DJI برنامه‌ای ساخته که به همه امکان ردیابی پهپادها را می‌دهد

پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت چینی DJI با ساخت نرم‌افزاری، به تمامی گوشی‌های هوشمند امکان می‌دهد پهپادهای موجود در آسمان را ردیابی و شناسایی کنند.
تبلیغات

دی‌جی‌آی قصد دارد اپلیکیشن رایگانی عرضه کند تا به دارندگان گوشی هوشمند اجازه دهد هواپیماهای بدون سرنشینی را شناسایی کنند که در نزدیکی‌شان پرواز می‌کند.

برنامه‌ی مذکور اطلاعاتی از قبیل ارتفاع دستگاه، سرعت، جهت حرکت و حتی موقعیت اپراتور را نشان می‌دهد. همچنین، اگر شماره‌ی شناسه‌ی هواپیما در اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) ثبت‌ شده باشد، نمایش داده می‌شود. به‌گفته‌ی دی‌جی‌آی، این برنامه به‌غیراز پهپادهای خود این شرکت، دستگاه‌های سازندگان دیگر را نیز شناسایی می‌کند و پهپادهای محبوب سری mavic را نیز شامل می‌شود.

دی‌جی‌آی این برنامه را برای استفاده از پروتکل Wi-Fi Aware در گوشی‌های همراه طراحی کرده است. این پروتکل به گوشی هوشمند امکان می‌دهد سیگنال وا‌ی‌فای را مستقیما از پهپاد دریافت و از آن استفاده کند؛ بدون آن‌که به اتصال دوطرفه نیاز باشد.

پهپاد DJI

دی‌جی‌آی درباره‌ی این برنامه گفت:

این برنامه راهی آسان برای دارنده‌ی گوشی هوشمند به‌منظور نظارت بر پهپادهایی است که در نزدیکی‌اش پرواز می‌کند تا سلامت و ایمنی و آرامش‌خاطرش را تضمین کند.

 برای مثال، زمانی‌که تحویل جنس با پهپاد رایج شود، این برنامه به ساکنان اطمینان می‌دهد پهپاد پس از تحویل جنس، آنجا را ترک می‌کند و به خانه‌ی بعدی می‌رود و به‌هیچ‌وجه سعی نمی‌کند از حیاط آن‌ها فیلم‌برداری کند.

پهپاد

به‌نظر می‌رسد این نرم‌افزار بخشی از تلاش برای شفاف‌تر و دردسترس‌تر کردن داده‌های پرواز پهپادها و درنتیجه جلب اعتماد اداره‌ی هوانوردی فدرال است تا از این طریق قوانین محدود‌کننده را کاهش دهد.

برندان شولمن (Brendan Schulman) مدیرعامل بخش سیاست و امور حقوقی دی‌جی‌آی، در پیامی نوشت:

در سراسر جهان، مقام‌های هواپیمایی گفته‌اند شناسه‌ی ریموت به‌منزله‌ی کلیدی برای استفاده‌ی پیچیده‌تر پهپادها و رفع نگرانی درباره‌ی امنیت و ایمنی است. شناسه‌ی ریموت مستقیم پهپاد به گوشی دی‌جی‌آی، نشان می‌دهد به ارائه‌ی روشی متعهد هستیم که در جهان کاربردی باشد و به ایجاد زیرساخت اضافی نیازی نباشد.

با افزایش فروش پهپادها، متأسفانه تعداد پرنده‌های نامطمئن نیز رو‌به‌افزایش گذاشته است. درحالی‌که فقط درصد کمی از افراد از پهپادهای خود برای اهداف موذیانه استفاده می‌کنند، هر تخلف اختلال بزرگی ایجاد می‌کند. برای مثال، فرودگاه‌های بزرگ مجبور شده‌اند برای محافظت از امکانات خود دربرابر تهاجم احتمالی و خطرناک ماشین‌های پروازی از راه دور، هزینه‌های هنگفتی کنند.

پهپاد

فناوری شناسایی پهپاد در حال پرواز قبلا نیز وجود داشته است؛ اما عمدتا هدف آن امنیتی و اجرای قانون بوده است و تجهیزات اضافی و هزینه‌های نصب را شامل می‌شود؛ در‌حالی‌که نرم‌افزار دی‌جی‌آی ابزاری رایگان و با پشتیبانی گسترده‌تر و سریع‌تر و طرزکار آسان‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات