قرارداد انحصاری سامسونگ با Dowoo برای تولید صفحات شیشه‌ای گوشی‌های تاشدنی

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قراردادی انحصاری با شرکت Dowoo امضا کرد تا این شرکت پنل‌های شیشه‌ای گوشی‌های تاشدنی سامسونگ را تأمین کند.
تبلیغات

سامسونگ برای تولید و استفاده از پنل‌های شیشه‌ای Ultra-Thin Glass) UTG) در گوشی‌های هوشمند تاشدنی آینده، یک قرارداد اختصاصی با Dowoo Insis بست. انحصاری بودن این قرارداد به‌معنای این است که Dowoo تنها UTG را به سامسونگ خواهد فروخت و این محصولات را تنها برای سامسونگ تولید خواهد کرد.

ظاهرا این شرکت می‌تواند حدود ۵۰۰ هزار صفحه شیشه‌ای را در هر ماه تولید کند. اعتقاد بر این است که این شیشه کمتر از ۱۰۰ میکرومتر ضخامت دارد و احتمالا ضخامت یادشده به ۳۰ میکرومتر برسد که بسیار نازک و به باریکی تار موی انسان خواهد بود. البته این شیشه با تمام نازکی خود بسیار مقاوم‌تر از پلاستیک پلی‌آمید است که اکنون در گوشی سامسونگ گلکسی فولد استفاده می‌شود. UTG یک شیشه‌ با کیفیت فوق‌العاده نازک است که می‌تواند بدون شکستن تا شود و نسبت به پلی‌آمید دربرابر خراش مقاوم‌تر خواهد بود.

گوشی تاشو

Dowoo Insis به‌عنوان بخشی از معامله‌ی انحصاری با سامسونگ، ۱۲ میلیارد ون (معادل با ۱۰ میلیون دلار) از این شرکت دریافت کرده است. احتمالا این قرارداد به‌صورت طولانی‌مدت بسته شده و سامسونگ برای افزایش تولید صفحات شیشه‌ای مذکور از Dowoo، هزینه‌ی بیشتری خواهد کرد؛ درنتیجه تاسیسات موجود در کره را تقویت کرده و پول بیشتری به این شرکت خواهد داد.

یکی از دلایل اصلی که سامسونگ به‌دنبال جایگزینی برای پلی‌آمید بوده، محدودیت‌های تجاری است که از اوت سال ۲۰۱۹ (مرداد ۹۸) توسط ژاپن وضع شده و صادرات کالا از ژاپن به کره جنوبی را با مشکلاتی مواجه کرده است. البته دلیل دیگر، آسیب‌پذیر بودن پلی‌آمید است که در این پنل‌های شیشه‌ای شاهد مقاومت بالاتری خواهیم بود.

سامسونگ قصد دارد تا سال آینده ۵ تا ۶ میلیون گوشی تاشدنی بفروشد، بنابراین Dowoo باید بتواند پنل‌های UTG را به اندازه‌ی کافی تولید و عرضه کند. از سوی دیگر اگر Dowoo نتواند نیاز سامسونگ به این پنل‌ها را برطرف کند و به تولید انبوه این صفحات شیشه‌ای بپردازد، برای سامسونگ نگران‌کننده خواهد بود. Dowoo برای برآورده‌کردن خواسته‌های سامسونگ باید تولید خود را افزایش دهد و اگر بازار گوشی‌های هوشمند تاشدنی مطابق برآورد سامسونگ پیش برود، Dowoo باید در سال‌های آینده پنل‌های UTG بیشتری را ارائه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات