کراس اور برقی شورولت منلو رونمایی شد

یک‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
جنرال موتورز از کراس‌اور برقی شورولت منلو برای بازار چین رونمایی کرد که دارای فناوری‌های مشترک با بیوک ویلایت 6 است.
تبلیغات

جنرال موتورز قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰ خودروی الکتریکی وارد بازار کند، اما همه‌ی آن‌ها برای ایالات متحده نیستند. چین بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی در کل جهان به شمار می‌رود و جنرال موتورز کاملا با این واقعیت آشنا است. در همین راستا جنرال موتورز به‌تازگی از آخرین خودروی برقی خود برای بازار چین رونمایی کرد. کراس‌اور برقی شورولت منلو (Chevrolet Menlo) که روز جمعه رونمایی شد، قرار نیست در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه شود و مسئولان این شرکت اعلام کردند که منلو خودرویی مخصوص چین خواهد بود. 

CHEVROLET MENLO

شعاع حرکتی خودرو طبق استاندارد NEDC به ۴۱۰ کیلومتر می‌رسد. میزان شعاع حرکتی این خودروی برقی نزدیک به بیوک ویلایت ۶ (Buick Velite 6) است و به احتمال زیاد هر دو از فناوری‌های مشترک زیادی بهره می‌برند. بیوک ویلایت ۶ یکی از خودروهای مخصوص بازار چین به شمار می‌رود؛ با این حال کراس‌اور منلو، اولین خودروی برقی است که شورولت در چین به فروش خواهد رساند. 

طبق گزارش‌ها، قرار است شورولت منلو از موتور الکتریکی با قدرت ۱۷۴ اسب‌بخار و بیشینه سرعت ۱۵۰ کیلومتربرساعت عرضه شود. کراس‌اور برقی شورولت منلو دارای ۴،۶۶۵ میلی‌متر طول، ۱،۸۱۳ میلی‌متر عرض، ۱،۵۱۳ میلی‌متر ارتفاع و فاصله‌ی محوری ۲،۶۶۰ میلی‌متر است. 

کراس‌اور منلو را می‌توان با شورولت بولت برقی در بازار ایالات متحده مقایسه کرد؛ طراحی شورولت منلو تا حد زیادی الهام‌گرفته از خودروی مفهومی FNR-X است که این خودروساز چند سال پیش در چین رونمایی کرد. با این حال، نسخه‌ی تولیدی شباهت بیشتری به استیشن دارد. 

Chevrolet Menlo / شورولت منلو

تصاویر مربوط به داخل کابین شورولت منلو در دسترس نیست، اما بخش جلویی آن بسیار شبیه مدل مفهومی FNR-X به‌نظر می‌رسد؛ درحالی‌که نمای جانبی آن نیز شبیه سوبارو اوت‌بک (Subaru Outback) است. به‌طور کلی در ظاهر این خودروی برقی نسبت به سایر مدل‌های گذشته تمایز زیادی به چشم می‌خورد. 

از جمله امکانات کراس‌اور برقی شورولت منلو می‌توان به نسل جدید سیستم سرگرمی و اطلاعاتی MyLink، سوئیچ دیجیتالی و سیستم هوشمند تشخیص صدا اشاره کرد. شورولت قصد دارد این خودروی برقی را تا نیمه‌ی اول سال میلادی آینده راهی بازار کند و تا آن زمان جزئیات بیشتری منتشر خواهد شد. کراس‌اور منلو در شرکت مشترک SAIC-GM تولید خواهد شد تا راهبرد جنرال موتورز برای افزایش سهم در بازار خودروهای برقی چین با سرعت بیشتری دنبال شود. 

CHEVROLET MENLO

پیش از این مسئولان جنرال موتورز قول داده بودند که طی ۱۸ ماه آینده دو خودروی برقی براساس شورولت بولت عرضه کنند که البته هنوز محقق نشده است. در پاسخ به این ابهام، مسئولان جنرال موتورز  دو خودروی برقی با نام بیوک ویلایت 6 و Baojun E200 را معرفی کرده‌اند؛ دو خودرویی که تنها در چین تولید خواهند شد اما هیچ ارتباطی با شورولت بولت برقی ندارند.

زمانی‌که شورولت منلو وارد بازار شود، به احتمال زیاد با خودروهای برقی هیوندای کنا و کیا نیرو رقابت خواهد کرد. کارشناسان امیدوار هستند که جنرال موتورز سیستم محرکه‌ی برقی شورولت بولت را در مدل‌های آینده به‌روزرسانی کند که از زمان عرضه در سال ۲۰۱۶ تاکنون بدون تغییر باقی مانده است. قابلیت شارژ سریع DC، یکی دیگر از امکاناتی خواهد بود که جنرال موتورز باید در مدل‌های آینده مد نظر قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات