قوانین مخصوص نشستن روی صندلی وسط هواپیما که نمی‌دانستید

یک‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
اگر مجبور شدید در پرواز بعدی‌تان روی صندلی وسط هواپیما بشینید، بهتر است برای حفظ حریم خود و اطرافیانتان به نکاتی توجه داشته باشید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

صندلی‌های وحشتناک وسط هواپیما اغلب جزو آخرین صندلی‌های رزروی هستند. در صورتی که با دوستان یا خانواده سفر کنید یا خیلی دیر اقدام به رزرو بلیط هواپیما کرده باشید، در همان روز مسافرت‌، پروازتان را تغییر داده‌اید یا تصمیم گرفته‌اید که برای انتخاب صندلی پولی نپردازید و کم‌طرفدارترین صندلی را انتخاب کنید، چاره‌ای ندارید که روی صندلی وسط بنشینید. به‌طور کلی هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد که روی این صندلی بنشیند.

سفر هوایی

سامر هال (SUMMER HULL) عاشق سفر است و در طول سفرهایش تجربیات زیادی به دست آورده است. او در ادامه به گوشه‌ای از تجربیات خود راجع به صندلی وسط هواپیما اشاره می‌کند. با کجارو همراه باشید تا آن‌ها را با شما در میان بگذاریم.

من حدود چند هزار کیلومتر پرواز کرده و انوع و اقسام چیزهای عجیب‌وغریب را در طول این سفرهای هوایی مشاهده کرده‌ام؛ تا پیش از پرواز دوشنبه شب با شرکت هواپیمایی فرانتیر ایرلاینز از دنور به هیوستون، هیچ‌‌کس را ندیده‌ بودم که بخواهد داوطلبانه روی صندلی وسط بنشیند. پس از سوارشدن همه‌ی مسافران، صندلی کنار راهرو خالی ماند. من از خوشحالی در پوست خودم نمی‌گنجیدم؛ چراکه فکر می‌کردم مسافر کنار دستی‌ام، از صندلی وسط بلند شده و روی آن صندلی خواهد نشست و به این ترتیب یک صندلی بین من و آن مسافر غریبه‌ خالی می‌ماند؛ اما در کمال تعجب و ناراحتی دیدم که با وجود پیشنهاد من، او قصد تکان‌خوردن از جایش را ندارد. آن لحظه بود که فهمیدم، قوانین خاصی برای صندلی وسط هواپیما وجود دارد که من تابع آن بودم، اما ظاهراً برای همسفرم این‌طور نبود.

هواپیما

قوانین نانوشته، جایی نوشته نشده‌اند و هر شخصی می‌تواند برداشت خود را از آن‌ها داشته باشد؛ بااین‌حال هستند مسافرانی که نشستن روی صندلی وسط هواپیما را ترجیح می‌دهند، پس باید یک‌سری کدهای رفتاری خاص را رعایت کنند تا تجربه‌ای خوب برای خود و همسفران‌شان رقم بزنند.

در صورت وجود صندلی خالی، روی صندلی وسط ننشینید

صندلی وسط هواپیما

خبر خوب اینجا است که اگر همه‌ی مسافران سوار هواپیما شدند و همچنان صندلی خالی در هواپیما بود، شما مجبور نیستید که تا انتهای پرواز روی صندلی وسط بمانید. بااین‌حال اگر چهار صندلی در ردیف شما وجود دارد که در هواپیماهای دارای دو راهرو این‌چنین است، ‌حتی اگر یک صندلی در ردیف شما خالی باشد، باز هم ممکن است که صندلی شما یکی از دو صندلی وسط باشد؛ اما در هواپیماهای داخلی معمولی، یا باید به سراغ صندلی کنار پنجره بروید، یا صندلی کنار راهرو. واقعیت این است که جابه‌جاشدن و نشستن روی یک صندلی خالی با فضای پای زیاد در کلاسی بالاتر یا رفتن به یک کابین متفاوت امکان‌پذیر نیست؛ اما به‌راحتی می‌توان از صندلی وسط در بخش اکونومی، به یک صندلی خالی در همان بخش جابه‌جا شد، به‌خصوص که اگر در همان ردیف شما باشد. برای اینکه خیالتان راحت شود، می‌توانید این موضوع را از مهماندار جویا شوید.

در هر صورت، اگر صندلی کنار پنجره یا راهرو خالی است، وقت را تلف نکنید و روی صندلی وسط باقی نمانید. تقریبا همه‌ی مسافران از اینکه فضای کافی برای تنفس داشته باشند، استقبال می‌کنند، به‌خصوص وقتی که در صندلی‌های فشرده‌ی اکونومی نشسته‌اند. احتمالاً دیده‌اید که برخی مسافران با وجود فضای خالی، همچنان روی صندلی وسط می‌نشینند، پای خود را روی صندلی کنار راهرو دراز می‌کنند و به شما تکیه می‌دهند تا به‌اصطلاح دراز بکشند و استراحتی داشته باشند. چنین رفتاری در هواپیما خوشایند نیست. اگر در ردیف شما صندلی کنارتان خالی ماند، روی آن بنشینید تا فضای خالی مشترکی بین دو صندلی به وجود آید.

صندلی وسط، یک مزیت کوچک دارد

صندلی کنار پنجره هواپیما

اکثر مسافران موافق هستند که نشستن روی صندلی وسط لذتی ندارد؛ اما شاید بد نباشد که بدانید این صندلی‌ها مزیت مختصری نیز دارند و مسافران می‌توانند از هر دو دسته‌ی صندلی استفاده کند. حالا این لزوماً بدان معنا نیست که امکان استفاده‌ی ۱۰۰ درصدی از هر دو دسته را دارند؛ اما منطقی به‌نظر می‌رسد، شخصی که بدترین صندلی یک ردیف نصیبش شده است، بتواند ۶۰ تا ۷۵ درصد از هر دو دسته‌ی صندلی را در اختیار داشته باشد.

البته این نکته را نباید فراموش کرد؛ کسی که روی صندلی وسط می‌نشیند، نباید دست خود را به‌نحوی روی دسته‌ی صندلی بگذارد که آرنجش به مسافران صندلی‌های کناری برخورد کند. با اینکه صندلی وسط، بدترین صندلی هر ردیف به حساب می‌آید؛ در نظر داشته باشید که صندلی‌های کنار پنجره و راهرو هم چندان بزرگ نیستند، پس دست و پای خود را در محدوده‌ی دسته‌های صندلی خودتان نگه دارید.

هنگام ورود و خروج مسافر کنار پنجره، با او همکاری کنید

مسافرت با هواپیما

زمانی‌که مسافر صندلی کنار پنجره هنگام سوارشدن به هواپیما یا در طول پرواز قصد ورود یا خروج را دارد، مسافر صندلی وسط باید با او همکاری کند. البته این بدان معنا نیست که شما باید همیشه به‌طور کامل از روی صندلی‌تان بلند شوید تا مسافر کنارتان به‌راحتی عبور کند؛ هرچند که می‌توانید این کار را نیز انجام دهید یا لااقل کمی به پهلو بچرخید و پاهایتان را جمع کنید تا فضای کافی برای عبور آن مسافر وجود داشته باشد. البته مسافر صندلی کنار راهرو نیز باید در صورت لزوم، همین لطف را به مسافر وسط نشان دهد.

از مکالمه با مسافران آن طرف راهرو اجتناب کنید

انتخاب صندلی هواپیما

گاهی اوقات ایرلاین‌ها، اعضای خانواده و دوستان را روی صندلی‌های مختلف پراکنده می‌کنند، به‌خصوص اگر زودتر اقدام به انتخاب صندلی نکرده باشید. اما اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید و مجبور شدید روی صندلی وسط بنشینید، ترجیحاً از مکالمه با مسافران آن‌طرف راهرو بپرهیزید؛ چراکه بیش از چند دقیقه صحبت‌کردن از مقابل مسافری که کنار دست شما نشسته است، چندان پسندیده نیست و درست به‌نظر نمی‌رسد.

روی مسافران غریبه مجاورتان لم ندهید

اکونومی

تا اینجا مشخص شد که صندلی وسط، بهترین گزینه در هواپیما محسوب نمی‌شود؛ اما مسافران این صندلی باید خود را آماده کننده که در طول پرواز صاف بنشینند یا حداقل سعی کنند در همان محدوده‌ی صندلی خود باقی بمانند. پس این مسافران باید همراه خود بالش مسافرتی داشته باشند تا به این ترتیب سر خود را به این‌طرف یا آن‌طرف لم ندهند. این موضوع به‌خصوص هنگام خوابیدن در پروازهای طولانی دشوار می‌شود، اما مطمئناً لم‌دادن به مسافر غریبه‌ی کنارتان کار درستی نیست.

درهرصورت نشستن روی صندلی وسط هواپیما، اتفاق خوبی نیست و فقط می‌توانید امیدوار باشید که صندلی کنار پنجره یا راهرو خالی بماند تا بتوانید از آن استفاده کنید. در برخی هواپیماها، صندلی وسط کمی عریض‌تر از صندلی‌های کناری‌ است، هرچند که باز هم نشستن روی آن کار راحتی نیست. با وجود این چالش‌ها، نشستن روی این صندلی، قوانین خاص خودش را دارد، حتی اگر نانوشته باشند.

برای مقایسه قیمت بلیط هواپیما، می‌توانید به بخش جستجوی پرواز کجارو رفته و مناسب‌ترین بلیط هواپیما خود را با کمترین هزینه از فروشنده‌های معتبر بلیط تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات