نمونه اولیه باتری ۴۸ ولتی Mahle رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ماهله نمونه‌ی اولیه‌ی باتری ۴۸ ولتی جدیدی را رونمایی کرد که بین ۱۲ تا ۱۵ درصد در مصرف سوخت خودرو هیبریدی صرفه‌جویی می‌کند.
تبلیغات

شرکت ماهله پاورترین (Mahle Powertrain) نمونه‌ی اولیه‌ی باتری ۴۸ ولتی جدید با قابلیت افزایش میزان شارژ و دشارژ معرفی کرده است که به‌لطف خنک‌سازی بهینه‌شده‌ی باتری و تغییرات شیمیایی در سلول‌های آن، می‌تواند صرفه‌جویی درخورتوجهی ارائه دهد. سیستم‌های نیم‌هیبریدی با به‌حداکثر‌رساندن انرژی احیاشده، می‌توانند بسیار کارآمدتر شوند و به‌گفته‌ی مسئولان ماهله، نمونه‌ی اولیه‌ی باتری خودرو الکتریکی این شرکت باعث می‌شود بین ۱۲ تا ۱۵ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

Mahle / خودروی هیبریدی باتری

یکی از مسئولان ماهله دراین‌زمینه گفت:

خودروهای نیم‌هیبریدی به بازیابی کارآمد انرژی و قدرت نسبتا زیاد هنگام کاهش سرعت نیاز دارند. ظرفیت ذخیره‌ی درخورتوجه برای چنین کاربردهایی لازم نیست؛ زیرا انرژی بازیابی‌شده در سرعت‌گیری بعدی استفاده‌کردنی خواهد بود. بنابراین، باتری جمع‌وجور و مقرون‌به‌صرفه‌ای که از قدرت شارژ و دشارژ بیشتری درمقایسه‌با ظرفیت ذخیره‌ی آن (نرخ‌های بالای C) بهره می‌برد، مطلوب به‌نظر می‌رسد.

ازآنجاکه باتری جمع‌وجوری با هزینه‌ی مناسب برای انجام چرخه‌های لازم شارژ و دشارژ با جریان زیاد وجود نداشت، مهندسان Mahle تصمیم گرفتند با استفاده از تغییرات شیمیایی LTO در سلول‌های منتخب، باتری خود را تولید کنند. تغییرات شیمیایی این‌چنینی باعث شد تنها با استفاده از باتری‌ای به ظرفیت ۰/۵ کیلووات‌ساعت، امکان شارژ و دشارژ مداوم با نرخ ۱۰ کیلووات و حداکثر نرخ شارژ و دشارژ ۲۰ کیلووات برای مدت زمان کوتاه فراهم شود. 

مهندسان Mahle همچنین روی طراحی شینه (باس‌بار) و اتصالات الکتریکی درون باتری تمرکز کردند؛ زیرا هرگونه مقاومت زیاد در این اجزا می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گرمایشی و محدودکردن توان سیستم شود. 

Mahle / خودروی هیبریدی باتری

ماهله آزمایش نمونه‌ی اولیه‌ی باتری خود را آغاز کرده و به‌دنبال این است که تأیید کند آیا باتری جدید می‌تواند اهداف عملکردی را در خودروهای الکتریکی و هیبریدی برآورده کند یا خیر. نتایج اولیه نشان می‌دهد دمای داخل بسته‌ی باتری با میزان دشارژ مداوم بیش از ۱۰ کیلووات‌ساعت در محدوده‌ی رضایت‌بخش باقی می‌ماند و این باتری واقعا می‌تواند اوج قدرت بیش از ۲۰ کیلووات را تحمل کند. شایان ذکر است قدم بعدی رونمایی خودرو نمایشی Mahle 48V eSupercharged است که به نمونه‌ی اولیه‌ی بسته‌ی باتری مجهز خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات