علی بابا در روز مجردها یک رکورد تاریخی ثبت کرد

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
علی بابا، غول چینی بازار فروش آنلاین یک بار دیگر رکورد فروش یک روزه فروشگاه‌های آنلاین را شکست.
تبلیغات

علی‌ بابا اعلام کرد در روز جهانی «مجردها» رکورد ۳۸.۴ میلیارد دلار فروش ثبت کرده است. این رکورد ۷ میلیارد دلار بیشتر از رکورد این شرکت در روز مجردهای سال گذشته محسوب می‌شود. همچنین در بزرگ‌ترین روز خرید آنلاین جهان تعداد محصولات تحویل‌شده به مشتری هم رکورد جدیدی ثبت کرد. علی بابا در این روز ۱.۳ میلیارد سفارش تحویل مشتریان خود داد. این عدد نسبت به سال ۲۰۱۸، ۸۱۲ میلیون قلم بیشتر است.

The final numbers coming in! #Double11 (US$38.4 billion) pic.twitter.com/LIhkaK4aJN— Alibaba Group (@AlibabaGroup) November 11, 2019

در روز مجردها حدود ۳۰۰ تولیدکننده‌ی همکار با علی بابا موفق به ثبت رکورد فروش ۱۰۰ میلیون یوان چین (۱۴.۳ میلیون دلار) شدند. در بین این شرکت‌ها، اپل، نایکی، جورجیو آرمانی و Estée هم حضور دارند. براساس گزارش علی بابا، بیشتر مشتری‌های فروشگاه در این روز از کشورهای آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا،‌ آلمان، فرانسه، بریتانیا، نیوزیلند، ایتالیا و کانادا ثبت سفارش کرده‌اند.

شرکت علی بابا در سال ۲۰۰۹ روز مجردها که از اوایل دهه‌ی ۹۰ میلادی برای گردهمایی افراد تنها ایجاد شده بود را به یک فستیوال بزرگ خرید آنلاین تبدیل کرد. انتظار می‌رود آمار خرید در این روز، از مجموع آمار خرید در روزهای «جمعه‌ی سیاه» و «دوشنبه‌ی سایبری» بیشتر شود. در حال حاضر فروشگاه‌های آنلاین دیگر مانند JD هم برای فروش بیشتر محصولات خود به پلتفرم علی بابا پیوسته‌اند.

رکورد فروش علی بابا

امسال در روز مجردها (دوشنبه) شبکه‌ی تلویزیونی glitzy برنامه‌ای زنده با حضور تیلور سوییفت و G.E.M ستاره‌ی شرق آسیایی پاپ روی آنتن فرستاد. در این برنامه، دو ستاره‌ی مشهور موسیقی قبل از آغاز تبلیغات پرشمار محصولاتی که قرار بود در علی بابا فروخته شوند، برنامه‌ی زنده اجرا کردند.

براساس گزارش دیجیتال ترندز، ارزش کالاهای فروخته شده در یک دقیقه‌ی اول آغاز فروش روز مجردها از یک میلیارد دلار عبور کرد. این عدد فقط طی نیم ساعت به ۱۰ میلیارد دلار رسید. براساس گزارش علی بابا در پایان فروش روز مجردها این رقم به عدد سرسام آور ۳۸.۴ میلیارد دلار رسید. رقم یادشده نسبت به فروش روز جمعه‌ی سیاه ۶.۲ میلیارد و نسبت به فروش روش دوشنبه‌ی سایبری ۷.۹ میلیارد دلار بیشتر است.

دوستی بیشتر با طبیعت

علی بابا امسال مجبور بود تغییرات زیادی در سیستم‌های لجستیکی خود ایجاد کند. فان ژیانگ، مدیر سایت تائوبائو زیرمجموعه‌ی فعال در زمینه‌ی ارسال مرسولات علی بابا در بیانیه‌ای اعلام کرد، دوستی با طبیعت مهم‌ترین کلیدواژه‌ی این روز به شمار می‌رود. این تغییرات شامل مستقر کردن ۷۵ هزار ایستگاه بازیافت در سراسر چین برای مدیریت پسماندهای حاصل از فروش محصولات شرکت بود. همچنین مشتری‌های علی بابا در این روز به ازای شرکت در چرخه‌ی بازیافت، امتیازی با نام «انرژی سبز» دریافت کردند که قرار است برای کاشت درخت استفاده شود.

علی بابا همچنین روز ۲۰ نوامبر را روز ملی «بازیافت جعبه‌های مقوایی» نام‌گذاری کرده تا مشتری‌های خود را بعد از روز مجردها، تشویق به شرکت در چرخه‌ی بازیافت و جمع‌آوری زباله کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات