستم تشخیص صدا و ماشین یادگیری گوگل، می‌توانند به آموزش زبان کمک کنند. ما امیدواریم این قابلیت‌های جدید، روشی خلاقانه‌تر و مؤثرتر برای تمرین، تصویرسازی، یادگیری و به‌خاطر سپردن کلمات باشد و تصمیم داریم در آینده، این ویژگی را برای زبان‌ها، گویش‌ها و نواحی دیگر جهان نیز فعال کنیم.

در نظر داشته باشید که این قابلیت برای تمامی کلماتی که جست‌وجو می‌کنید در دسترس نیست و تنها واژه‌هایی را که کاربران دیگر در تلفظ آن‌ها دچار مشکل شده‌اند به شما پیشنهاد می‌کند. در هرصورت، اگر برای تلفظ کلمه‌ای به مشکل برخوردید و این کلمه در فهرست کلمات سرویس تلفظ گوگل وجود نداشت، احتمالا با تماشای ده‌ها ویدیوی یوتیوبی که در نتایج جست‌وجو به نمایش در می‌آیند، پاسخ سوالتان را پیدا خواهید کرد.

قابلیت جدید تلفظ گوگل در حالی رونمایی می‌شود که این شرکت به‌تازگی اعلام کرده بود، امکان جدیدی را نیز برای گوگل مپس فعال خواهد کرد تا مسافران بتوانند با کمک آن، تلفظ صحیح نام خیابان‌ها،هتل‌ها و سایر اماکن دیدنی را به زبان مردم همان کشور بشنوند.

امیدواریم این سرویس جدید ، برای تمامی همراهان عزیز زومیت و به‌خصوص زبان آموزان مفید باشد.

  در پایان می‌توانید ویدیوی معرفی این سرویس جدید گوگل را مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات