نسل جدید کلید دیجیتال بی ام و به‌زودی معرفی می‌شود

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و تا اواخر سال جاری میلادی نسل جدید فناوری کلید دیجیتال خود را رونمایی خواهد کرد که علاوه‌بر افزایش امنیت، قابلیت استفاده و تطبیق‌پذیری را نیز افزایش می‌دهد.
تبلیغات

بی‌ام‌و مشغول تولید نسل جدید و مطمئن‌تری از فناوری فعلی کلید دیجیتال (Digital Key) خود است که گفته می‌شود تا اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. هم‌اکنون مالکان محصولات بی‌ام‌و می‌توانند درهای خودرو را قفل و باز کنند و موتور را روشن یا خاموش کنند و حتی کلید خود را ازطریق برنامه‌ی تلفن هوشمند BMW Connected به‌اشتراک بگذارند.

BMW Digital Key / کلید دیجیتال بی ام و

اکنون گروه خودروسازی بی‌ام‌و، رهبر کنسرسیوم اتصال خودرو (CCC)، قصد دارد فناوری دسترسی دیجیتال را بیشتر گسترش دهد و از کاربردپذیری کامل بین خودروسازان مختلف و در بین چند دستگاه مطمئن شود. 

اولاف مولر، مدیر واحد توسعه‌ی سیستم‌های دسترسی دیجیتال گروه بی‌ام‌و، دراین‌زمینه می‌گوید:

 مشتریان ما می‌خواهند از تعامل‌پذیری استفاده کنند. استانداردسازی، تنها راه رسیدن به این هدف است و راه‌حل‌های اختصاصی دیگر سودمند نیستند.
BMW Digital Key / کلید دیجیتال بی ام و

هم‌اکنون چند خودروساز به کنسرسیوم اتصال خودرو پیوسته‌اند؛ بنابراین، با توسعه‌ی بیشتر فناوری کلید دیجیتال، در آینده فرصت‌های بیشتری به‌دست می‌آید؛ زیرا مسیر را به‌سمت راه‌حلی بسیار جذاب و صنعت‌محور بازمی‌کند که به‌طور مناسبی روی انواع مختلفی از دستگاه‌های دیجیتال مانند تلفن‌ هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند و سایر پوشیدنی‌ها کار می‌کنند.

بی‌ام‌و برای نسل دوم کلید دیجیتال خود، از جدیدترین فناوری مبتنی‌بر NFC استفاده خواهد کرد. کلید مجازی جدید از تراشه‌ی امنیتی بهره می‌برد که مستقل از سیستم‌عامل تلفن هوشمند کار خواهد کرد. چنین ویژگی‌ای در شرایطی کاربرد دارد که دسترسی به خودرو امکان‌پذیر نیست. به‌عنوان مثال، اگر باتری تلفن هوشمند کاملا تخلیه شود، کلید دیجیتال جدید به مالک خودرو کمک می‌کند به‌لطف تراشه‌ی امنیتی اضافی در را بازکند.

BMW Digital Key / کلید دیجیتال بی ام و

نسل جدید کلید دیجیتال بی‌ام‌و همچنین از فناوری Ultra Wide Band 3.0 یا UWB بهره می‌برد که محافظت دربرابر سرقت را افزایش می‌دهد و ارتباط دقیق بین تلفن هوشمند و خودرو را تضمین می‌کند. بنابراین، مالک دیگر نیازی نخواهد داشت گوشی هوشمند خود را در مجاورت دستگیره‌ی در خودرو قرار دهد. خودرو نیز به‌سادگی با نزدیک‌شدن به وسیله‌ی نقلیه و نگه‌داشتن کلید دیجیتالی در جیب باز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات