رندر مفهومی جدیدی از آیفون 12 دیده شد

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رندر مفهومی آیفون ۱۲ از معرفی دستگاهی با بریدگی کوچک‌تر بالای نمایشگر، دوربین چهارگانه در پنل پشتی و لبه‌های تیز و زاویه‌دار خبر می‌دهد.
تبلیغات

رندر جدیدی از گوشی اپل آیفون ۱۲ به‌اشتراک گذاشته شده که طراحی ظاهری آن را نشان می‌دهد. در پرچم‌دار جدید اپل، ظاهرا باید منتظر دستگاهی با بریدگی کوچک‌تر بالای نمایشگر و لبه‌های تیز و زاویه‌دار باشیم. رندر‌های مفهومی گوشی آیفون ۱۲ تصویری واقعی‌تر از طراحی پرچم‌دار بعدی آیفون دراختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. ظاهرا رندر مرتبط براساس گزارش‌های تحلیلگر معروف اپل، مینگ چی‌کو، از زنجیره‌ی تأمین تهیه شده است. 

آیفون 12

PhoneArena رندرها را براساس گزارش مینگ‌ چی‌کو تهیه کرده است که با طراحی آیفون ۴ و آیفون ۵ و آیفون SE می‌توان آن را مقایسه کرد. کوپرتینونشین‌ها چنین طراحی را برای مدل‌های مختلف تبلت آیپد پرو نیز به‌کار گرفته‌اند. در گزارش اخیر مینگ‌ چی‌کو به این موضوع اشاره شده بود:

ظاهرا اپل قصد دارد دستگا‌ه‌های جدید خود را با طراحی متفاوتی به بازار عرضه کند. درنتیجه، باید منتظر عرضه محصولات جدید کوپرتینونشین‌ها با طراحی‌ لبه‌های تیز و زاویه‌دار به‌جای طراحی لبه‌های نرم و خمیده در دستگاه‌های فعلی باشیم. پرچم‌دار بعدی آیفون نیز ازنظر زیبایی‌شناسی، از چنین طراحی بهره خواهد برد و رندرهای مفهومی جدید آیفون ۱۲ این موضوع را به‌خوبی نشان می‌دهند. 

جانی آیو، مدیر سابق بخش طراحی اپل، پیش‌تر بارها اعلام کرده بود طراحی دستگاهی بدون بریدگی بالای نمایشگر و البته بدون حاشیه، یکی از اهداف بلندمدت کوپرتینونشین‌ها است؛ اما اپل هنوز نتوانسته به چنین هدفی به‌صورت کامل دست پیدا کند. احتمال دارد سال آینده‌ی میلادی برای باریک‌ترشدن بریدگی بالای نمایشگر تمهیداتی در نظر گرفته شود.

گزارش دیگری از مینگ چی‌کو که اواخر تابستان منتشر شد، حاکی از آن است که آیفون ۱۲ با حسگر مدت پرواز (ToF) به بازار عرضه خواهد شد که می‌تواند به بهبود کیفیت تصویربرداری در حالت پرتره کمک و از ویژگی‌های مربوط به واقعیت افزوده (AR) نیز به‌صورت مناسب‌تری پشتیبانی کند. در این گزارش گفته شده بود: 

 VCSEL (لیزر نشر‌دهنده‌ی سطح حفره‌ی عمودی) زمان پرواز شبیه به سیستم دوربین مادون‌قرمز TrueDepth است که در آیفون‌های جدید در قسمت جلویی دستگاه قرار داده شده و استفاده از Face ID را برای کاربران مقدور می‌سازد. با اضافه‌شدن سیستم لمس سه‌بعدی، دوربین پنل پشتی می‌تواند عکس‌های سه‌بعدی را با دقت بیشتری تصویربرداری کند. همچنین بهبود قابلیت‌های مربوط به واقعیت افزوده کمک شایانی خواهد کرد. 

در رندرهای منتشرشده، به این موضوعات توجه شده و برای آنکه پنل پشتی ازنظر طراحی ظاهری و زیبایی شناسی متناسب‌تر به‌نظر برسد، دوربین چهارم نیز برای دستگاه در نظر گرفته شده است. درادامه‌ی گزارش، به این موضوع اشاره شده است: 

درمجموع، دوربین مدت پرواز (ToF) می‌تواند فاصله‌ی دقیق‌تری از دوربین تا سوژه را درمقایسه‌با دوربین‌های معمولی اندازه‌گیری می‌کند. درنتیجه، می‌تواند برای کاربردهای مبتنی‌بر واقعیت افزوده مناسب‌تر باشد. دوربین ToF از نور مادون‌قرمز برای اندازه‌گیری عمق تصویر استفاده می‌کند. دوربین مدت پرواز به‌همراه حسگر IR، نوری را ساطع می‌کند و سیگنال نوری به حسگر بازمی‌گردد. فاصله‌ی زمانی‌که سیگنال نوری به حسگر بازمی‌گردد، محاسبه و داده‌های مربوط به نقشه‌‌ی عمق (Depth map) به‌صورت دقیق‌تری درمقایسه‌با دوربین‌های معمولی محاسبه می‌شود.اگر آیفون ۱۲ با دوربین مدت پرواز (ToF) به بازار عرضه شود، باتوجه‌به اینکه دوربین عمق زیادی نداره و از بدنه‌ی گوشی زیاد بیرون نمی‌زند، برآمدی این دوربین درمقایسه‌با سه دوربین دیگر متفاوت خواهد بود و روی سطح بدنه‌ی دستگاه قرار می‌گیرد. باوجوداین، برای رعایت تقارن دستگاه، در رندهای مفهومی، دوربین مدت پرواز نیز درکنار سه دوربین دیگر، از بیرون‌زدگی مشابهی بهره می‌برد. آیفون ۱۲ با آرایش دوربین چهارگانه معرفی خواهد شد. 

درنهایت باید منتظر باشیم و ببینیم کوپرتینونشین‌ها چه تصمیمی برای طراحی دستگاه خود خواهند گرفت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات